• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • JustJack

Mmmm. Sora bebisar. Våran S var 55 cm lång och vägde 4495 g. Fick vackert lägga tillbaka sparkbyxorna i strl 50 som jag hade med till BB i kådan när jag kom hem. Får hoppas på mindre bebs nästa gång....

• JoJo2222

hahaha ja jag vet hur det känns.. drömmen om den där pyttiga bebisen slog inte riktigt in. men det är ju världens goaste unge man fått i alla fall, det får man tacka för!

jag hade graviditetsdiabetes o då kan man få större barn. fast min man vägde också omkring 3,9 när han föddes o det är ju ärftligt. jag låg dock på 3,5. jag hoppas på en flicka nästa gång o hon får gärna väga där omkring. men jag e alldeles säker på att om det över huvudtaget blir fler så kommer en biffig pojk till!

ja, jag börjar redan tänka på nästa graviditet. måste hosta upp en jäkla massa pengar först bara.. inte billigt att bli gravid på vårt sätt inte :(

• Litet moln

Jojo- Skönt att ni har det bra! Min lille är 4 månader nu.....nä det är vekligen ingen billig historia med att bli gravid därför har jag sagt att det inte blir några julklappar i år för lillkillens skull Ha ha ha ha

• Litet moln

Litet moln skrev 2009-12-16 16:07:34 följande:

Jojo- Skönt att ni har det bra! Min lille är 4 månader nu.....nä det är vekligen ingen billig historia med att bli gravid därför har jag sagt att det inte blir några julklappar i år för lillkillens skull Ha ha ha ha
    Usch vad det lät dumt, klart han ska få någon liten julklapp
  • hinderbana

Godmorgon tråden! Ngn som hört av Nevadita?

• hinderbana

Hej tråden!

Jobbigt idag, är nere och sliten o deppig.

Mamma bara fjäskar för sambon när vi ses och jag fattar inte hur man kan bete sig så när ens enda dotter är höggravid. Igår var de här på middag och hon berömde HONOM så för mat och allt annat och hon sa åt HONOM typ: -Sätt dig nu och ta mat först så du får vila, nu har du jobbat hårt! Vi stod båda i köket hela tiden från det att de kom till dess att de gick, trots att jag har jättejobbigt att röra mig så det var verkligen inte så att jag tog graviditeten som ursäkt och satt som en padda och kommenderade. Men det är som vanligt, jag är osynlig. Sambon reagerar också och tycker synd om mig, det känns bra i alla fall, han vägrade ta mat utan sa XX ska ha först, hon behöver det.

Jättemkt foglossning, sover dåligt, mår illa, svullen, blä, skit.

• lindylou
    hinderbana skrev 2009-12-18 12:10:33 följande:
    Hej tråden! Jobbigt idag, är nere och sliten o deppig. Mamma bara fjäskar för sambon när vi ses och jag fattar inte hur man kan bete sig så när ens enda dotter är höggravid. Igår var de här på middag och hon berömde HONOM så för mat och allt annat och hon sa åt HONOM typ: -Sätt dig nu och ta mat först så du får vila, nu har du jobbat hårt! Vi stod båda i köket hela tiden från det att de kom till dess att de gick, trots att jag har jättejobbigt att röra mig så det var verkligen inte så att jag tog graviditeten som ursäkt och satt som en padda och kommenderade. Men det är som vanligt, jag är osynlig. Sambon reagerar också och tycker synd om mig, det känns bra i alla fall, han vägrade ta mat utan sa XX ska ha först, hon behöver det.Jättemkt foglossning, sover dåligt, mår illa, svullen, blä, skit.
    oh skorpan, tråkigt med kommentarer. Min mamma sa när jag var gravid "så stor gump du fått" Det var det ända hon sa till mig, inte att jag var vacker med mage ingenting. Blev jätte ledsen. Mammor borde ju förstå och sätta sin dotter i första hand, berömma och ge fina komplimanger. De om nån borde ju veta hur det är att vara gravid :( Som tur va så kände jag mig jätte snygg ändå.

Längtar inte tillbaka till alla grav krämpor. Mina försvann direkt efter förlossning så hoppas dina också gör det. Fastän sova bra kommer man ju aldrig göra igen, hihi.
  • Virriga V
    hinderbana skrev 2009-12-18 12:10:33 följande:
    Hej tråden! Jobbigt idag, är nere och sliten o deppig. Mamma bara fjäskar för sambon när vi ses och jag fattar inte hur man kan bete sig så när ens enda dotter är höggravid. Igår var de här på middag och hon berömde HONOM så för mat och allt annat och hon sa åt HONOM typ: -Sätt dig nu och ta mat först så du får vila, nu har du jobbat hårt! Vi stod båda i köket hela tiden från det att de kom till dess att de gick, trots att jag har jättejobbigt att röra mig så det var verkligen inte så att jag tog graviditeten som ursäkt och satt som en padda och kommenderade. Men det är som vanligt, jag är osynlig. Sambon reagerar också och tycker synd om mig, det känns bra i alla fall, han vägrade ta mat utan sa XX ska ha först, hon behöver det.Jättemkt foglossning, sover dåligt, mår illa, svullen, blä, skit.
    Men skorpan Tur att din sambo tänkte till i varje fall.
  • hinderbana

Lindy: Ja, hur kan de? Man är ju som allra finast när man är gravid såklart, jobbig kommentar! Fattar inte alls, hur kan de låta bli att förstå att man behöver stöd mer än nånsin! Sån ska jag aldrig bli. Känns så ensamt.

Nä det där med sömn är nog kört i sådär 18 år, men det gör inget....

Virriga: ja, tack o lov så är sambon på "min" sida, annars hade jag brutit ihop tusen ggr vid det här laget pga mamma.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4