• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Pricken76

Vi har inte riktigt bestämt oss om namn ännu, återkommer i frågan.

Här ammas det som vanligt så det står härliga till. Ibland får hon vara hos pappa bara för att jag ska få en paus. Tror hon ammar mer om hon är hos mig eftersom hon känner den smaskiga lukten då.

Oj vad jag längtar efter att hon kan sova i sin säng, men det känns inte som någon idé då hon vill ha mat så himla ofta under natten. Självklart har vi försökt med hennes säng, men då blir det gråt. Men det kanske är ok, hon är bara 12 dagar.

Tack för tipsen om amningskläder Emmy. Jag sover i linne från MQ, sånt där med "inbygd bh", fungerar jätte bra. Även skönt att det är lite tjockare så det kan hålla in magen lite. Mitt största problem nu är npg att jag inte är så sugen att shoppa kläder till mig själv. Men om ngn vecka kanske jag känner mig redo för lite smart amnings-shopping.

I dag var vi ute med vagnen för första gången, kändes riktigt bra. Var på café och flera kom fram och tittade på henne och sa att det var den sötaste lilla tjejen och frågade om ålder mm Kul!!

Bette: glöm inte att köpa reflexer till vagnen! Vi har hängande och reflexband längs ramen, lika bra att ösa på så att man syns i mörkret. Helt rätt att köra ansiktsmasker och sånt nu. Snart finns ingen tid för det. Är så underbart skönt att bara gå på toa i fred eller ta en dusch.... snacka om att man njuter till 100% nu av 5-10 min i fred.

God natt // prickis som njuter av världens bästa lill prick

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-11-21 22:26:07 följande:
    Vi har inte riktigt bestämt oss om namn ännu, återkommer i frågan. Här ammas det som vanligt så det står härliga till. Ibland får hon vara hos pappa bara för att jag ska få en paus. Tror hon ammar mer om hon är hos mig eftersom hon känner den smaskiga lukten då. Oj vad jag längtar efter att hon kan sova i sin säng, men det känns inte som någon idé då hon vill ha mat så himla ofta under natten. Självklart har vi försökt med hennes säng, men då blir det gråt. Men det kanske är ok, hon är bara 12 dagar. Tack för tipsen om amningskläder Emmy. Jag sover i linne från MQ, sånt där med "inbygd bh", fungerar jätte bra. Även skönt att det är lite tjockare så det kan hålla in magen lite. Mitt största problem nu är npg att jag inte är så sugen att shoppa kläder till mig själv. Men om ngn vecka kanske jag känner mig redo för lite smart amnings-shopping. I dag var vi ute med vagnen för första gången, kändes riktigt bra. Var på café och flera kom fram och tittade på henne och sa att det var den sötaste lilla tjejen och frågade om ålder mm Kul!! Bette: glöm inte att köpa reflexer till vagnen! Vi har hängande och reflexband längs ramen, lika bra att ösa på så att man syns i mörkret. Helt rätt att köra ansiktsmasker och sånt nu. Snart finns ingen tid för det. Är så underbart skönt att bara gå på toa i fred eller ta en dusch.... snacka om att man njuter till 100% nu av 5-10 min i fred. God natt // prickis som njuter av världens bästa lill prick
    Jag förstår att du njuter för fullt av din lilla prinsessa. Jo jag har köpt hem lite ansiktsmasker, skönt att ta när man kommer hem från BB också. Har pimpat vagnen med reflexer, både hängande och klister reflexer så vi kan ge oss ut i mörkret när lillen kommer, så härligt. Idag har vi varit på middag och just kommit hem, det var så otroligt trevligt, satt och pratade till typ halv två.

Ha det superbra

Kram

Bette
    Planerat kejsarsnitt 1/12, det blir en pojke så mysigt.
  • Emmylou

Hej på er!

Pricken- ja, jätteviktigt med reflexer på vagnen! Jag har oxå pimpat den ordentligt för vintermörket. Har även satt reflex bak på min jacka. Vad modig du är som går på cafe´med lilltjejen (eller normal kanske). Jag är så nojig att han ska bli sjuk så jag har knappt varit på mataffären med honom.. Men, är hemma hos folk på kalas mm så han kan ju lika gärna bli sjuk då. Jobbar med att skärpa till mig & inte vara så nojig..

Hoppas ni får en mysig söndag! Själv är jag dunderförkyld, blä! Längtar tills jag är frisk så jag får ha pusskalas med Adam igen

Kram till er!

• Emmylou

Hej på er!

Här hostas det för fullt.. Vid sista kvällsamningen i går fick jag en hostattack, A blev så arg att han bet mig i bröstvårtan! Han har inga tänder än men jag kan säga att hade han haft det hade det varit en nära döden-upplevelse. Jobbigt att vara förkyld & ta hand om en bebis! Har varit på Apoteket & det finns inte något slemlösande läkemedel som man kan ta när man ammar. Det är värre än när man var gravid! Tur man är vaccinerad mot svininfluensa i alla fall.

I går var vi på H & M och köpte kläder till A. Jag tog ett spontanbeslut att bota min "smitto-fobi". Nästa gång blir det en stor ICA-butik för att handla mat. Det är egenhändig KBT Maken har tidigare sagt att han aldrig trodde att jag skulle bli så nojig när vi fick barn. I vanliga fall är jag nära nog den mest onojiga personen i hela världen. Jag tycker inte om mig själv så här! Så nu blir det bot för hela slanten!

A ligger & sover. Jag tror jag går & tar en lur jag med. Hoppas ni mår bra allihop!

Kram

• Bette

Hej alla,

Vi mår bara bra allihopa, det börjar dra ihop sig för oss. Imorgon skall hunden friseras så att han blir snygg till bebben kommer. Så skönt att svärföräldrarna kan ta hand om honom medans vi är på BB, de har två hundar själva så det brukar gå riktigt bra faktiskt.

Hoppas att ni alla haft en underbar helg, nästa helg är det första advent, helt otroligt. Det blir mysigt med Julen som kommer.

Kram

Bette

• plupp06
    AmelieS skrev 2009-11-21 17:44:00 följande:
    Estra, på min mage syns det inte heller att jag är gravid. Jag är i vecka 14 nu. Hoppas hoppas det börjas synas snart. Det skulle vara kul för min man också tror jag. Denna vecka har jag känt mig lite piggare, inte lika trött och illamående. Jag har helt slutat med hormonerna, när jag gick in i vecka 13. Sedan har jag varit och vaccinerat mig också. Det var inte ett helt enkelt beslut, men jag känner mig ganska lugn nu.Vad spännande att läsa om er nyblivna mammor och alla erfarenheter som ni delar med er av.Bette, nu är det inte långt kvar för dig!Kramar
    Skönt att du inte mår lika illa längre och att tröttheten gett med sig.

Nyfiken men har du gjort KUB/NUPP test? Jag velar och velar och vet inte hur jag ska göra. Vår donator är född 77 eller 78.
  • plupp06
    Bette skrev 2009-11-23 15:56:52 följande:
    Hej alla,Vi mår bara bra allihopa, det börjar dra ihop sig för oss. Imorgon skall hunden friseras så att han blir snygg till bebben kommer. Så skönt att svärföräldrarna kan ta hand om honom medans vi är på BB, de har två hundar själva så det brukar gå riktigt bra faktiskt.Hoppas att ni alla haft en underbar helg, nästa helg är det första advent, helt otroligt. Det blir mysigt med Julen som kommer.KramBette
    Ja det är viktigt att hunden visar upp sin allra finaste sida när den nya familjemedlemmen anländer!!

Tänk att det snart är dags för dig!
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-11-23 18:34:07 följande:
    Skönt att du inte mår lika illa längre och att tröttheten gett med sig. Nyfiken men har du gjort KUB/NUPP test? Jag velar och velar och vet inte hur jag ska göra. Vår donator är född 77 eller 78.
    Vi gjorde CUB/NUPP, man frågar efter remiss hos bm.

Bette
  • plupp06
    Bette skrev 2009-11-23 22:20:55 följande:
    Vi gjorde CUB/NUPP, man frågar efter remiss hos bm.Bette
    Hur resonerade du innan du fick svaret?

Jag vet inte om jag vågar ta testet för då kanske jag ställs inför en jobbig situation. Vart drar man gränsen för om man bör gå vidare med fostervattensprov och hur reagerar man på svaret är något jag funderar över. Vet verkligen inte hur jag ska göra, kan inte sova på nätterna pga av min ångest kring om jag ska ta testet eller inte. Min inskrivningstid är först i vecka 11+5 och då är det väl nästan försent att diskutera denna fråga, blodprovet ska ju tas 5 dagar innan ultraljudet.
  • plupp06
    AnkieG skrev 2009-11-18 09:00:40 följande:
    Min donator var 32 och jag gjorde inte kub.
    Ankie får man fråga hur du resonerade kring beslutet att inte göra kub?

Förlåt om jag tjatar om detta men jag kan inte släppa det ur mina tankar, håller på att bli tokig, måste ju ta ett beslut snarast kring detta.
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6