• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • IsaN

Virriga V skrev 2009-12-11 12:22:29 följande:

nevadita...jag är också lite förvånad precis som litet moln att man låter dig gå över.
    Hej. Jag följer er i bakgrunden då jag måste veta hur det går för er och nu kände jag att jag måste göra ett inlägg. När vi väntade dottern för tre år sen så brydde sig inte Lund ett dugg om att vi hade gjort IVF. Enligt ÖK var jag beräknad till 19/12. På RUL i Lund så flyttade de fram mig till 24/12, och det var detta datum de tittade på när de skulle se hur länge jag gått över. Enligt dem gick jag över 10 dagar men det var ju egentligen 15! Tycker det är konstigt att de inte går på klinikens datum. Det måste väl vara mer exakt än ett UL.

Jag tänker på dig Nevadita och hoppas det sätter igång snart.
  • nevadita
    Hej tjejer

Jag trodde att Malmö och Kristianstad var "SAMMA" landsting sen vi blev Skåne län/Region Skåne, därför är jag också förvånad...
    maken arbetar ju i Malmö 3,5 dagar i veckan och hans kollegor där (som inte gjort IVF ens) har fått komma på första överburenhetskontrollen på BF+7.
    Så sjukt idiotiskt att det ska skilja på ALLT mellan olika ställen...

Jaja. Jag litar på att du Virriga har rätt nu Inatt blir bra
    Skönt att din dag varit bra, fortsätt så

IsaN: tack för omtanken, roligt att du skriver ett par rader Hur har du det?

...väntar på att min kollega ska ringa, drygt Vill ju iväg o fika nu innan jag slöar till för mycket

Förresten måste jag rekommendera upto12.se
    Beställde laban-overallen på tisdagen kl. 11.30, på onsdagen låg den i brevlådan!!!
    Det kallar jag service! Sen om det var en engångsföreteelse vet jag inte men jag blev iallafall jätteglad.

KRAM på er
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    Virriga:
    ...prisfråga, helt klart
    Önska Letter Ivory i julklapp? Eller du vill köpa den innan?
  • IsaN
    nevadita skrev 2009-12-11 13:10:49 följande:
    IsaN: tack för omtanken, roligt att du skriver ett par rader Hur har du det?
    Jodå, det är väl rätt bra. Vi har tagit det lugnt sen senaste misslyckande som var vårt 6:e syskonförsök. Nu börjar vi fundera på om vi ska försöka igen men då blir det inte på ÖK. Vi har gjort för många behandlingar där och behöver något nytt för vår egen skull. Får se när det blir av. Det är skönt att inte vara inne i IVF-svängen samtidigt som jag inte vill ge upp än. Kram.
  • Virriga V

Googlar vi olika

Nä, den är ju en aningens dyr men denna bebisen får ju ärva mycket... kan nog hitta på många argument

• nevadita
    IsaN skrev 2009-12-11 13:29:45 följande:
    Jodå, det är väl rätt bra. Vi har tagit det lugnt sen senaste misslyckande som var vårt 6:e syskonförsök. Nu börjar vi fundera på om vi ska försöka igen men då blir det inte på ÖK. Vi har gjort för många behandlingar där och behöver något nytt för vår egen skull. Får se när det blir av. Det är skönt att inte vara inne i IVF-svängen samtidigt som jag inte vill ge upp än. Kram.
    förstår absolut att det är skönt med en paus.
    Man måste ju hinna med livet också emellanåt.

Önskar er all lycka till hur ni än väljer att göra framöver
    Och en god jul först o främst, med många roliga klappar till dottern

Kram!!
  • Virriga V

IsaN...Jag blir alltid så tacksam över detta syskonet varje gång jag läser om dig (andra också) Vi är visserligen inte i mål än men det är inte långt kvar.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4