• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

Zygo skrev 2010-06-05 20:01:36 följande:
    Hur är det på helger, kan man få komma dit då? Ser att de har en jourtelefon, men är det någon på kliniken, eller är de hemma? Vet ni?
    tror att de jobbar lite,de har ju ET ibland på helg...man kan väl prata in på svararen så ringer nån upp... men är du riktigt orolig nu på helgen så ring gynakuten.
    det är säkert ingen fara, men man mår ju inget vidare om man är orolig... kram
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita

andas lugnt o vänta till måndag.

ta det försiktigt på jobb.
    kram!

• nevadita
    Zygo skrev 2010-06-06 15:34:43 följande:
    Tack!
    Huggen har försvunnit och nu är det mest molvärk och som en tyngd i livmodern.
    Kollar med gravtest varje dag bara för att kolla så jag har hcg i mig. Tänkte jobba måndagkväll också o sen ringa ÖK på tisdag när jag är ledig, bara för att höra, idag känner jag mig inte lika orolig som igår, men det hade varit skönt att få bekräfta att där finns ett embryo åtminstone och att det inte är mf på gång.

Förresten, hur länge tog du progesteronet? Jag vågar inte sluta med det!!! Har trappat ned till två gånger per dag, men jag litar inte på att min kropp behåller embryot utan extra progesteron.
    oj jag minns inte... tog nog bara så länge som man "skulle"  
    kroppen börjar väl producera eget så fort man blir gravid?
    först gulkroppen, sen tar moderkakan över. Men har du fler så kan det ju inte göra nån skada att fortsätta.
    skönt att det känns bättre nu
    Kram
  • nevadita
    NizzY skrev 2010-06-08 10:54:23 följande:
    om 1 h ska jag till vårdcentralen och träffa en läkare, må gud ge mig en kompetent en ,snälla !!!!
    jag behöver medicin som hjälper mot det hemska illemåendet och jag behöver bli sjukskriven minst tills den dagen jag ska skrivas in hos barnmorskan
    hoppas det funkar att fixa annars dör jag... jag har mått så förfärligt dåligt sens 2 dyngn tillbaks, orkat lägga i sängen, inget me roch knaprat på is kubbar
    hoppas att allt går bra!
  • nevadita
    NizzY skrev 2010-06-08 15:42:59 följande:
    det gick det oxå, övan förväntan, träffade en fantastiskt läkare, en äldre herre, omtänksam... jag fick ny medecin och blev sjukskriven månaden ut, trots att jag sa att jag bara behöver vara det till den 21 då jag ska den dagen skrivas in hos bvc...

Så nu har jag ringd min chef, informerad honom att jag är sjukskriven till den 30 .... sen vet jag icke hur det bli, vi få väl se... ja han var ju inte glad, de har kaos på jobbet och inget folk ...menjust nu känns det som det inte är mitt problem

jag sk abara lulla med bobosarna i magen ,hoppas de ny apillern ahjälper bättre mot det kräkiga och att man inte bli allt för hög på de ;)
    ja var rädd om dig nu, bebisarna är ju viktigare än alla jobb i världen!!!
    Skönt att det gick så bra idag!!
  • nevadita
    NizzY skrev 2010-06-11 12:42:13 följande:
    ju då JUstJack, vi blev äntligen gravida på vårt 4 försök via FET och jag skulle tro att den räknas som dag 1 alltså 0+ 1 ... nu är vii v.13+4 , hur långt gångna är ni alla andra ?

Jag fick min diagnos i tisdags hyperemesis gravidarum... har gått ner i vikt och kan knappt behålla någonting... i onsdags låg jag på soffan ,klappade magen och grät, jag är så himmla ledsen för att jag inte klarar av nånting alls... så beroende av andra... så orklös... vissa dagar är ok , i alla fall fram till 17-18 på eftermidagen, sen ligger jag platt och mår illa och kräkes, gud förbydde jag åt annat än frukt eller leverpastej macka... då slutar det aldrigt...

Så länge  har jag drömt om det här, och jag vill så hemskt gärna gå och stoltsera med magen  men just nu verka det som jag drog nittlotten ... hoppet finns att det såsmåningom ska avta annars vet jag inte vad jag gör för nån medicin hjälper icke =(
    fy din stackare hoppas verkligen att det släpper om några veckor, eller helst dagar, sådär ska du ju inte behöva må!!! *kram*
  • nevadita

zygo:
    hu vad läskigt, men underbart att höra att allt var bra o att lilla hjärtat slår   

JustJack: grattis här också

ha en trevlig helg allihop!

• nevadita

men tjejer, vad läser jag???

hoppas såklart att  allt är frid o fröjd, men usch för oroliga tankar!
    Hoppas ni får komma o kolla snart så ni vet att allt är bra JustJack o Zygo!!

Nizzy:
    hur går det med kräkandet...?

ville bara kika in o önska er alla en fin midsommar.

JustJack: blödningar är ju inte ovanligt som du säkert vet, men jobbigt FY

Massor utav kramar

• nevadita

hej på er - kikar in ibland o tänker på er såklart

Nizzy: fy din stackare, tufft du har det

Zygo: håller tummarna idag, kram!!

JustJack: kollat ny bil än??

Kram på er

..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    Zygo skrev 2010-07-22 12:58:00 följande:
    Gick bra idag, den lille/lilla låg där och fäktade med armarna och såg ut att göra honnör till oss

Jag sa "han" om barnet och när bm sa "jaha, ni kallar den för han", så sa jag utan att tänka att "ja, vi kallar henne för han" och då började bm skratta och jag med och då for barnet rundor där inne, slog runt och vände sig om i takt med hur min mage skakade av mitt skratt.

Kub-resultatet blev 1:1280 och gränsen låg på 300 så det var skönt, vi slipper göra fler undersökningar när det gäller det iaf. Nu sitter där tre små bilder på kylen från ultraljudet. Har länge varit min dröm, att få sätta upp en ultraljudsbild på mitt barn på kylen. Äntligen

Nu dröjer det 6 veckor till rul i vecka 19. Lååång tid känns det som!
    grattis, vad skönt!!! Hoppas du kan pusta ut lite nu o njuta en stund
    'Kul sagt att "ni kallar henne för han," hahahaha

Ha det toppenbra nu, lilla Bus o ni!
    ..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4