ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Hej på er alla,
Här äts det mycket och sover mycket förutom på nätterna då man gärna är vaken. Han äter tills han kräks, gör era bebbar det också? Annars är allt superbra med oss förutom att man är rätt så trött förstås. På torsdag kommer mamma förbi och hjälper mig lite det blir skönt, maken börjar jobba på torsdag. Imorgon skall vi till bvc för inskrivning, vi skall gå i Kista på Mamma Mia, verkar superbra där. När man sedan åker dit kan man passa på att gå lite i centrum. Imorgon skall vi även till Ikea och kolla lite på extrasäng eller fåtölj som jag kan ha i arbetsrummet och sitta och amma där, jag somnar lätt ifrån om jag ammar i sängen och det gör Christian också. Han har under nätterna fått lite extra ersättning också.
Ha en underbar dag/kväll
Från en trött Bette
Hej på er!
Tack för att ni tycker Adam är söt (eller, nåja- pojken här bredvid
). Jag tycker han är sötast i hela världen, men jag är inte så lite partisk
Estra- härligt att du tänker på gamla skrutt-mig när du der den lilla sötnosen!
Villsågärna38- Vi har bara fått positiva reaktioner ang ÄD. Har berättat för familjen, närmaste släkt & närmaste vänner. Resten får Adam själv berätta för, om han vill. Den enda tråkiga reaktion jag fått var av en kompis (gift med makens bästa vän) som sa "känns inte det konstigt att du väntar barn med hjälp av någon annans ägg?" Svar: "Nej, om jag tyckte att det var konstigt hade vi aldrig gjort den här behandlingen...". När hon sa detta var hon själv gravid med deras 4:e barn. Dom har följt oss genom vår barnlöshet & kampen att få barn så det var sårande att höra henne säga så. Men, nu träffas vi & umgås med barnen (deras är ett par månader äldre). Vi bor nära varandra. Så det är gammalt vatten under broarna nu. Alla människor är inte lika empatiska helt enkelt.
Bette- det är valigt att bebisar kräks efter att dom ätit. Magmunnen är inte sluten så det kan skvimpa upp lite. Vissa reglerar på det här sättet också vad jag förtått, om de ätit lite för mkt. Adam har kräkts en del, men började rätt sent- sådär vid 2-3 månader. Det är vanligare att de börjar, som Christian, som pyttebebisar. Inget som är farligt & bebisen mår inte dåligt av det.
Pricken- jag försöker komma på flicknamn. På rak arm: Alice, Livia, Asta, Selma (hette min mormors mor), Siri.
Kram till er allihop!
Hi hi, jag skrev visst fel nyss, är inte alls 9 månader som jag ska klara av, är ju "bara" 6 månader kvar. Kan fortfarande inte fatta att det bor någon i min mage. Det syns ännu ingenting men det känns däremot, har inte mått så illa de senaste två veckorna men i morse var det dags igen att mata toan med lite frukost...
Vi har varit helt öppna till alla möjliga och det ända är positiva reaktioner. Folk är intresserade och vill veta mer och är så glada för vår skull och för oss känns det bra att vi har berättat.
På jobbet har vi båda fått otroligt stöd och det känns jättebra, och det skulle känts ännu bättre tror jag om det inte gått så bra att man kunde visa att man var ledsen.
Jag hoppas genom att vi är så öppna att vi kan hjälpa andra som inte kommit på tanken med äggdonation!!