ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Har precis varit ute och promenerat med sonen, hade svårt att få honom till ro. Vad mysigt det var. Nu sover han gott. Han hade ätit för mycket och då kräks han så klart, det är ett litet matvrak vi har.
Sov så gott
Bette
Hej på er!
Bette- Så det blev en liten Christian Härligt att ha namn klart! Ni verkar morgonpigga minsann. Åter från promenad kl 05.14. Puh!
Adam tar en tupplur. Tidigare sov vi tillsammans i stora sängen, SÅ mysigt! Så, nu är jag utvilad för fredagsmys.
Kram till er alla & trevlig helg Mammor & blivande Mammor!
Ankie: förlåt, jag tror jag blivit lite virrig då jag glömt att säga grattis till dig!!!
Hej allihopa och tack för alla gratulationerna.
Jag blev ju inlagd förra måndagen för mitt blodtryck och på fredagen blev det bestämt att jag skulle sättas igång för trycket gick inte att fixa trots tabletter förrän stumpan kom ut.
Fick gel efter lunch men det hände inget så det blev en till vid 19.tiden och då tog det fart.
Fast vid 23-tiden hade jag knappt öppnat mig 2 cm och hade mycket värkar så jag fick morfin och det var mums haha.
Sen tyckte jag att att jag behövde gå på toan och inser där att jag har kryst värkar och då kommer barnmorskan in och tyckte att det kanske inte var rätt ställe att vara på och det visade sig att jag var öppen 10 cm så 01.00 vart det rullstol till förlossningen och 03.06 var hon född utan någon annan bedövning än morfinet.
Så förlossningen var bara såå bra och jag rekommenderar verkligen SÖS, världens bästa personal både när jag låg inne och på förlossningen.
Men allt kan ju inte gå så där smidigt utan något krux och där kom jag in.
Slutade inte blöda så till slut vid 10-tiden på lördagen vart jag körd till operation, fick spinalbedövning och till slut även sövd för att kunna skrapas. Fanns rester kvar av moderkakan eftersom det gick så fort.
Fördelen med detta är ju att min man har världens kontakt med Freja för han hade ju hand om henne i princip från 5 på morgonen tills 14.30 då jag var tillbaka, så hon somnar gärna på hans mage.
Ha en fortsatt trevlig 3:e advent
Ankie: Grattis till en super bra förlossning. Synd bara på skrapningen efter, men det var det nog värt om förlossningen gick så bra va?!
Är toppen när maken får en sådan fin kontakt med barnet tidigt. Jag bytte bara 1 blöja under hela bb -tiden och det var nog bra för min mans självförtroende tror jag, att han faktiskt också kan och är väldigt viktig för barnet.
Nu ska jag återgå till mitt julkortspyssel
Hej på er!
Ankie- Låter som du haft en riktig drömförlossning (minus skrapningen förstås). Mysigt att maken har så bra kontakt med lilla Freja
Min man jobbar som säljare & alla avtal ska förnyas innan året är slut så han har massor att göra & kommer hem vid 20 på kvällarna. Så han hinner träffa Adam max 1 ½ timme & under den tiden ska vi äta middag också.. Men, snart är han ledig 11 dagar under julen. Då ska han börja ordna Adams rum, måla & lägga golv till att börja med. Ska bli SÅ mysigt att inreda
Pricken- Har lillan fått ett namn än?
I gå var vi på middag hos svärmor, åt hjortstek som var gudomligt gott! Har aldrig haft en sådan aptit som jag har nu när jag ammar.. Äter mer än maken, men väger mindre än jag gjort på länge. Inget i garderoben sitter snyggt.. Adam var trött efter tillställningen för han sov från 22 till 05! Åt & somnade igen till 8.30. Jag har inte känt mig så utvilad på lääänge!
Ha den bra allihop! Kram
Hej igen på er!
Ville bara säga att pojken här till vänster i reklam där det står "Tråkigt, jag fick pengar i present. Nordnet" är jättelik vår Adam. Jag ska visa bilden för maken när han kommer hem. Så kommer A se ut om några månader Kram
Emmy: Näe, hon har inte fått något riktigt namn ännu. Det är nästan så att man skäms. Istället har hon 20 smeknamn... inte bra. Trodde inte vi skulle ha så svart att bestämma oss.
Har ni några bra förslag på korta tjejnamn? Gärna två-staviga.
Vi vill inte att hon ska heta typ Saga, Alva, Tuva....utan lite mer tufft utan att vara hippt. Svårt va?!
Emmy: Då kan jag bara säga att A är jätte söt
Ska snart till BVC, hade tänkt att gå dit men nu är det så mycket snö ute så det får bli bilen. I normala fall tar det nog 35 min att gå dit , lägger man då på 10 ton snö, ja då vet man aldrig när man kommer fram.
Ha det skönt i vårt vita härliga landskap. Kram från en trött mamma (tuff natt)
EmmyLou: Gud va söt han måste vara din lille son isf, killen till vänster är ju en riktig sötnos Kram
Pricken: Hm... ja va svårt det måste vara med namn. Ella, Elsa, Maja, Nova (men det är nog lite väl hippt kanske), Moa, Ines... nu tog fantasin slut Hoppas att det gick bra på bvc. Kram
Själv har vi nedräkning till kuratorssamtalet på torsdag. Tiden går såååååå sakta!!! Vet ju att vi får göra ÄD på Huddinge efter jul men vill veta om "vår" donator blir godkänd och får donera till oss (hon är anonym för oss så vi hoppas att det ska gå vägen, har träffat henne här på FL). Det kommer ju att förkorta någon månad och vi har väntat så länge nu. Vill komma igång nu!
En annan sak jag kom på - vad har ni fått för reaktioner från dem ni känner på att ni gör äggdonation alt att era barn har tillkommit genom äggdonation? Våra familjer vet ju om detta och även bästa vännerna och de var väl lite undrande i början eftersom de inte visste vad det var men nu tycker alla att det är jättebra att vi kan få hjälp såhär. Men roligt att höra hur det gått för er som kommit mycket längre. Kram