• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • nevadita
    Virriga V skrev 2009-12-11 13:32:55 följande:
    Googlar vi olika Nä, den är ju en aningens dyr men denna bebisen får ju ärva mycket... kan nog hitta på många argument
    hehe jag är MästerGooglare *skojar*

Tycker absolut att du ska slå till!
    Som du säger, liten får ju ärva en del klart, lite måste man ju få skämma bort också

Vi har ju fått köpa ALLT nytt så därför har vi lagt lite mer pengar på säng, vagn och skötbord och inte köpt så mycket kläder och "småplock" än...
    (visst man kan handla begagnat men min make har tyckt det varit ganska kul att jämföra priser och kolla efter finesser )
    Kläder är ju lättare att fylla på efter hand.
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • JustJack

Måste bara lägga mig i lite ang BF datum. Jag belv också frövånad att de inte lyssnar när man säger att befruktningen skedde ett visst datum. Jag belv också flyttad på RUL med vår dotter. Men inte bakåt. Jag fick ett TIDIGARE datum. Visserligen bara tre dagar men ändå. Vilket skulle betytt befruktning innan äggen ens var plockade och att jag skulle blivit gravid på naturlig väg existerade inte ens på kartan den gången.
    Nu var vår dotter rätt stor (55 cm, 4405 g) när hon föddes (V 41+4 enligt RUL) så jag satsar på att hon helt enkelt var stor redan vid RUL som blev lite sent.....

• JustJack

Jo och lycka till allihopa förresten. Hoppas kunna "joina" er snart....

• nevadita
    JustJack:
    visst är det galet???
    Dels att det är så olika överallt och dels att IVF inte betraktas som en exakt vetenskap....
    klart att foster växer olika snabbt och är olika redo för världen - men att flytta klinikens datum är ju uppåt väggarna...

Hoppas att du får TOPPENbesked idag så du stannar hos oss i denna tråden nu

Stor kram!!
  • Virriga V

nevadita...Kläder har jag knappt fått köpa själv, hälften hälften i varje fall. Ärvt en del, köpt begagnat och handlat på rea. Ytterkläder är i varje fall MITT område, ser i mitt yrke att det har betydelse på vilka ytterkläder de har.
    Köpte min systers vagn, spjälsäng och skötbord (jättefina) och vagga på loppis (numera ommålad) ny lättare sittvagn och letar begagnad syskonvagn.

• nevadita

...det är alldeles för kul att shoppa men jag har ju som bekant varit lite försiktig ganska länge.... nu är jag mer fundersam på vilken storlek man ska ha i början - hon väger väl en 7-8 kilo snart om vi ska gå över länge till {#lang_emotions_dreamer}

nej nu måste jag slita mig från datorn, lussebulle o kaffe i kollegans kök om en stund så jag får väl göra mig klar (tar tiiiid )

KRAM på er vännerna, hörs sen... kanske

Ha en fin kväll!!

• hinderbana

Snabbt inlägg i flytt-debatten: Vi är också flyttade, 12/1 från början, 8/1 nu.

• Virriga V

Så nu har jag sett Idolfinalen och önskat att jag haft ett gott vin, kex och ost att njuta av...

• nevadita
    Virriga V skrev 2009-12-11 23:05:38 följande:
    Så nu har jag sett Idolfinalen och önskat att jag haft ett gott vin, kex och ost att njuta av...
    samma här...

...men hade gärna ätit lite kallrökt lax och salami ihop med kexen och brien

siktade ju på bebisleverans efter finalen men förrädar-Krumelura röstade på fel idol

så nu stannar hon väl kvar tills de drar ut henne i håret
Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4