• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Pricken76

Bette: Blödde rätt mycket de första 2-3 dygnen. Nu är det mer likt sparsam mens. Kör med vanliga tunna bindor. Kommer en del blod när man går på toa. men det känns helt ok.
    Vetekudden går att köpa på hälsokosten, men säkert också på mer alternativa medicin affärer. Jag har 2 olika, men en är med kardborreband som man kan fästa så att den sitter över mage eller rygg. Det är så skönt.
    Vi har en bugaboo.

Estra: Min mage började synas lite i vecka 15. Men de som inte kände mig kunde inte se det och det gick bra att dölja om jag ville.

Emmy: Japp det går bra. Det värsta är nätterna tycker jag. Mycket amning och mycket pip. Jobbigt att amma i sängen när man är snittad. Blir lätt så dåliga ställningar då.
    Vad har du för kläder som lämpar sig bra för amning, några bra tips?
    Tycker det är svårt att klä sig. Hemma kan man ju knäppa upp allt eller ta av sig, men det är inte lika kul om man är på stan.

Ankie: Hoppas hon vänder sig själv snart. Snart snart blir du fri från all vätska. Usch vad jobbigt med skavsår på låren.

Sedan 2 dagar tar jag bara alvedon och det känns riktigt bra.
    I dag har vi varit och shoppat igen. Så kul att köpa små söta klänningar och strumpbyxor.
    Har precis ammat till och från i 4 timmar och nu äntligen ligger hon själv. Underbart med egen tid.
    I morgon är det vägning på BVC, hoppas på hon gått upp bra i vikt.
    Jag väntar fortfarande på mina melonbröst, men de verkar inte komma....hon är ändå 10 dagar nu.

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-11-19 22:09:01 följande:
    Bette: Blödde rätt mycket de första 2-3 dygnen. Nu är det mer likt sparsam mens. Kör med vanliga tunna bindor. Kommer en del blod när man går på toa. men det känns helt ok. Vetekudden går att köpa på hälsokosten, men säkert också på mer alternativa medicin affärer. Jag har 2 olika, men en är med kardborreband som man kan fästa så att den sitter över mage eller rygg. Det är så skönt. Vi har en bugaboo. Estra: Min mage började synas lite i vecka 15. Men de som inte kände mig kunde inte se det och det gick bra att dölja om jag ville. Emmy: Japp det går bra. Det värsta är nätterna tycker jag. Mycket amning och mycket pip. Jobbigt att amma i sängen när man är snittad. Blir lätt så dåliga ställningar då. Vad har du för kläder som lämpar sig bra för amning, några bra tips? Tycker det är svårt att klä sig. Hemma kan man ju knäppa upp allt eller ta av sig, men det är inte lika kul om man är på stan. Ankie: Hoppas hon vänder sig själv snart. Snart snart blir du fri från all vätska. Usch vad jobbigt med skavsår på låren. Sedan 2 dagar tar jag bara alvedon och det känns riktigt bra. I dag har vi varit och shoppat igen. Så kul att köpa små söta klänningar och strumpbyxor. Har precis ammat till och från i 4 timmar och nu äntligen ligger hon själv. Underbart med egen tid. I morgon är det vägning på BVC, hoppas på hon gått upp bra i vikt. Jag väntar fortfarande på mina melonbröst, men de verkar inte komma....hon är ändå 10 dagar nu.
    Vi har en mutsy barnvagn, verkar superbra. Har beställt en vetekudde. Har du prövat att använda amningskudde så barnet ligger på den när du ammar?

Bette
  • Pricken76

Japp jag har amningskudde, det är super bra. Men jag kör inte den i sängen, då blir det mest amning på sidan och hon ligger bredvid.

Nu är det dags för lunch sedan ska vi handla mat och blöjor

• kexan

V härligt att höra att ni all mår bra och hjälper varandra =)

Själv snittad så att vrida sig i sängen hur som hälst är ju inte det lättaste =)

Vetekudden är gudomlig på bröst rygg och mage .

Ett annat tips för hårda tuttar är riktig fetvadd i strumpor så det inte luddar och lägg det i mellan bhn och runt brösten dåär dem varma hehe så kommer de mjölk.

Min favvovagn är kronan så enkel och rymmlig sittvagnen har fullt liggläge och ett oslagbart solskydd som sitter fast. kolla hemsidan kronan .

Lycka till allihop känns som allt va så längesen nu är man sugen igen =)

bette fint datum 1 / 12´=)
    Pricken har tjejen fått nåt namn ?

Kram till er alla trevlig helg

• Emmylou

Hej på er!

Jag är gräsänka i kväll, maken ska på herrmiddag (snark i natt då kan man tro). Har varit förkyld hela veckan, blä. Har än så länge inte smittat A, peppar peppar! Adam blev väckt av dörrklockan när han sovit 1 timma av hans långsömn mitt på dan. Jag sov också i soffan. Det var en som var med på dopet (släkt med svägerskan) som ringde på & hade lämnat dop-bilder utanför dörren. Grr... Fick ge A mat igen & sedan bära honom i bärsele för att han skulle somna om. Sen var inte jag på sovhumör mer. Så- tips att sätta lapp på dörrklockan att knacka om det är extra viktigt med sömnen. Förkyld & trött & sur som ni märker..

Pricken- jag köpte amningstoppar/linnen på H&M, 2 för 199 om jag inte minns fel. Men, nu kör jag mest med linne som går att dra ner + kofta över. Allt med knappar går ju bra, gärna sådana som går snabbt att knäppa upp. Man har blivit expert på att hitta amningsvänliga kläder På natten har jag en mjuk BH från Apoteket, den ser ut typ som en sportBH modell tant. Inte snygg.. Jag har den med axelbanden nere så det inte skaver när jag ska amma på natten. Har köpt en bra amningsBH på nätet, Anita heter den & går att tvätta i maskin (det är det som är det bästa). Vem orkar stå & handtvätta med liten bebis liksom? Hoppas det gick bra på BVC & att lillflickan växer som hon ska! Jag är också nyfiken på vad hon ska heta!

Bette- ja, det där med babystrumpor är ett gissel. Adam har goa breda vader & alla vanliga strumpor med resår upptill stasar. De jag köpte är Laban från NowaLi. Stasar inte, men har tyvätt en tendens att halka av i stället när han ligger & leker/ sparkar. Annars har han ett par randiga med snobben-tryck från H&M som är jä'ttebra. Har mailat & frågat om dom finns i andra färger.

Estra- Härligt med ett livligt litet embryo Jag hade definitivt ingen bula i v 9. Fick höra halva graviditeten att "du har ju ingen mage", typ varje dag... Det är så olika hur livmodern ligger & hur mycket plats man har där i mittenpartiet om du förstår hur jag menar. Jag har en ganska lång torso liksom.. Låter som att jag ser ut som en seriefigur

Kexan- Hoppas allt är bra med dig! Förstår att du är sugen igen, ibland tror jag att jag är det fast A bara är 4 månader

Kram på er & hoppas ni får en mysig helg!

• Bette
    kexan skrev 2009-11-20 14:03:17 följande:
    V härligt att höra att ni all mår bra och hjälper varandra =) Själv snittad så att vrida sig i sängen hur som hälst är ju inte det lättaste =) Vetekudden är gudomlig på bröst rygg och mage . Ett annat tips för hårda tuttar är riktig fetvadd i strumpor så det inte luddar och lägg det i mellan bhn och runt brösten dåär dem varma hehe så kommer de mjölk. Min favvovagn är kronan så enkel och rymmlig sittvagnen har fullt liggläge och ett oslagbart solskydd som sitter fast. kolla hemsidan kronan . Lycka till allihop känns som allt va så längesen nu är man sugen igen =) bette fint datum 1 / 12´=) Pricken har tjejen fått nåt namn ? Kram till er alla trevlig helg
    Vad härligt att du hör av dig, hur går det med din lilla? Hur gammal är hon nu?

Kram

Bette
  • Bette

Vad bra att HM har bra strumpor, jag har köpt några stycken, får se om de är bra.

Inte kul att bli störd mitt i skönhetssömnen av en dörrklocka Emmy. Jo man får nog koppla ur dörrklockan eller sätta upp en lapp när man inte vill bli störd.

Idag har jag varit och köpt lite ögonskuggor, duschcreme, deo och ansiktsmasker, så jag tänker lyxa lite innan grabben kommer och lägga ansiktsmask och imorgon skall vi på middag så då tänkte jag göra make up, har blivit lite lite av det på senaste tiden tyvärr. Tänkte hålla mig hemma nästa vecka förutom att jag ska till bm på onsdag inskrivning på torsdag inför kejsarsnittet.

Bette

• Emmylou

Hej på er!

I dag har jag varit i centrum alldeles själv & shoppat lite. Mest till Adam förstås.

Bette- A sov i vår säng tills han var ca 6 veckor har jag för mig. Sen började jag smått vänja honom vid att sova i spjälsängen. Först lade vi honom första vändan i spjäls., sen fick han sova kvar i vår säng när han ätit. Sen efter någon vecka lade jag tillbaka honom efter maten & det gick bra. Både han & vi sover bättre. Sängen står dikt an mot vår säng på min sida.

Hoppas ni får en mysig lördag. Nu har A vaknat & ligger & påkallar uppmärksamhet där borta i vagnen. Kram

• Bette

Emmy: Vad härligt att shoppa. Jo kommer nog ha honom i vår säng första veckorna och sedan spjälsängen eller så kör vi spjälsängen direkt, har inte riktigt bestämt än. Nu har nedräkningen börjat på riktigt.

Ha en superhelg allihop

Bette

• AmelieS
    plupp06 skrev 2009-11-19 20:18:46 följande:
    Tack, det stämmer att man får reda på åldern, jag fick reda på den när jag frågade. Var på VUL igår och allt såg ok ut, kanske något i underkant i storlek men enligt läkaren var det inget att oroa sig för. (lätt för mig som alltid överanalyserar allt). Det lilla embryot tom rörde på sig när vi kikade på det. Jag blev förvånad för jag trodde inte det kunde göra det så tidigt! Kan fortfarande inte tro att det finns ett litet pyre i magen, är väl först när magen kommer som man inser att det är sant. När börjar det synas på magen egentligen?Kikade på magbilder häromdagen och många som var i vecka 9 hade ju redan en bula? Min mage är plattare och mer insjunken än någonsin just nu (kan kanske iof bero på att jag inte har ätit så mycketnär jag mått illa och saknat matlust)Kramis!!
    Estra, på min mage syns det inte heller att jag är gravid. Jag är i vecka 14 nu. Hoppas hoppas det börjas synas snart. Det skulle vara kul för min man också tror jag. Denna vecka har jag känt mig lite piggare, inte lika trött och illamående. Jag har helt slutat med hormonerna, när jag gick in i vecka 13. Sedan har jag varit och vaccinerat mig också. Det var inte ett helt enkelt beslut, men jag känner mig ganska lugn nu.

Vad spännande att läsa om er nyblivna mammor och alla erfarenheter som ni delar med er av.

Bette, nu är det inte långt kvar för dig!

Kramar
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6