ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Pricken: Hur går det för dig med din lilla parvel? Hur har det gått efter snittet, tar du längre promenader och så nu? Har du haft mycket ont?
Ha det så gott, trevlig advent
Bette
Bette: Tänk att det är så nära nu..
Här fortsätter trycket att gå upp, var nära att bli inlagd på SÖS igår men ska dit på måndag igen så vi får se.
Tänkte ge det till torsdag nästa vecka för då har jag gått 38 v och är jag hemma så får jag väl börja tvätta fönster eller nåt haha. Vill inte vänta till den 17:e
Så jag har börjat julpynta för säkerhets skull, man vet ju aldrig...
Ha en riktigt mysig första advent.
Bette: Snart är det dags!
Angie: Låter inget vidare att bltr inte är ok, men ändå skönt att du är så pass långt gången om du skulle drabbas av havandeskapsförgiftning. Är du sjuksriven nu då? Hoppas allt går bra på måndag för dig.
Villsågärna: Har inte beslutat mig angående KUB testet. Har fruktansvärd beslutsångest. Det blir inte bättre av att jag läst studier där kvinnor som blivit gravida genom IVF och ÄD har en ökad risk att visa falskt positiva värden på testet.
Emmylou: Ja, vad skulle vi göra utan IKEA och alla deras prylar
Pricken: Hoppas verksamhet "mjökcentral" går bra...
Vid IVF/ÄD "kan" HCG halten blir högre, så det är blodprovet som kan ge falskt svar, däremot horomet PAPP-A påverkas inte. När jag skriver kan så menar jag inte att det är super vanligt men faktum är att det ingen riktigt vet hur man ska hantera IVF vid dessa mätningar.
Jag funderar enbart på att göra NUPP mätningen, men inte blodprovet. Men man kanske inte bara kan göra en del av KUB testet. Det är inte på HS jag ska göra det utan isåfall på ultragyn odenplan. Ska träffa BM för inskrivning nästa torsdag och ska diskutera frågan då.
Av alla som gör KUB så får ca 5 % dåliga siffror och rekomenderas fostervattensprov. Men av dessa 5% är det bara ytterst får som faktiskt visar sig bära på foster med kromosomskada, ungefär lika många som får missfall pga provet. Min rädsla är alltså att mindre bra resultat kommer skapa oro ch stress. Vet inte hur jag kommer hantera svaret riktigt och tänkt om jag rekomenderas fostervattensprov och får missfall pga av det och svaret visar att fostret är friskt. Jag vet att det är ytterligheter men jag kan inte låta bli att fundera på den lilla risken att det faktiskt kan gå fel.
Hej alla!
Hoppas ni har en mysig 1:a advent! Vi har haft besök av min mor & far, mamma hade med sig en stor påse med julbak som vi kan mumsa på sen.
Har sökt med ljus & lykta efter en stor lekfilt till Adam, han rullar runt & vänder sig så mkt. De jag hittat på nätet är alla för små i mitt tycke. Köpte en pusselmatta till slut som är för hård, inte alls mysig för bebishuvuden.. I går kom vi på att vi har ett gammalt quiltat överkast, hämtades i förrådet & tvättades. Det är stooort & veks 4-dubbelt. Toppen! Sonen tycker om det! Enkelt= bra
Bette- Spännande- snart är det dags! Håller tummarna att allt går bra. Snart får ni snusa på er efterlängtade lille!
Ha det så bra allihop! Kram