• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • Virriga V

litet moln...Det låter som en typisk karlreplik Gick kalaset bra?

Här är det fint, sonen och jag har tagit dagen som den kommer, fick besök av svärfar/farfar.
    Jag har nedräkningar till lite allt möjligt nu.
    Inatt kommer maken hem
    7 arbetsdagar kvar på jobbet
    om ca. 1 månad är jag 2-barnsmamma:-0

• nevadita

Godmorgon tråden.

LitetMoln:
    hehe... män och tider... hoppas iaf att kalaset gick bra och att din lilla tjej var belåten

VirrigaV:
    vilka sköna nedräkningar

Skorpan:
    hoppas du mår lite bättre...?

Jag kom på igårkväll att jag inte har köpt en enda julklapp
    Funderar allvarligt på att strunta i det men jag tycker det är för kul att ge för att låta bli helt... så frågan är; orkar jag ge mig ut o jaga eller ska jag ta allt på nätet???
    Pallar ju knappast ta mig till stan iallafall.. hm...

Var hemskt svullen igår igen men med alvedon, massor av vatten och en lite hattig sömn så har det värsta gått ner nu.
    Makestackaren fick kämpa på mig stödisarna imorse så jag hoppas det håller sig lugnt idag.
    Tycker så jäkla synd om honom som måste gå till jobbet och höra alla kommentarer... han skulle ju varit pappaledig nu...

BF+7 idag. Suck.

Kramar till alla

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • lindylou

heja krumelura, bebisbebisbebis. Hoppas hon hör oss. kom nu ut så din mor får lite lugn och ro. styrkekram till dig nevadita, måste vara jätte jobbigt :(

• nevadita
    lindylou skrev 2009-12-07 10:49:56 följande:
    heja krumelura, bebisbebisbebis. Hoppas hon hör oss. kom nu ut så din mor får lite lugn och ro. styrkekram till dig nevadita, måste vara jätte jobbigt :(

helt vansinnigt att man kan känna sig såhär.... nollad... och less!

ska lägga mig på soffan och vila en stund, sov ju sådär inatt och nu har jag varit i byn en runda=helt slut.

kram kram, hörs senare

(åh en ond sammandragning - shit vad man hoppas
    blir väl inte mer av det idag heller)
  • Litet moln

Virriga- Kalaset gick jättebra, var 6 lugna 5-åringar som lekte fint och inget gick sönder!

Hoppas det är igång nu Nevadita, du har lidigt länge nog nu.......

Lindy- Jobbigt med kolik

Skorpan- Hoppas du mår bättre!

Idag har vi bakat pepparkakor och lussebullar till julmusik......mysigt

• nevadita

...händer inget...
     {#lang_emotions_cry}

är trött så jag skulle kunna stå o sova
    men lägger jag mig ner så kan jag inte andas ordentligt...
    blä!

Virriga: ja hade kroppen bara orkat så hade stan varit kul.
    Men jag törs inte riktigt.
    Är mannen hemma nu?

LitetMoln: vilket mys med bak och julstämning

tänk, jag trodde att vi skulle ha en månadsgammal bebis till jul...
    nu har vi tur om hon ens är tio dagar till julafton

Måtte hon komma snart och framförallt må bra...

*orolig*

kram på er vännerna

• hinderbana

Hej tråden!

Låter så mysigt Litet Moln!!
    Håll ut Nevadita, snart snart.....
    VirrigaV: om exakt en månad idag (enligt beräkning) så är jag mamma också!!!!! Märkligt!

Ja, de där männen, ibland undrar man fan hur det står till!!! Är just nu måttligt sur på min, han vill mest ligga på soffan istället för att förbereda för bebis. Överväger att smuggla uppåt tjack i hans mat så han får rö-en av soffan och tex börjar kolla efter bil, han har ju bara haft åtta månader på sig ohc igår sa han att det blir nog inte han han tar tag i det förrän efter nyår!!! Höll på att spricka!! Gaaah, det finns ingen som är så slö i hela jä-la världen! Kan jag ta paus från graviditet, kunde jag ta paus från IVF skiten; NEJ!! Han har äntligen kommit igång med att göra sovrum uppe men i söndags så sa han typ, nä jag känner inte för att göra ngt med det idag...... BEbis kan komma vilken dag som helst, mina förvärkar är värre än ngnsin!! JAG kan inte ta paus bara för att jag känner för det!!! Just nu så in i h-e trött på honom. Jag ska vara gravid OCH organisera ALLT, det tänker jag inte ställa upp på helt enkelt. När bebis kommer ut vill han förmodligen strutta omkring och vara en stolt far men vem har gjort ALLT jobbet??!!!!

Fortfarande förkyld, har börjat känna av foglossning rejält också. Helt sänkt. Ska till psykologen i eftermiddag, får nog börja duscha nu om jag ska hinna vila efter duschen så jag orkar åka iväg. Har fått en rabattlapp på kappahl, skulle vilja utnyttja den till att köpa en amningsbh till så man har två, får se om jag orkar. Har gjort lista på grejor att packa i väskan idag, så har man kommit i gång med det i alla fall.

TUL igår gick bra, denna ggn +20 % i vikt, min lilla/lille klump väger nu enligt deras beräkning 3,2 kg!!! Bättre det än att den är liten, glad för att den växer, då funkar navelsträng och moderkaka som de ska ju. Skiter i om det är jobbigt att föda fram en stor bebis, bara den växer som den ska och mår bra i magen.

Inget upplyftande inlägg idag precis, sorry!

• nevadita

Skorpan:

en stoooooooor jättekram till dig!!!

{#lang_emotions_heart}

• hinderbana

Tack Nevadita, precis vad jag behöver!!!! Du får en tillbaka!!!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4