• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • Virriga V

Just Jack... Vad tråkigt Men skönt att det känns ok i varje fall!!

Skorpan...Men det är ju värdelöst att handla när man inte vet vad man har i magen Funderar på att fråga mamma om hon kan köpa en härlig fleecefilt när bebisen är ute och som är typiskt tjejig eller killig. Hoppas de kommer att rea babywatcherna sen om man har tur. Sen är där väl rea när bebisen tittat ut!! Redan planerat för att nätrea på polarn och pyret.

Jag har fuskat lite denna graviditeten när det gäller mat. Brie en gång, lite rökt och fiskarna har jag inte stenkoll på men jag har försökt hålla mig till odlad fisk.

Kläder ska vi inte prata om, känns bara tråkigt, så vad ska man ha på sig nu när det är jul och nyår?

• lindylou

Röstar på en Lucia bebis till nevadita idag. Kom igen krumelura

• nevadita
    lindylou skrev 2009-12-13 10:47:53 följande:
    Röstar på en Lucia bebis till nevadita idag. Kom igen krumelura
    ingen risk {#lang_emotions_cry}

Då får det gå j-vligt fort om det behagar sätta igång.
    Har inte en endaste ynklig förvärk ens.
    Allt har bara stannat av liksom.
    Hade hon inte sprallat som vanligt hade jag åkt in för hjärnan är helt tillknycklad nu...

Kram till er allihopa, hoppas ni får en ljus o fin dag.
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • isa78

Nevadita: Hur långt har du gått över nu? När sätter dom igång dig?

• nevadita
    isa78 skrev 2009-12-13 13:12:42 följande:
    Nevadita: Hur långt har du gått över nu? När sätter dom igång dig?
    BF+13 idag.

Har tid för "överburenhetskontroll och ställningstagande för igångsättning" i morgon.
    Hoppas jag kan gråta o skrika mig till att de sätter igång mig då.
    Orkar fan inte att de ska skicka hem mig igen o "avvakta".
    Finns ju inget att vänta på.
    Förutom att jag blir galen på riktigt

Kram...
  • Virriga V

nevadita....det ska inte vara några diskussioner imorgon!! Gå inte med på något "avvaktande" Det är ju faktiskt ivf!!

Någon som har lite tips på hur man får fart på bebisen? Har bara fått några få små knuffar idag.

• Litet moln

JustJack- Beklagar

Kram på dig nevadita, jag tycker vekligen synd om dig men KRÄV att de sätter igång dig imorgon. Du har blivit plågad länge nog nu och det finns absolut ingen mening med att du ska gå över mer!

Så nu blir det bebis imorgon

Önskar er alla en mysig 3:e advent

• nevadita
    Virriga:
    Hoppas din bebis busat mer sen du skrev.
    Här funkar kall dricka eller glass, eller att maken "puttas"/bråkar/pratar med magen...

LitetMoln:
    kram!!

...har bett min man hjälpa mig att stå på mig,
    känner att jag säkert bara kommer att börja gråta och inte orka prata med dom alls om dom är "dumma" imorgon... orolig och nervös nu.

ha en fin tredje advent och luciakväll allihopa
    Mysigt med lite snö iallafall

kram till alla
  • Litet moln

Virriga- Såg inte ditt inlägg tidigare men som nevadita säger kall dryck och lägg dig ner och buffa på magen. Vet du hur bebisen ligger? Jag var på extra kontroll pga minskade fosterrörelser runt v. 32 men då hade han lagt sig med rumpan ner istället för huvudet. Hoppas du får fart på bebisen, man ska känna bebisen 10 ggr/dygn sa de till mig när jag var inne.

• Litet moln

Bra att maken är mer på noterna. Brukar faktiskt hjälpa mer om en man säger något än en kvinna!!!......vilket kan göra mig galen men så är det....

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4