• plupp06

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Ankie: förlåt, jag tror jag blivit lite virrig då jag glömt att säga grattis till dig!!!

• plupp06
    Emmylou skrev 2009-12-14 17:30:47 följande:
    Hej igen på er!Ville bara säga att pojken här till vänster i reklam där det står "Tråkigt, jag fick pengar i present. Nordnet" är jättelik vår Adam. Jag ska visa bilden för maken när han kommer hem. Så kommer A se ut om några månader Kram
    Vad häftigt, kan inte låta bli att tänka på dig hela tiden när jag ser bilden.
    villsågärna38 skrev 2009-12-15 10:06:09 följande:
    En annan sak jag kom på - vad har ni fått för reaktioner från dem ni känner på att ni gör äggdonation alt att era barn har tillkommit genom äggdonation? Våra familjer vet ju om detta och även bästa vännerna och de var väl lite undrande i början eftersom de inte visste vad det var men nu tycker alla att det är jättebra att vi kan få hjälp såhär. Men roligt att höra hur det gått för er som kommit mycket längre. Kram
    Var jättenervöst när jag berättade för min mamma och jag blev otroligt överaskad av hennes reaktion. Hon utbrast vad kul, sånt var inte möjligt på hennes tid och hon var otroligt intresserad av hur det fungerade och tyckte det var en helt fantastisk chans jag fått! Nu har inte vi berättat för så många, svårt att veta hur pass öppen man ska vara om det hela. Men jag förstår om folk undrar vad ÄD är för något, hade knappt hört talas om det själv när läkaren nämnde det för mig.
  • plupp06
    villsågärna38 skrev 2009-12-15 16:50:20 följande:
    Har ni berättat för vänner också eller bara familj? Kram
    Familjen vet och de närmsta vännerna vet om processen. Ex de på jobbet vet inget alls, de tror bara att jag gått och blivit väldigt sjukklig av mig då jag springer till läkaren hela hela tiden.
    villsågärna38 skrev 2009-12-15 16:50:20 följande:
    Ja det är lite svårt att veta vem man ska prata med och inte, samtidigt ska det ju inte vara någon hemlis för barnet när det väl är dags och då tycker vi att det känns bra om de närmaste vet om detta.
    Håller med! Sen tror jag det är vikigt att så tidigt som möjligt berätta för barnet. Men just nu känns det avlägset, ska först klara av 9 månader! men det är definitivt en jätteviktig fråga.
  • plupp06
    Emmylou skrev 2009-12-15 18:24:05 följande:
    Resten får Adam själv berätta för, om han vill.
    Så resonerar jag med. Känns bra att de närmsta vet om men hela världen behöver faktiskt inte veta utan det är upp till barnet att berätta om han/hon vill.
  • plupp06

Hi hi, jag skrev visst fel nyss, är inte alls 9 månader som jag ska klara av, är ju "bara" 6 månader kvar. Kan fortfarande inte fatta att det bor någon i min mage. Det syns ännu ingenting men det känns däremot, har inte mått så illa de senaste två veckorna men i morse var det dags igen att mata toan med lite frukost...

• plupp06

Amelie: Hur är det med dig? Hoppas allt är bra.

• plupp06
    AmelieS skrev 2009-12-18 18:15:59 följande:
    Hej Estra och alla,Jo, det är bara bra med mig, tack. Jag har gått in i v 18 nu och har en liten liten mage. På tisdag den 22 ska vi på RUL så det ser vi fram emot. Hur är det med dig då, Estra?Vad otäck händelse idag Emmy med lille Adam! Tur att det är så kallt ute nu, så att han var skyddad.Ha en skön helg alla!
    Spännande med RUL! Vill ni få reda på könet eller får det bli en överaskning?
    Jag tror att jag skulle vilja veta könet när det är dags för RUL, är så nyfiken av mig.

Allt bra med mig annars, har gjort UL och allt såg ok ut. Jag har varit så nojjig att det inte finns något kvar. Men nu när jag passerad de mest riskfyllda veckorna ska jag bara försöka njuta av att vara gravid och efter UL:et så känner jag mig ännu lugnare. Den lilla/lille studsade runt som en liten vilde i magen, var helt underbart att se.

kram och trevlig helg på er alla!
  • plupp06
    AmelieS skrev 2009-12-22 21:52:53 följande:
    Idag var det UL för mig och det gick bra, skönt! Det gick bra att förstå och se vad som visades på skärmen och så fick vi med oss några bilder hem att spara med de andra från tidigare UL. I början av nästa år är det dags att börja kolla på barnvagn och så har jag tänkt.Jag är annars lite tröttare än vanligt så jag har inte hunnit med allt som jag hade tänkt inför julen, ja alltid är det något. Mår fortfarande illa då och då också.Hur mår du Estra?Lycka till nu så mycket inför förlossningen anirac!God Jul till er allaKramarAmelie
    Hallo på dig! Härligt att det gick bra på RUL, ytterligare en milstolpe avklarad. Det där med barnvagn har jag inte ens funderat på ännu, men jag ser fram emot den dagen när man ska kika på det. Du och jag får väl fråga alla veteraner i denna tråden om exepertråd när det är dags vilken modell och märke som är det bästa

Är nu i vecka 14+1 och jag fattar inte vad som hänt riktigt med mitt illamående. Mådde extremt dåligt mellan vecka 6-11 sedan var det lugnt ca 2 veckor men nu har helvetet (ursäkta ordet) brakat loss igen med kräkningar. Tar postafen samt lergigian comp och det dämpar det värsta, men ändå jag fattar inte varför illamåendet kommit tillbaka. Det ska ju försvinna vid den här tidpunkten ju?!? Väntar även på en ny läkartid för att kolla upp blodtrycket, känns inte alls bra att det var så högt på inskrivningen. Men jag brukar alltid ha problem med stresstryck hos läkaren så iof var jag inte förvådad över de skyhöga värdena.

Pricken: Tycker som övriga i tråden att Olivia är ett super fint namn!! Det är så "mjukt" eller hur jag nu ska utrycka mig.

Emmy: Det är bra, på dem bara ang dörren! Tur att allt gick så bra ändå, men jag förstår om det var otäckt.

Anirac: Snart dags för dig, kanske blir det en julaftons bebis?!

Bette, kexan och miss maple: Kram på er!

God jul på er allal!
  • plupp06

Villsågärna: Förstår om du har beslutsångest, skulle jag oxå haft. Vi stod som andra mottagarpar och vi fick ägg, dessutom ett som fäste När måste ni lämna besked?

• plupp06
    villsågärna38 skrev 2009-12-27 13:24:51 följande:
    Tack för att du delar med dig Vi ska ge besked senast imorgon bitti så vi funderar och funderar för fullt just nu. Vi lutar nog åt att ge det en chans iaf, känns som att det nog är dumt att säga nej till någon chans som man får då vi hållit på så länge och gått igenom så mycket för att försöka få barn. Kram
    Jag själv skulle nog tackat ja, det värsta som kan inträffa är att det inte blir ägg över till er med då kommer ni ju ändå få ett nytt försök inom en snar framtid. Dessutom är ju vecka 6 precis runt knuten här och som du själv skriver har ni väntat så länge på och kämpat för att få barn.Vi som är i behov av äggdonation har inte så många chanser utan det är bäst att passa på när möjlighteten finns. Jag tror på ödet...

Kram och lycka till med beslutet!
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6