ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Vi har inte riktigt bestämt oss om namn ännu, återkommer i frågan.
Här ammas det som vanligt så det står härliga till. Ibland får hon vara hos pappa bara för att jag ska få en paus. Tror hon ammar mer om hon är hos mig eftersom hon känner den smaskiga lukten då.
Oj vad jag längtar efter att hon kan sova i sin säng, men det känns inte som någon idé då hon vill ha mat så himla ofta under natten. Självklart har vi försökt med hennes säng, men då blir det gråt. Men det kanske är ok, hon är bara 12 dagar.
Tack för tipsen om amningskläder Emmy. Jag sover i linne från MQ, sånt där med "inbygd bh", fungerar jätte bra. Även skönt att det är lite tjockare så det kan hålla in magen lite. Mitt största problem nu är npg att jag inte är så sugen att shoppa kläder till mig själv. Men om ngn vecka kanske jag känner mig redo för lite smart amnings-shopping.
I dag var vi ute med vagnen för första gången, kändes riktigt bra. Var på café och flera kom fram och tittade på henne och sa att det var den sötaste lilla tjejen och frågade om ålder mm Kul!!
Bette: glöm inte att köpa reflexer till vagnen! Vi har hängande och reflexband längs ramen, lika bra att ösa på så att man syns i mörkret. Helt rätt att köra ansiktsmasker och sånt nu. Snart finns ingen tid för det. Är så underbart skönt att bara gå på toa i fred eller ta en dusch.... snacka om att man njuter till 100% nu av 5-10 min i fred.
God natt // prickis som njuter av världens bästa lill prick
Hej på er!
Pricken- ja, jätteviktigt med reflexer på vagnen! Jag har oxå pimpat den ordentligt för vintermörket. Har även satt reflex bak på min jacka. Vad modig du är som går på cafe´med lilltjejen (eller normal kanske). Jag är så nojig att han ska bli sjuk så jag har knappt varit på mataffären med honom.. Men, är hemma hos folk på kalas mm så han kan ju lika gärna bli sjuk då. Jobbar med att skärpa till mig & inte vara så nojig..
Hoppas ni får en mysig söndag! Själv är jag dunderförkyld, blä! Längtar tills jag är frisk så jag får ha pusskalas med Adam igen
Kram till er!
Hej på er!
Här hostas det för fullt.. Vid sista kvällsamningen i går fick jag en hostattack, A blev så arg att han bet mig i bröstvårtan! Han har inga tänder än men jag kan säga att hade han haft det hade det varit en nära döden-upplevelse. Jobbigt att vara förkyld & ta hand om en bebis! Har varit på Apoteket & det finns inte något slemlösande läkemedel som man kan ta när man ammar. Det är värre än när man var gravid! Tur man är vaccinerad mot svininfluensa i alla fall.
I går var vi på H & M och köpte kläder till A. Jag tog ett spontanbeslut att bota min "smitto-fobi". Nästa gång blir det en stor ICA-butik för att handla mat. Det är egenhändig KBT Maken har tidigare sagt att han aldrig trodde att jag skulle bli så nojig när vi fick barn. I vanliga fall är jag nära nog den mest onojiga personen i hela världen. Jag tycker inte om mig själv så här! Så nu blir det bot för hela slanten!
A ligger & sover. Jag tror jag går & tar en lur jag med. Hoppas ni mår bra allihop!
Kram
Hej alla,
Vi mår bara bra allihopa, det börjar dra ihop sig för oss. Imorgon skall hunden friseras så att han blir snygg till bebben kommer. Så skönt att svärföräldrarna kan ta hand om honom medans vi är på BB, de har två hundar själva så det brukar gå riktigt bra faktiskt.
Hoppas att ni alla haft en underbar helg, nästa helg är det första advent, helt otroligt. Det blir mysigt med Julen som kommer.
Kram
Bette