• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Hinos

Vi har inte heller gjort något test. Min kompis ville göra alla test man kunde få då hon blev gravid och då sa doktorn, det kan du med först ska du bestämma dig vad du ska göra av reslutaten!!
    Det har jag tänkt mycket på och därför gjorde vi inget för vi ville inte ta beslut på att inte behålla något av barnen...

Namnlistan hos oss går upp och ner, lägger till namn och tar bort namn...

• plupp06
    Emmylou skrev 2009-11-25 13:46:01 följande:
    Hej på er!Mycket prat om KUB här. Vi gjorde inget, av samma anledning som AnkieG.
    Sorry, mitt fela, jag vet, ska inte tjata mer men jag kan inte släppa detta bara. Jag var på föräldrakurs i måndags det var då alla dessa tankar skapade kaos i mitt huvud då frågan diskuterades. Innan visse jag bara att man bör göra KUB om donatorn är över 35 och hade inte funderat så mycket kring det alls. I natt kunde jag inte sova bara låg och tänkte på detta. Att jag är så orolig är att många av de ägg vi fick befruktades av två spermier (vilket normalt sett inte sker) och då kommer nästa tanke om det kanske är något generellt fel på hela äggskörden. Vi fick ju bara ett som delade sig som det skulle. Men man kanske inte kan dra sådana slutsatser...
  • Emmylou

Estra- inget du behöver vara sorry för Ibland kan man inte släppa en tanke bara. Been there, done that Lycka till hur du än bestämmer! Kram!

• Emmylou

Glömde svara dig Bette- Vi hade knappt några namnförslag. Maken hade måååånga associationer.. Vi hade ett par namn, varav min farfars var det ena. Men, när han kom så visade det sig att vi båda hade tänkt att han var en Adam när vi såg honom. Skönt att vara överens Man måste se bebisen innan man bestänmmer sig tycker jag. Min kusin t.ex hette Olivia hela tiden i magen, men kom ut & såg inte alls ut som Olivia utan fick heta Pauline i stället. Kram!

• Vinterprinsessa

Gjorde gravtest idag och det var positivt! Är så glad i all oro =) Vad gör jag nu, vad undviker man att göra, äta osv? Är i v.5. Träning? Har tränat 4-5 dgr/v fram till äggisättningen men nu tagit det lugnt i 3 v - kan man börja så smått igen tro?..

• Bette
    Vinterprinsessa skrev 2009-11-25 22:14:33 följande:
    Gjorde gravtest idag och det var positivt! Är så glad i all oro =) Vad gör jag nu, vad undviker man att göra, äta osv? Är i v.5. Träning? Har tränat 4-5 dgr/v fram till äggisättningen men nu tagit det lugnt i 3 v - kan man börja så smått igen tro?..
    Först och främst grattis. Ta det lugnt träna inte för mycket, promenader är bra dock. Gå in på livsmedelsverkets hemsida, där står allt om vad du får och inte får äta under graviditeten. Dra ner på kaffe om du dricker det t ex osv.

Bette
  • plupp06
    Vinterprinsessa skrev 2009-11-25 22:14:33 följande:
    Underbart!! Detta är verkligen en tur tråd...
  • villsågärna38

Hej tjejer!
    I förra veckan var vår donator på Huddinge för att träffa läkare och kurator. Hon blev ordentligt grillad men det låter som att hon klarade det bra. Hon har inte fått något brev ännu men igår fick vi en kallelse till läkarbesök och uppmanas nu att boka tid för kuratorssamtal. Betyder det att hon är godkänd? Vad tror ni? Ska dit den 9:e och sedan planeras det för ÄD prel i feb/mars om allt går vägen. Så skönt att det är på banan. Vi har ju diskuterat ÄD till och från sen i januari och känner att vi har landat i det här nu så det känns eg helt odramatiskt att träffa både läkare och kurator men lite pirrigt är det ju ändå. Några bra tips? Kram

Vinterprinsessa: Grattis!!!

Kramar till alla er andra ÄD-förebilder i den här tråden!!! Ni ger oss hopp!!! Kram

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6