• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-12-06 17:42:10 följande:
    Bette- Oj, vilken tuff start ni haft! Hoppas personalen var bra & att ni känner er trygga inför hemfärd i morgon. Det kommer gå jättebra! Stor Kram till dig & lillkillen
    Jo det var turbulent start, det ska bli skönt att komma hem.

Bette
  • Bette

Personalen är mycket bra här, vi är väl omhändertagna.

Hoppas att allt är bra med A och familjen.

Bette

• NKmamma

Grattis Bette till lill-killen. Usch vad jobbigt för er. Skönt att det är bra nu. Förstår att du längtar hem.
    Ta hand om er nu. Kram.

• Pricken76

Hoppas ni kommit hem till lugn och ro nu Bette.
    Tråkigt att ni fick en tuff start, men skönt att det är bättre nu.
    Ta det lugnt nu i hemmets lugna vrå. Stoort grattis till er söta lilla kille.
    Visst är det väl en helt underbar känsla att ha en egen lite bebis?

Kram från en som trööööött

• villsågärna38

Måste bara säga att det är så upplyftande att läsa om alla bebisar i den här tråden - det ger en hopp inför framtiden!!! Läkarbesök på onsdag och kurator nästa vecka, börjar rulla på lite här nu iaf Kram

• anirac1
    villsågärna38 skrev 2009-12-04 11:55:38 följande:
    EmmyLou: Tack - ja det känns underbart att det är på g och att vi har en egen donator som förhoppningsvis kommer att ge oss många bra ägg Kramanirac1: Va roligt att höra!!!! Hade du egen donator? Kram
    Hej
    Nej jag hade inte egen donator.
    Kram
  • Emmylou

Hej allihop!

Vi ska snart på promenad i gråmulet väder & hälsa på kompisar. Adam har börjat med smakportioner, 3:e dagen i dag. Det är superkul att se honom när han virvlar runt gröten med tungan. Det mesta kommer ut samma väg igen I dag gjorde jag för första & sista gången misstaget att säta på en ny body innan gröten... Inte smart. Man måste ju få kladda med maten när man är liten, jätteviktigt!

Hoppas ni mår bra allihop! Nu ska vi klä på oss & gå i väg. Kram!

• Pricken76

Emmy: Ja det är klart att det måste kladdas med maten. Vad väger han nu och hur lång är han? Vill bara veta vad man har att förvänta sig.

Min lilla tjej väger 4140 g och är 55 cm. Ligger över en kurva på längden och på medelkurvan på vikten. Så vi kanske ska testa med lite ersättning på kvällen ifall hon får för lite mat. Det kan vara därför hon skriker kvällstid. Men skriket har faktiskt blivit bättre, antingen får hon mer mat eller så har Minifomet effekt.

Snart kommer Trygg Hansa hit och vi ska prata försäkring, dock inte barnförsäkring utan livförsäkring/sjukdom/olycksafall för mig.

Hoppas ni har det bra Bette!

Ankie: Hur mås det med dig?
    Villsågärna: Lycka till med läkarbesöket i morgon.

Ha det bra tjejer.

• Bette

Hej,

Vi har kommit hem och allt är toppen, killen är mycket hungrig och vaken var han inatt, men nu är han helt däckad och ligger i sin babysitter och sover för fullt.

Vi ger extra tillägg tills mjölken kommer igång ordentligt, jag har hyrt bröstpump för att skynda på processen.

Bette

• villsågärna38

Bette: Oh så härligt det måste vara att komma hem med lillen. Hoppas att han sover lite i natt också

Pricken: Tack!!! Lite pirrigt är det allt även om vi varit på så himla många läkarbesök och vul sista två åren så det ju borde vara rutin vid det här laget. Det jag inte riktigt gillar med Huddinge är att man inte vet vilken läkare man träffar heller. Vi gick ju på CvL och gjorde våra ivf:er och de har bara tre läkare där så man lärde känna dem och visste alltid vem man skulle träffa. Men, men... det ska väl säkert gå bra det här också. Kramar

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6