• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • nevadita

...jag kunde såklart inte låta bli att starta nya tråden, är ju gravid fortfarande och vill inte tappa kontakten med trådvännerna - "nya som gamla"

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    JojoMojo:
    vad drygt... men det blir det långa försöket som funkar för er
    ...stanna gärna i denna tråden nu och några månader framöver !!

...men detta är gravidtråden bara så du inte tar illa upp över pratet här...

Kämpartråden o listan hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html

BAMSEKRAM!
  • nevadita
    Skorpan: BF +3 idag och de gör inget före dag 15...
    Skönt att ditt BMbesök var bra

Önskar att jag kunde handarbeta.
    Det verkar både roligt och rogivande. Har en farmor som nästan alltid har en stickning i händerna, älskar ljudet av stickor som klickar

...Idag började ok men nu är jag bara ledsen och nere.
    Orkar inte göra nånting och orkar inte mer snart...
    Nojorna börjar smyga sig på - ni vet när det sitter en liten djävul på ens axel o säger dumma saker...

Jag vet att jag ska vara tacksam över att jag öht väntar på en bebis - och det är jag såklart, självklart men utan ett datum att se fram emot... och med en hjärna som går för högvarv... och en kropp som inte vill nånting...
    jag blir tokig

Kram på er, alla, förlåt mitt gnäll....
  • nevadita
    Balaika skrev 2009-12-03 19:25:57 följande:
    Jag får panik.... snart 5 kg och går in i vecka 12 imorgon.... Hur ska detta sluta????Är ju hungrig hela tiden. O mår aldrig illa el spyr... Hur mkt har ni andra gått upp i början?
    Lugn o fin....
    Bebisen är sugen helt enkelt, det rättar till sig om ett par veckor.
    Kilona är ju struntsamma egentligen tycker jag, huvudsaken att du och bebis mår bra.
    Vikten kan man ta tag i sen.
    KRAM!
  • nevadita

LitetMoln:
    har tid hos BM 9/12... och då skulle jag få tid för kontroll i stan - de gör ju ingenting på MVC här...

Virriga:
    superbra liknelse med ruvartiden! Tyckte väl att jag kände igen känslan!

bebisbebisbebis....

kan ju inte sova heller fast jag är trött. BLÄK!

Kram på er

• nevadita

Skorpan:
    näää jag har börjat få hemska tankar att det inte blir nån bebis {#lang_emotions_cry}
    Ångest!!

Krya på dig.

Kram!

• nevadita

tänk om man inte gillar bebis *fasa och skräck*

Vore skönt om man kunde stänga av hjärnan... på riktigt... ett tag...

berg-o-dalbanan fortsätter! Mitt humör går från ledsen till glad till irriterad till tokig på minuter nu... hoppas det är ett tecken att bebis kommer snart. HA {#lang_emotions_innocent}

...på mitt förra bm-besök hade de nåt sånt tv-program på tv4 i väntrummet. Min BM tyckte inte det var lämpligt för mig att titta på {#lang_emotions_dreamer}

lite glad; min söta kollega (Anna, 59 år - hon jag har fikat med rätt mycket under sjukskrivningen) är på Ullared idag och hon ringde för att berätta att hon köpt en jättesöt amningskudde till mig
    Hon har frågat innan om hon skulle handla nåt där till mig men jag har inte kunnat komma på nåt. Nämnde amningskudde just för att det är ju så jäkla dyrt annars. Och så kom hon ihåg det!
    Gulligt av henne

Åhå.

Vad händer i helgen för alla?

Kram!

• nevadita
    Litet moln skrev 2009-12-04 22:18:02 följande:
    Nevadita: Har du provat magdansen?
    nää!
    här provas ingenting *tjurar*

...kom på ett par saker vi behöver köpa men sa till maken att här köps fan inte en grej till innan ungen har kommit!! {#lang_emotions_yell}
    Var skitledsen innan ikväll, stackars honom - komma hem till monstret...
    han förstår ju att jag mår dåligt men han kan ju inte göra nåt ändå...
    hoppas att han har rätt så det blir i helgen. Men vi får säkert gå över maxtid.
    Så lucia kanske.

Skorpan: mysigt att planera nyår ändå Min mamma fyller 60 dagen innan nyårsafton men jag har sagt att jag nog inte hjälper till... gjorde inbjudningskorten och kanske kan göra snapsvisehäften o lite sånt - men inget på festkvällen. Vet ju inte hur det nya livet kommer att vara. Och det är ok med henne.

Kram på er allihopa, funderar på att antingen äta nåt eller försöka sova.... hm...
    svårt val faktiskt!
  • nevadita

Lindylou:

kram till alla i tråden

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4