• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • lindylou
    Litet moln skrev 2009-12-15 17:25:10 följande:
    Tänker också på nevadita idag, hoppas så att hon ligger och myser med krumelura nu.Är allt med dig jojo och milo?Lindy- har lillan fortfarande kolik?Virriga- hoppas det gick bra på ul idag.Hur går det för dig skorpan?
    hej. hade precis en pärs med en trött liten bebis som hade ont i maggen också, stackare. Det har varit bra i några dagar. kanske allt kaffe jag drack idag? så svårt att veta men ont i magen har ju alla någon gång så kanske svårt att göra något åt det. Hon får iallafall semper och miniform droppar sen kämpar vi vidare för att ta reda på om det är något jag äter.
    Allt bra själv?
  • Virriga V

Jag har en bebis som mår toppen i magen och väger 3300, följer sin egen kurva som är en bit över medelkurvan.
    Blev lovad att inte gå över tiden, fler kontroller än vanligt också på slutet och ska föda vanligt!! Måste träna inställningen till att föda vanligt!!

• Litet moln
    lindylou skrev 2009-12-15 19:45:55 följande:
    hej. hade precis en pärs med en trött liten bebis som hade ont i maggen också, stackare. Det har varit bra i några dagar. kanske allt kaffe jag drack idag? så svårt att veta men ont i magen har ju alla någon gång så kanske svårt att göra något åt det. Hon får iallafall semper och miniform droppar sen kämpar vi vidare för att ta reda på om det är något jag äter.Allt bra själv?
    Jo allt är bra, har börjat med gröt i smakportion vet inte vad jag ska säga om det mer än det är väldigt kladdigt. Det mesta rinner ut igen.
    Virriga V skrev 2009-12-15 20:28:01 följande:
    Jag har en bebis som mår toppen i magen och väger 3300, följer sin egen kurva som är en bit över medelkurvan.Blev lovad att inte gå över tiden, fler kontroller än vanligt också på slutet och ska föda vanligt!! Måste träna inställningen till att föda vanligt!!
    Födde du sonen vaginalt?
  • hinderbana
    lindylou skrev 2009-12-15 16:31:40 följande:
    nevadita. tänker också på dig och hoppas du har din kära i famnen nu. kramarskorpan. tänker på dig med och hoppas att värkarna inte luras så det är dags snart.Eller du är inne kanske???
    Nope, hemma! Det är mkt kraftigare än innan och ngn har väl gjort riktigt ont men det är inte så tätt som 4-5 min i alla fall. Så vi håller andan och hoppas det håller ett tag till. Inte vet jag hur det känns när det går i gång men de säger ju att det märks, får jag fler såna här kraftiga så får vi väl ringa in kanske.

Undrar så hur Nevadita har det. Hon pussar säkert på sin bebis nu!

VIrriga: har också en bebis över kurvan, min vägde 3200 för ngn vecka sedan, 20% +. Bra med en bebbe som växer och frodas, då är allt ok, så tänker jag.
  • Virriga V

Vad ska man säga vid detta klockslaget?? God morgon blir det väl!
    Sova kan jag inte i varje fall.

Litet moln....Det blev akutsnitt pg av dåliga fosterljud.

Skorpan...Min låg på 21% + igår och det är ett tecken på att bebis mår bra enl. läkare Min bebis har normallängd mm men är rund runt magen
    Värkar gör ont, så de märks helt klart. Fast man ska alltid ringa och höra om man undrar.

• JoJo2222

litet moln. jag o milo mår bra tack.. lite dåligt med sömn om nätterna. det ska ätas o snackas jämt! lite gnäll också förstås..

så du har börjat ge lillen gröt? vad spännande! snart är det vår tur. det ska bli så himla kul! hur gammal e din kille?

nevadita, tänker på dig fortfarande o gosa på lillan från oss också..

virriga v, är du också på gång med värkar?? vad spännande. ALL LYCKA! köp hallonbladste om det inte riktigt kommer igång. det gjorde jag o det va skit bra!!

kram på er alla

• JoJo2222

min bebbe låg oxå på +20%

han föddes 39+0 o vägde då 3985g. stor kille men jag behövde inte sys nått alls!

• Virriga V
    JoJo2222 skrev 2009-12-16 09:58:43 följande:
    virriga v, är du också på gång med värkar?? vad spännande. ALL LYCKA! köp hallonbladste om det inte riktigt kommer igång. det gjorde jag o det va skit bra!!kram på er alla
    Jag är inte beräknad förräns den 10 januari och jag vill ha en lugn jul och nyår innan bebisen kommer, så jag väntar gärna Men jag hoppas på egna värkar och efter nyår ska jag i så fall satsa på hallonbladste, tack för tipset!!
  • JoJo2222

jaha då var det ju ett litet tag till innan bebben tittar ut.

hallonbladte kan man dricka från v 35. det sätter inte igång värkar utan hjälper livmodern att arbeta effektivare när det väl är på G. dessutom hjälper det till att få igång amningen.

vet du vad du har för en i magen eller vill du bli överaskad?

• Virriga V

Jag vill ju inte själv påverka en tidigare förlossning men hjälper det om jag börjar dricka 31 december eller det har ingen betydelse? Det med amningen är ju inte heller helt fel
    Vi vill bli överraskade men jag är rätt säker på att det är en tjej, har känts så från dag 1 och jag försöker tjuvkika på UL

Det verkar som Öresund tillverkar stora bebisar

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4