• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • t0va
    MarieCurie skrev 2012-09-11 19:00:09 följande:
    Hej,

vill bara dela med mig om kronans underbara kundservice.

Har en ett år gammal sulky, såg att en liten söm gått upp på suffletten. Skickade en snabb fråga om detta till kronan varvid de undrar om jag fortfarande bor kvar på xxx gatan och undrar om det är ok att de skickar en helt ny  klädseln.

Någon dag senare hämtar jag en ny klädsel till min vagn. Snacka om att vara nöjd.

Så fantastiskt :)
  • epione

Finns det någon märkning på Kronan duo så man ser vilken årsmodell det är?

• eken

Såg att kronan duo s kommit ut nu på hemsidan. Skrev ett mail och frågade om det gick att köpa löst chassi för oss som köpte 2012 års modell. Fick som svar att om det var tillräckligt många som frågade efter det så skulle dom nog börja sälja det. Så ni som har 2012 års modell, skicka ett mail och fråga så kanske det dyker upp till försäljning. På så sätt kan man ju välja att ha den klassiska på vintern när det är snöigt och moddigt, men den nya resterande tid

• lyckaokarlek

SÅ sugen på nya duo s! Ser ut att vara lite liten varukorg bara, men den kanske är tillräcklig? Får bli att åka till butiken och provköra på lördag tror jag :)

• t0va

jag önskade att de sålde den utan liggdel, har inget behov av det till min 2åring och det blir ju endel pengar bara för liggdel. Tråkigt när det säljs i duoformat, alla köper ju inte en vagn och håller sig till den hela tiden.

• Dunderklumpen

Har ni koll på vad en klädsel till Sulkyn kostar? Ska sälja min som är från samarbetet med 10-gruppen men har dålig koll på värdet

• Dunderklumpen

Äsch, jag chansade och la ut den på Tradera för 0 kr i utropspris om med möjligheten till köp nu för 1200 kr. Nu får jag se om ngn nappar :)

• LindaO 81

Har det varit samma klädsel genom åren på sulky så din klädsel från 08 även passar min -11 vagn? Någon som vet?

• Dunderklumpen

Enligt Kronan ska det vara så, det enda som är justerat genom åren är varukorgen.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12