• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • nevadita

Hej tjejer.

Uppdaterade i FLbloggen, läs om ni vill.

Är sjukt trött, på vippen till utmattad - maken vill så gärna att det ska dra igång inatt så han slipper fara till Malmö-jobb imorgon

men nu vill jag hellre sova ordentligt först

LitetMoln:
    har det fortfarande inte blivit nån uppföljning efter förlossningen alltså?
    Berätta om du vill.

Kram till alla

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Virriga V

nevadita...Tänk, kanske har du krumelura hos dig nu

Jag fixade bara att jobba tre timmar igår och eftersom det kändes tveksamt till att jag skulle klara det idag så valde jag att bli hemma. Lämnade sonen och när jag vinkade så missade jag cyklarna och ramlar över dem, stort svidande skrapmärke fick jag på knät.

• nevadita
    Virriga:
    nä ingen bebis, här är jag, inte en endaste känning bara lite träningsvärk i mage o rygg 
    ni får dras med mig o gnället ett tag till

HU ramlade du på riktigt?? Bra val att vara hemma och ta det lugnt idag...
    var rädd om dig

...Hoppas på att det ska hända saker i helgen - 12/12 är ju ett coolt datum
    men jag försöker så smått förbereda mig på igångsättning...
    känns läskigt och obehagligt och orättvist (!) men bara Krumelura mår bra när hon kommer så skitsamma hur det går till.

Har ju hela tiden sagt "bara det inte blir akutsnitt" - nån som vill sätta en peng på det??

Kram till alla!!
  • Virriga V

nevadita...Ja, pladask på asfalten, hade tagit beslutet att vara hemma redan innan så eftersom knäet svider som attans så känns det mer motiverat. Jag blev suveränt bemött vid mitt akutsnitt så det kändes bra för min del. Sen att hjärnan inte hängde med är ju en annan sak.

Du får gärna gnälla för mig!

Litet moln...Borde inte bm från förlossningen höra av sig? Bra att kurator blir inkopplad.

• Virriga V

Haha, jag var inne på facebook och kollade hur happy jag var idag. 7% Verkar ju stämma bra.

• nevadita
    virriga:
    haha de där applikationerna på Facebook är ju skitbra
    Hoppas det ökar till 97% innan dagen är slut

Ta det nu lugnt och gör saker som du mår bra av
    Inga mer pladask va??

Jag är sjukt varm idag, kanske inte ska dricka te då??

hoppas på att en kompis kommer hit med fika, han ställde in sist så jag vägrar ha nybakat denna gången
    men hoppas att han kommer.
    <Folk vågar ju inte höra av sig längre... !!
  • Virriga V

nevadita....Jag hoppar gärna över fler pladask, ramlade med sonen när han var ca. ett halvår. Det var hemskt även om han inte skadade sig.
    Fick äntligen fotojulkorten, så nu skrivs det julkort Sen lite tid på tradera, här och andra sidor. Fixa vaggan får jag göra när knäet gör lite mindre ont.

• hinderbana

Litet Moln: tänker mkt på dig och undrar hur du mår? Var det meningen att BM från förlossningen skulle höra av sig?

Virriga: Men du kan itne stå på näsan nu ju!!! Men jag förstår att det kan hända, känner mig lika smidig som ett kylskåp ungefär. "blåser på knät" Vila vila

Nevadita: Ännu en dag med bulle i ugnen? 12/12 är väl ett perfekt datum!

Sov till 12 idag!!!! Så skönt utsövd när jag vaknade. Men vi somnade typ halv ett inatt. Idag ska väskan packas, så mkt det går. Förkylningen är lite bättre äntligen, snuvig ohc slemmig fortfarande men inte så som innan. Det känns att den tagit på mkt krafterna. Läser o läser i min föda barn bok, känns bra, lite som att plugga inför en tenta, haha. Bara jag slipper se det på tv!!

Dags att hänga tvätt.

• nevadita

Hej skorpan!
    >Skönt att du kunnat sova lite bättre o att du piggnat till
    Haha, nej se det på tv vill man nog inte...!! Flitig du är som läser på

Virriga:
    det är en av mina mardrömmar - att trilla med ett barn i famnen...
    jag har lite halvtråkig balans så jag har alltid varit lite rädd för att bära på mina brorsbarn.

...man blir verkligen ledsen för fåniga saker när man är gravid - jag bölade innan idag för att jag inte kan göra bebisjulkort som jag har sett fram emot i flera månader...
    så nu tänker jag inte skicka några julkort alls
    Löjligt va?

upprepar hela tiden för mig själv: ..bara hon mår bra bara hon mår bra...

allt annat kvittar ju sen.
    Men nu är jag väldigt ego och tycker synd om mig själv och oroar mig och ja... ni känner ju mig vid det här laget

Nu ska jag äta tacogratäng, den fetaste flottigaste och godaste i hela världen!!
    Vikten tar vi hand om nästa år nångång.

KRAM på er alla goa tjejer i tråden

• hinderbana

Nevadita: Låter SUPERGOTT med tacogratäng!!! Älskar tacos men fixar inte vitlöken i kryddmixen under graviditeten, mår illa som sören av det, snaaaaart ska jag äta det. Hoppas bebismagen tål det sen bara, inte så troligt men man kan ju drömma. Detta jä-la illamående!!!!

Jag läser i rent terapi syfte, eller i panik, hur du vill! hahaha

Packar väska nu!!!! Känns braaa att ha kommit igång med det. Hur mkt bebiskläder tar ni med till bb, tänker ni låna där tills ni ska hem eller tar ni med er till flera dagar? Ska nog ta hem vaggan i nästa vecka och bädda den också, då är ju sovrummet färdigt och vi installerade uppe.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4