ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Vi har precis som Hinos varit helt öppna och det har varit positiva reaktioner från våra vänner och dom har varit ett otroligt stort stöd . Min mamma tyckte dock att vi borde ge oss när det visade sig att jag behövde gå igenom dessa behandlingar, pappa och sambons mamma visade inga direkta tecken på intresse. Reaktionen från andra har varit positiv då dom tyckt att det är bra att den hjälpen finns.
Lite OT men en intressant grej är att gynekologer som jag haft att göra med efter dotterns födelse har inte vetat om att ÄD är tillåtet i sverige, så när jag har sagt att jag är i klimakteriet så har dom ifrågasatt var dottern kommer ifrån innan jag förklarat hur det ligger till
Här på landet i norr har vi också fått frågor av doktorerna på KK om hur det går till och det är ju kul att få lära dem lite...
Vi har inte varit i "branschen" så och har inte gjort några IVF då det var uteslutet för oss, det var redan för sent för det. Vi var också gamla då vi träffades,39 så vi visste att det kanske inte skulle gå och det är ju vår omgivning också medvetna om!
Ooops... blev visst nåt fel där
Hinos: Så du utbildar också läkare, vi ÄD-tjejer kanske borde börja fakturera läkarkåren för utbildningskostnader, hi, hi Nej, men allvarligt. Intressant att ni berättar och bra för en ÄD-nybörjare att vara förberedd på. Kramar
"vi ÄD-tjejer kanske borde börja fakturera läkarkåren för utbildningskostnader, hi, hi "
En jättebra idé
Kram tillbaka.
Amelie: Hur är det med dig? Hoppas allt är bra.
Hej på er,
Hoppas att allt är bra med er allihop. Jag skall snart iväg med parveln på hörseltest på Danderyds sjukhus.
Ha en supertrevlig helg allihop
Bette
Hej allihop!
I dag var vi på BVC. Då jag skulle böka in vagnen tippade den & Adam föll ut. Han var tack vare kylan ordentligt inbäddad i åkpåse mm & den enda synliga skada han fick var ett litet sår längst ner på näsan där nappen tog emot. Jätterädd blev han förstås som låg & sov så skönt (för att inte tala om hans Mamma!). Jag berättade detta för vår BVC-sköterska som svarade att det är deras hyresvärd som inte vill sätta in en dörröppnare/upphållare. Jag har tidigare ställt frågan till kvinnan som brukar hjälpa till & väga/mäta mm (har aldrig träffat henne personligen & kan inte namnet). Hon sa då att hon frågat personalen på BVC om detta och fått till svar att det valt att inte ha en dörröppnare, för då kan barn rymma från BVC tex om föräldrarna är inne med småsyskon & barnet leker i väntrummet själv.
När detta hände stod jag utanför & puttade på bak på vagnen. Då det är ett lättviktschassi så blev det för tungt med skötväskan & vagnen tippade när jag skulle putta den över tröskeln. Lärdom: släpp aldrig handtaget. Tänker också på de föräldrar som kommer med 2 barn- en i vagnen & en i handen (famnen? ståbräda?), ojne vojne vilket bök det måste vara.
nu vaknar A. Kram!