• plupp06

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Snart dags för dig Bette! En dum fråga men är man vaken under kjesarsnittet?

• plupp06

Har ni fått reda på donatorns ålder? tänkte på detta med KUB test.

• plupp06

Tack, det stämmer att man får reda på åldern, jag fick reda på den när jag frågade.

Var på VUL igår och allt såg ok ut, kanske något i underkant i storlek men enligt läkaren var det inget att oroa sig för. (lätt för mig som alltid överanalyserar allt). Det lilla embryot tom rörde på sig när vi kikade på det. Jag blev förvånad för jag trodde inte det kunde göra det så tidigt!

Kan fortfarande inte tro att det finns ett litet pyre i magen, är väl först när magen kommer som man inser att det är sant. När börjar det synas på magen egentligen?Kikade på magbilder häromdagen och många som var i vecka 9 hade ju redan en bula? Min mage är plattare och mer insjunken än någonsin just nu (kan kanske iof bero på att jag inte har ätit så mycketnär jag mått illa och saknat matlust)

Kramis!!

• plupp06
    AmelieS skrev 2009-11-21 17:44:00 följande:
    Estra, på min mage syns det inte heller att jag är gravid. Jag är i vecka 14 nu. Hoppas hoppas det börjas synas snart. Det skulle vara kul för min man också tror jag. Denna vecka har jag känt mig lite piggare, inte lika trött och illamående. Jag har helt slutat med hormonerna, när jag gick in i vecka 13. Sedan har jag varit och vaccinerat mig också. Det var inte ett helt enkelt beslut, men jag känner mig ganska lugn nu.Vad spännande att läsa om er nyblivna mammor och alla erfarenheter som ni delar med er av.Bette, nu är det inte långt kvar för dig!Kramar
    Skönt att du inte mår lika illa längre och att tröttheten gett med sig.

Nyfiken men har du gjort KUB/NUPP test? Jag velar och velar och vet inte hur jag ska göra. Vår donator är född 77 eller 78.
  • plupp06
    Bette skrev 2009-11-23 15:56:52 följande:
    Hej alla,Vi mår bara bra allihopa, det börjar dra ihop sig för oss. Imorgon skall hunden friseras så att han blir snygg till bebben kommer. Så skönt att svärföräldrarna kan ta hand om honom medans vi är på BB, de har två hundar själva så det brukar gå riktigt bra faktiskt.Hoppas att ni alla haft en underbar helg, nästa helg är det första advent, helt otroligt. Det blir mysigt med Julen som kommer.KramBette
    Ja det är viktigt att hunden visar upp sin allra finaste sida när den nya familjemedlemmen anländer!!

Tänk att det snart är dags för dig!
  • plupp06
    Bette skrev 2009-11-23 22:20:55 följande:
    Vi gjorde CUB/NUPP, man frågar efter remiss hos bm.Bette
    Hur resonerade du innan du fick svaret?

Jag vet inte om jag vågar ta testet för då kanske jag ställs inför en jobbig situation. Vart drar man gränsen för om man bör gå vidare med fostervattensprov och hur reagerar man på svaret är något jag funderar över. Vet verkligen inte hur jag ska göra, kan inte sova på nätterna pga av min ångest kring om jag ska ta testet eller inte. Min inskrivningstid är först i vecka 11+5 och då är det väl nästan försent att diskutera denna fråga, blodprovet ska ju tas 5 dagar innan ultraljudet.
  • plupp06
    AnkieG skrev 2009-11-18 09:00:40 följande:
    Min donator var 32 och jag gjorde inte kub.
    Ankie får man fråga hur du resonerade kring beslutet att inte göra kub?

Förlåt om jag tjatar om detta men jag kan inte släppa det ur mina tankar, håller på att bli tokig, måste ju ta ett beslut snarast kring detta.
  • plupp06
    villsågärna38 skrev 2009-11-24 09:33:53 följande:
    Hej! Du kan ju göra cub/nup till v.14 så det bör hinnas med om du vill det. Åldern på din donator gör det ju också till ett gränsfall... klurigt! Jag gjorde det då jag var gravid tidigare (fick tyvärr MA) men då var det en vanlig ivf och jag är över 35. Såg det som en möjlighet att få göra ett extra ultraljud också och tur var väl det då jag hade fått MA, hade varit urjobbigt att gå ännu fler veckor utan att veta om att fostret dött. Likväl som det säkert är en jätteskön bekräftelse om man får se ett tickande hjärta!!! Vår donator är född -86 så blir jag gravid med hennes ägg nästa år kommer jag inte att göra något test. Lycka till! Kram
    Å vad jobbigt med missfallet

Måste ju vara skönt att en ung donator som du har, inte för att det är några garantier men risken är ju lägre.
  • plupp06
    Emmylou skrev 2009-11-25 13:46:01 följande:
    Hej på er!Mycket prat om KUB här. Vi gjorde inget, av samma anledning som AnkieG.
    Sorry, mitt fela, jag vet, ska inte tjata mer men jag kan inte släppa detta bara. Jag var på föräldrakurs i måndags det var då alla dessa tankar skapade kaos i mitt huvud då frågan diskuterades. Innan visse jag bara att man bör göra KUB om donatorn är över 35 och hade inte funderat så mycket kring det alls. I natt kunde jag inte sova bara låg och tänkte på detta. Att jag är så orolig är att många av de ägg vi fick befruktades av två spermier (vilket normalt sett inte sker) och då kommer nästa tanke om det kanske är något generellt fel på hela äggskörden. Vi fick ju bara ett som delade sig som det skulle. Men man kanske inte kan dra sådana slutsatser...
  • plupp06
    Vinterprinsessa skrev 2009-11-25 22:14:33 följande:
    Gjorde gravtest idag och det var positivt! Är så glad i all oro =) Vad gör jag nu, vad undviker man att göra, äta osv? Är i v.5. Träning? Har tränat 4-5 dgr/v fram till äggisättningen men nu tagit det lugnt i 3 v - kan man börja så smått igen tro?..
    Underbart!! Detta är verkligen en tur tråd...
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6