• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • plupp06
    kramiiis skrev 2009-12-09 17:45:01 följande:
    emmylou: tack, låter som en tuff resa! härligt att ni har er lille Adam vi har nu gjort 5 ivf (3 med ET), 1 färsk-ÄD och ett FET-ÄD, inga plus än... Men med denna lyckotråd kanske det går vägenvillsågärna: hade en härlig kvinnlig läkare när vi gjorde IVFen, överläkaren tyckte jag inte om då, han gjorde mig väldigt ledsen de tre gånger jag träffade honom, grät när jag gick därifrån.... men han kanske är bättre nu.härligt att ni tyckte han var bra iaf!får man tre försök även om man inte har egen donator? vi har stått i kö sen mars (fast sattes först upp i juni på vårt återbesök men fick några månader till godo). Så för mig känns det som om det gått väldigt fort! För jag räknar från juni, känns bättre så
    Efter mitt nybesök så tog det bara några månader innan jag fick mitt lilla ägg! Och då var det ändå sommaruppehåll emellan. Så det kan nog gå fort fram nu för dig kramiis!!

Skönt att höra att köerna minskat, jag fick ju vänta ca 2 år innan det var min tur.
  • plupp06

På tal om läkare så har jag nog träffat minst 6 stycken olika där, har aldrig haft samma.

• villsågärna38
    kramiiis skrev 2009-12-09 17:45:01 följande:
    emmylou: tack, låter som en tuff resa! härligt att ni har er lille Adam vi har nu gjort 5 ivf (3 med ET), 1 färsk-ÄD och ett FET-ÄD, inga plus än... Men med denna lyckotråd kanske det går vägenvillsågärna: hade en härlig kvinnlig läkare när vi gjorde IVFen, överläkaren tyckte jag inte om då, han gjorde mig väldigt ledsen de tre gånger jag träffade honom, grät när jag gick därifrån.... men han kanske är bättre nu.härligt att ni tyckte han var bra iaf!får man tre försök även om man inte har egen donator? vi har stått i kö sen mars (fast sattes först upp i juni på vårt återbesök men fick några månader till godo). Så för mig känns det som om det gått väldigt fort! För jag räknar från juni, känns bättre så
    Nu blir jag osäker på om läkaren vi träffade idag verkligen var överläkare, sjuksköterskan sa det, men det var en lite äldre kvinnlig läkare som var urgullig. Kanske var det sektionschefen som ni träffade? Han är visst både överläkare och sektionschef. Vem vet, det kanske är samma kvinnliga läkare vi menar? Ja jag tror att man kan få tre försök även om man har egen donator, iaf om det fortsätter såhär med tillgången på donatorer. De berättade att de artiklar som skrivits om äggdonation på sistone har gjort att många fler än vanligt tagit kontakt med dem i år för att donera vilket ju är suveränt Det är ju tre färsförsök och så tillkommer FET om man får till frysen. Tycker helt plötsligt att livet känns mycket bättre!!!! Kram kram
  • kramiiis

villsågärna: det räknas väl bort 1 försök om man fått en IVF finasierad? tror jag iaf.
    Ja då var det kanske sektionschefen vi träffade.
    Den kvinliiga läkaren vi hade hade ett konstigt efternamn kommer jag ihåg iaf väldig trevlig.
    nu vill jag ju få en tid direkt så jag vet när vi får komma dit jag och tålamod finns inte

ja alltså jag har komimt fram fortarare i ÄD kön än vad jag gjorde när jag stod i IVF kön knäppt. Men skönt just nu

kram på dig!

♥I know what I want and NOTHING is going to stop me now!♥
  • villsågärna38
    kramiiis skrev 2009-12-09 20:27:49 följande:
    villsågärna: det räknas väl bort 1 försök om man fått en IVF finasierad? tror jag iaf.Ja då var det kanske sektionschefen vi träffade. Den kvinliiga läkaren vi hade hade ett konstigt efternamn kommer jag ihåg iaf väldig trevlig.nu vill jag ju få en tid direkt så jag vet när vi får komma dit jag och tålamod finns inte ja alltså jag har komimt fram fortarare i ÄD kön än vad jag gjorde när jag stod i IVF kön knäppt. Men skönt just nu kram på dig!
    Jo om man gjort ett helt ivf försök så räknas det bort. Vi gjorde ÄP men sedan blev inget ägg befruktat (vi fick bara tre) så det räknades som avbrutet när vi inte fick något embryo tillbaka. Men om ni har tvåfärsk försök och kanske flera FET så är ju det också superbra!!! Nu jäklar kramiiis är det vår tur
  • kramiiis

klart det är vår tut nu, verkar ju som att man plussar i denna tråden oxå

aha, ja vi kom ju till ET... men 2 försök är oxå bra

• AnkieG

Hej på Er!

Nu är jag oxå mamma!!
    Blev inlagd förra måndagen på SÖS och blev igångsatt i fredags kväll så 03.06 (5/12) tittade en lite tjej ut som vägde 3080 och var 49 lång.

Vi åkte hem i måndags och allt är bara helt underbart.

Kommer snart en ny uppdatering

• kramiiis

grattis ankie till tösen {#lang_emotions_baby}

• villsågärna38

Grattis AnkieG!!!! Kram

Kramiiis: Ja detta är verkligen världes turtråd med hur många gravida som helst Hur fick du till den lilla bebisen? Tecket alltså? Kram

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6