• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Pricken76

Anirac: Jag hoppas allt gått bra för er och att ni nu myser på sjukhuset.

Villsågärna: Jag håller med Emmy, ta chansen när du får den. Man vet aldrig om donatorn lyckas producera ägg. Men jag förstår att det är svårt att bestämma sig. Hoppas ni kommit fram till något bra.

Amelie: Grattis till ett bra ul. Ja visst är det spännande att börja shoppa grejer. Vi köpte nästan inget innan, jag trodde aldrig riktigt att jag skulle få ett barn. Vi köpte vagn, bilbarnstol, skötbädd och 2 olika kläduppsättningar innan. Fått låna en hel del kläder och lakan och vagga hade vi sedan vi var små. Så vi har shoppat desto mer sedan hon kom.
    Vi är jätte nöjda med vår Bugaboo som vi köpte på blocket. Det är inte en bra vagn om du ska gå mycket i skogen, men för promenader på asfalt och i butiker är den perfekt. Samt att den är liten i bilen.

Hoppas alla haft en trevlig julafton. Vi hade det mycket bra. Olivia drunknade i julklappar . Oj vad jag har längtat efter att få fira jul med barn och nu har vi gjort det. Och roligare lär det bli när hon är mer medveten om julen.

Många kramar och god fortsättning från mig

• Emmylou

Hej på er!

Anirac- hoppas du snusar på din bebis nu!

Vi har haft en jättemysig julafton. Adam fick en jättehög med julklappar också, liksom Olivia! Håller med dig, Pricken, det var så härligt att fira jul med barn! Ser också fram emot att fira jul när han sitter & tindrar i förväntan över julklapparna & om tomten ska komma Vi avslutade kvällen med att titta på gamla filmer som mammas man har spelat in, gamla jular, födelsedagar & semestrar. Det var superkul att slungas tillbaka i tiden, plötsligt var jag 18 igen Många fimer var min Mormor med. Hon gick bort när jag var 21, vi stod varandra väldigt nära. Att se oss umgås värmde mitt hjärta, mindes att vi verkligen var så nära på sättet vi pratade med varandra. Jag pratade finska med henne (har jag glömt mkt av nu)- det var också kul & höra. A walk down memory lane helt enkelt.

Hoppas ni all haft det jättemysigt & fortfarande har förstås. Julen är inte slut än! Vi ska titta på en film, äta glass & mysa ikväll- om maken lyckas få A att somna vill säga.. Han somnade i sängen när han åt, men vaknade nyss igen.

Sköt om er & God fortsättning!

• Bette

Hej på er,

Vi har precis kommit hem från juldagsfirande hos mina föräldrar och det var helt underbart, igår var vi hos min bror och det var också supertrevligt. Christian har varit så otroligt snäll hela tiden, jag har ammat två gånger per kväll ungefär, alltså under tiden vi varit på middagen. Dessemellan har han vilat i sin babysitter eller suttit i våra knän, han är så otroligt söt. Jag har fått höra att han är lik min farfar när han var liten, snacka om att epigenitiken säkert slagit in. Christian har också fått mycket presenter, det är så otroligt mysigt att fira Jul med liten parvel.

Ha det supermysigt allihop

Kramar

Bette

• plupp06

Villsågärna: Förstår om du har beslutsångest, skulle jag oxå haft. Vi stod som andra mottagarpar och vi fick ägg, dessutom ett som fäste När måste ni lämna besked?

• AnkieG

God fortsättning på Er!

Här har julen vart lugn, mina föräldrar har vart här och i morgon ska vi hälsa på min mans pappa med familj( de har inte sett Freja än då han har vart nyop.)

Ska bli kul att visa upp henne för hon är jättelik farfar haha.
    Idag är skruttan 3 veckor och har växt ur storlek 50 så här går det undan.
    Tur att jag har fått så mycket kläder att man klarar sig.

Ha en fortsatt trevlig helg.

• Pricken76

Ankie: Ja visst växer de fort. Vi kör storlek 50-56-62. Tycker inte att storlekarna stämmer så bra alltid.

Måste bara tipsa er om att köpa en babysitter från Babyland, namnet på den börjar på K, kostar 595:-. (Finns i svart, blå, röd) Alltså inte en babybjörn. Den är så himla bra. Man kan fälla den så att det blir som en säng och det är bra så länge de är små eftersom man ska undvika att de sitter upp då. Bärhandtag på sidorna så att man lätt kan bära med sig henne då vi byter rum. Den har varit guldvärd. Är mycket mer gedigen än en vanlig babysitter som har sladdrigt tyg.

Nu är det promenad dax, hoppas att plogbilen varit framme men det tvivlar jag på.

Kram på er

• villsågärna38
    plupp06 skrev 2009-12-26 11:50:27 följande:
    Villsågärna: Förstår om du har beslutsångest, skulle jag oxå haft. Vi stod som andra mottagarpar och vi fick ägg, dessutom ett som fäste När måste ni lämna besked?
    Tack för att du delar med dig Vi ska ge besked senast imorgon bitti så vi funderar och funderar för fullt just nu. Vi lutar nog åt att ge det en chans iaf, känns som att det nog är dumt att säga nej till någon chans som man får då vi hållit på så länge och gått igenom så mycket för att försöka få barn. Kram
  • plupp06
    villsågärna38 skrev 2009-12-27 13:24:51 följande:
    Tack för att du delar med dig Vi ska ge besked senast imorgon bitti så vi funderar och funderar för fullt just nu. Vi lutar nog åt att ge det en chans iaf, känns som att det nog är dumt att säga nej till någon chans som man får då vi hållit på så länge och gått igenom så mycket för att försöka få barn. Kram
    Jag själv skulle nog tackat ja, det värsta som kan inträffa är att det inte blir ägg över till er med då kommer ni ju ändå få ett nytt försök inom en snar framtid. Dessutom är ju vecka 6 precis runt knuten här och som du själv skriver har ni väntat så länge på och kämpat för att få barn.Vi som är i behov av äggdonation har inte så många chanser utan det är bäst att passa på när möjlighteten finns. Jag tror på ödet...

Kram och lycka till med beslutet!
  • Emmylou

Hej på er!

Hoppas ni njuter av mellandags-lunken

Pricken- Vi har en babysitter från Carlo Baby. Också stabil med bärhandtag. Har varit en räddare många gånger, varje gång jag duschar tex.

Villsågärna38: Hoppas det går bra med funderingarna!

Maken har nyss kommit hem med golv som ska läggas i Adams rum. A hade svårt att sova under sin lång-lur nu på em. Ligger på filten & pratar i köket. Ska gå & göra honom sällskap & ta en fika med maken innan han börjar riva gammalt golv.

Ha det så bra allihop! Kram

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-12-27 10:24:18 följande:
    Ankie: Ja visst växer de fort. Vi kör storlek 50-56-62. Tycker inte att storlekarna stämmer så bra alltid. Måste bara tipsa er om att köpa en babysitter från Babyland, namnet på den börjar på K, kostar 595:-. (Finns i svart, blå, röd) Alltså inte en babybjörn. Den är så himla bra. Man kan fälla den så att det blir som en säng och det är bra så länge de är små eftersom man ska undvika att de sitter upp då. Bärhandtag på sidorna så att man lätt kan bära med sig henne då vi byter rum. Den har varit guldvärd. Är mycket mer gedigen än en vanlig babysitter som har sladdrigt tyg. Nu är det promenad dax, hoppas att plogbilen varit framme men det tvivlar jag på. Kram på er
    En sådan har vi, den köpte vi av grannen, sonen ligger ofta i den i vardagsrummet, det är superbra tycker vi. Dock måste vi tvätta huvudstödet då och då, han kräks ganska ofta, han är så glupsk så att han äter tills han är övermätt och sedan kommer det upp lite.

Hoppas att allt går bra med Olivia. Med Christian går det bättre och bättre, han sover numera i vagnen inne hos oss på nätterna, superbra att rulla över trösklar osv, det blir lagom guppigt för de. Inget annat har hittils fungerat, jag menar man testar ju allt för att de ska få sova. Så inatt har han sovit i tretimmars intervaller, det är hur skönt som helst.

Bette
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6