• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • nevadita
    Litet moln skrev 2009-12-13 19:52:29 följande:
    Bra att maken är mer på noterna. Brukar faktiskt hjälpa mer om en man säger något än en kvinna!!!......vilket kan göra mig galen men så är det....
    i vissa lägen i livet skulle jag inte klara mig utan honom
    Är lite osäker på om jag orkar bråka just nu, bättre att han gör det.

Hoppas på att man kan sova lite inatt, skitnervös nu

KRam
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Virriga V

Litet moln...Jag känner nog bebisen bäst när jag sitter framåtböjd (som vid datorn), precis som man klämmer ihop den. Men samtidigt kan jag leta upp något "hårt" och känna på det och så är det snart flyttat. Den ligger med huvudet (ruckbart) ner med ryggen på min högra sida och rumpan uppe. 10 ggr har jag nog känt den idag men mindre än vanligt både i mängd och styrka upplever jag det som. Den kan ju ha vridit sig lite.
    Samtidigt rör jag ju mig nästan konstant när maken är bortrest, visserligen i lugn takt men bebisen vaggas ju.

Ska in på tisdag för UL och läkarbesök.

nevadita...En stor stor KRAM!!! Bra att mannen är med

• nevadita
    Virriga V skrev 2009-12-13 22:19:01 följande:
    Det har rört sig lite mer nu när jag suttit still
    skönt!

...var ju tvungen att titta in till er innan jag far...{#lang_emotions_dreamer}

skitnervös såklart! Men ska bli så skönt att få komma in äntligen!
    Med era tummar med mig så kan det bara bli bra {#lang_emotions_kiss}
    ....Packade om bb-väskan av bara farten, måste sysselsätta sig {#lang_emotions_surprised}

...hoppas på att Krumelura är här på riktigt snartsnartsnart {#lang_emotions_innocent}

Miljoner kramar, tack för att ni är så gulliga {#lang_emotions_heart}
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • JustJack

Lycka till Nevadita. Håller tummarna för dig!

• isa78

Nevadita: Lycka till. Hoppas din bäbis kommer idag eller imorgon.

• Litet moln

Virriga- Bra att hon/han ger lite mer rörelse ifrån sig, börjar bli trångt nu.

Nevadita- Sååå spännande! Tänker på dig och håller tummarna för att allt går bra

• hinderbana

Just Jack: Ledsen, visste inte det. Vila ett tag och kavla upp armarna igen sedan!! Kram

Litet Moln: tror också att hon skäms, annars hade hon hört av sig. Har ni fått förlossningsberättelsen? Journalen alltså? Bara stå på er! Julstökar du annars med de små?

Nevadita: håller verkligen tummar för att du får ett positivt besked idag! Bamsekram

Sovrummet uppe är KLART!!!!!!!!!!!!!! Tjoho, är så lycklig, har sovit uppe i natt och hade typ 5 METER till toan, ljuvligt!! Köpte rullgardin igår och bar upp sängen och fixade i ordning. Vaknade av fåglar utanför fönstret idag, helt underbart i stället för att titta ut och ha rosenbuskar strax ovanför ögonhöjd. Trivs absolut bäst i markplan!!

Massor av förvärkar som vanligt, mer i ljumskar nu och det är sååå lättretat, kan nästan inte röra mig innan det går igång. Har rejält med foglossning också. Har plockat ihop det mesta till väskan, ska bara slänga ner det också, känns skönt. Undrar så när detta ska bli av.... 36+2 idag. Mamma tycker det ser ut som om jag ska ha närsomhelst, hon såg det i mitt ansikte sa hon. Man känner sig verkligen övermogen liksom. Vi får väl se....

• Litet moln

Har en uppdatering till alla i tråden

Nevadita är nu inlagd och har blivit igångsatt så inom ett par dygn har hon sin älskade krumelura hos sig

Skorpan- Grattis till sovrummet Ja förlossningsjournalen har jag fått men där stod inte så mycket tyvärr. Har julpysslat en del men idag tar vi det lugnt, stora tjejen har varit på dagis och nu ligger de båda och myser i babygymet

• Virriga V

litet moln..Så skönt att höra att hon är igångsatt

skorpan...Härligt med sovrummet men jag hoppas att inte DU bar upp sängen!

Idag har det rört sig mer men så har jag också fixat med "papper mm" på jobbet. En blöja har jag bytt, inga av eller påklädningar. Hade det varit så alltid så hade man fixat ett tag till men just nu hoppas jag på att bli helt sjukskriven.
    Igår bäddades vaggan, var nog nyttigt för sonen att där blev något konkret.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4