• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • anirac1
    NKmamma skrev 2009-12-03 22:21:10 följande:
    Grattis vad roligt! Inte långt kvar då alltså.
    Tack tack nä e ju på slut tampen... Känner mej som en tickande BOMB =D
  • villsågärna38

EmmyLou: Tack - ja det känns underbart att det är på g och att vi har en egen donator som förhoppningsvis kommer att ge oss många bra ägg Kram

anirac1: Va roligt att höra!!!! Hade du egen donator? Kram

• Pricken76

Amelie: Vad skönt att ni fick se en liten bebis där inne. Verkligen häftigt att göra UL.

Villsågärna: Grattis till att allt är på bana. Ska bli så spännande att följa dig.

Emmy: Jag har en Beco-bärsele. Testade en Manduka innan, men föll för att Becon har en extra sele i sig så att barnet alltid är fast i selen. Vilket också gör det lättare att byta bärare. Men annars är de väldigt lika varandra. Tror mer på dessa bärselar än BabyBjörn,,,hört att man lättare får ont i ryggen när man bär tyngre barn i den. (även om man har aktiv ryggplatta).

Anirac: Ja du, tickande bomb var rätta ordet. Lycka till

Själv är jag vråltrött, men det ingår väl i det här paketet. Blir inte mycket sömn när man har en liten plutt att ta hand om. Just nu sover hon så egentligen borde väl jag också sova, men jag vill också passa på att göra något kul som att prata med er eller bara njuta av att det är lugn och ro. Hon har kommit in i en skrik period nu, så då är det tufft för alla. Vet inte om det är lite problem med magen...har i varje fall börjat ge Minifom, så jag hoppas på effekt om ett par dagar . Skönt att maken är ledig i helgen så man kan få lite avlastning.
    Som tur är så skriker hon inte hela tiden och när hon är lugn då är livet bara helt underbart. Babydoft är verkligen en underbar lukt.

• Emmylou

Hej på er!

Pricken- Ja, det är inte lätt att vara "klok" & vila när bebis vilar. Man har ju liksom lite att ta igen då. Jag har nyss vilat i sängen bredvid Adam, så skönt! A hade problem med mkt magknip. Vi körde Sempers magdroppar & magmassage. Massagen hade jättebra effekt! Finns bra instruktioner på: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

I morgon ska vi börja ge Adam smakportioner, gröt enligt BVC-sköterskans råd. Ska bli superspännande att se hur han reagerar

I morgon ska vi också på kombinerat inflyttnings-/dubbelt 60-års kalas hos min moster m fam i Vaxholm. Öppet hus- perfekta kalasformen när man har bebis!

Trevlig Helg på er! Kram!

• Bette

Hej på er,

Jag är mamma till en kille som föddes 1/12 3950 gram och 53 cm. Vi är kvar på sjukhuset, det var en turbulent början. Vi är på neonatalen, längtar hem, kommer nog åka hem vilken dag som helst. Uppdaterar mer snart, nu är det mjölkcentralen som ropar.

Bette

• plupp06
    Bette skrev 2009-12-05 22:05:06 följande:
    Hej på er,Jag är mamma till en kille som föddes 1/12 3950 gram och 53 cm. Vi är kvar på sjukhuset, det var en turbulent början. Vi är på neonatalen, längtar hem, kommer nog åka hem vilken dag som helst. Uppdaterar mer snart, nu är det mjölkcentralen som ropar.Bette
    Grattis vad undrrbart! Sköt om er så länge. Kramar
  • Emmylou

Mamma Bette- Massor med Grattiskramar!!! Hoppas ni får komma hem & mysa in er snart! Jag längtade hem i massor när vi var 3 dygn på patient-BB.

• Bette

Hej på er,

Vi åker hem imorgon. Det var en turbulent start för oss alla, men det har gått bra. Han fick sondmatas ett dygn och övervakas på grund av att han hade andningsuppehåll och kräktes upp all mat han fick i sig. Nu däremot är allt bra och han talar om för oss när han är hungrig och vill byta blöja osv. Han är världens gosigaste. De röntgade lungor och tarmar här och det var u.a. så skönt. Min livmoder ville inte dra ihop sig direkt efter det att de plockat ut snutt, fick massa dropp, mådde illa fick med mot det och sedan hade jag svårt att få in luft, men alla parametrar var bra.

Parveln är väl uppkollad här och det känns skönt, sover i egen säng och det går utmärkt.

Kramar

Bette

• Emmylou

Bette- Oj, vilken tuff start ni haft! Hoppas personalen var bra & att ni känner er trygga inför hemfärd i morgon. Det kommer gå jättebra! Stor Kram till dig & lillkillen

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6