• plupp06

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Emmylou skrev 2010-01-26 11:54:17 följande:
    Åh, Estra- jag vet precis hur det känns att inte kunna njuta av graviditeten. Jag hoppas allt går bra i em, ska tänka på dig! Massa kramar!
    Tack för tanken, det gick bara bra!

Blev genast mycket lugnare när de hittade 2 armar, 2 ben, ett hjärta, magsäck, lever och sist men inte minst en liten..... {#lang_emotions_laughing}
  • plupp06

Kramiis: Gick bra, det är så många moment man oroar sig för när man äntligen lyckats bli gravid, det kommer även du snart få erfara när  du får ditt dunder ägg som kommer klistra sig fast i dig. Denna gången är det bara din tur kramiis, 3:dje gången smäller det...

• plupp06
    Bette skrev 2010-01-27 09:49:36 följande:
    Vad härligt att det gick bra, grattis. Tog ni reda på kön under UL?Bette
    Japp, det är "troligtvis" en pojke! Så min teori att om man mår väldigt illa så bär man på flickfoster stämmer inte.
  • plupp06
    Emmylou skrev 2010-01-27 13:17:52 följande:
    Hej på er!Valde faktiskt att boka om BVC-tiden till nästa vecka. Med tanke på hur det vräker ner snö åt alla håll & kanter här är jag glad åt att slippa gå ut!Adam sover sin lång-vila. Mysigt att vara inne i trygghet med stormen vinandes där utanför. Norrlänningarna skulle nog inte kalla det storm, men en feg 08:a som jag tittar ut med förskräckelse Hoppas ni mår bra allihop! Kram
    Klokt av dig att stanna inne i busvädret, du och A får mysa medans snön vräker ned istället.
  • plupp06
    kramiiis skrev 2010-01-29 15:46:36 följande:
    hej hopp alla!vill önska er en trevlig helg!min har iaf börjat bra med ett brev från KS som säger att vi är godkända. så nu ska jag ringa nästa vecka och kolla läget tänkte jag Åhhh hoppas vi får komma igång snart kram på er
    Grattis! Kommer själv ihåg hur glad jag blev över brevet men ännu gladare blev jag när de ringde och sa att nu skulle jag få sätta igång på riktigt.
  • plupp06

Coulis: Ett stort grattis till er!!

• plupp06
    Emmylou skrev 2010-02-01 14:41:36 följande:
     Vad sägs om att komma hit & hälsa på en em vid 15-tiden? Kanske mån om 2 veckor 15/2? Någon som vill?  

Jag kommer gärna, men tyvärr så kan jag inte komma ifrån jobbet så jag hinner vara hos dig redan kl 15. Jobbar i Kista, vet inte riktigt hur långt det är till dig med kollektivtrafik? (inte någon infödd 08:a med andra ord )
  • plupp06
    AmelieS skrev 2010-02-01 21:45:20 följande:
    Hej på er!Vad mycket som händer i tråden nu, kul!Coulis, stort grattis till er son. Jag har tänkt på dig, roligt att du uppdaterar oss.Estra, grattis till ett lyckat RUL. Känner du dig gravid nu på riktigt?Jag är i v 24 nu och det är en bra tid tycker jag. Jag har fortfarande en ganska liten mage men känner sparkar flera gånger om dagen, oftare och oftare. Det är skönt att få bekräftelse hela tiden från den lilla. Det är tur att man har nio månader att vänta barn på, det är svårt att ta till sig annars efter många års kämpande.Villsågärna, jag håller tummarna för att det blir ägg till er också. Jag har förstått att hormonbehandlingen är riktigt påfrestande för dig denna gång. Det är så olika hur vi reagerar på dessa hormoner, lite konstigt är det.Finns det flera aktiva i tråden som är gravid förutom Estra och jag?Annars är jag näst på tur att föda. Nästan fyra månader kvar, 25 maj är BF.Kram till alla, skriver snart igen.
    Redan vecka 24! Du ligger ca 4 veckor före mig (jag går in i vecka 21 idag). Har BF 21 juni (eller 24 juni) beroende hur man räknar. Den sista veckan har jag känt rörelser flera gånger om dagen, blir mer och mer övertygad att det är en liten fotbollskille som bor där inne Speciellt när jag åker tunnelbana puffar och buffar det i magen. Magen är liten på mig med, men det har kommit en liten liten kula nu iallafall. Verkar som det bara säger pang och så växer magen.
  • plupp06
    plupp06 skrev 2010-02-02 09:17:13 följande:
    nej, sorry jag kan tyvärr inte måndagar alls  snyft, jag som var så nyfiken på att träffa er.  (har påbörjat vattengympa för gravida på måndagar som jag inte helst vill missa , dessutom ska jag till BM den dagen oxå)
  • plupp06

Villsågärna: hoppas slemhinnan ser fin ut idag, uppdatera oss gärna!

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6