• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • t0va
    viseversa skrev 2012-07-18 20:59:42 följande:
    Idag kom den. Min nya fina kronan vagn. Fick även liggdelen till. Är sjukt nöjd. 

Snygg, hur långt är barnet på bilden och har du lust att mäta hur långt fotstödet är.
  • viseversa

Jag vet inte hur lång Odin är nu! Han är väl ca 87 cm lång skulle jag tro! Han är 16mån Fotstödet kunde vara längre tycker jag!! Men allt det ska jag påpeka för kronan! Annars sitter han väldigt bra och har bra plats annars!!

• t0va
    viseversa skrev 2012-07-19 09:43:05 följande:
    Jag vet inte hur lång Odin är nu! Han är väl ca 87 cm lång skulle jag tro! Han är 16mån Fotstödet kunde vara längre tycker jag!! Men allt det ska jag påpeka för kronan! Annars sitter han väldigt bra och har bra plats annars!!
    Som min kille ungefär, tror han är 90cm, jag tog upp det med fotstödet på sulkyn och de sa att de hade testat med längre men att då blir hela vagnen längre så det blev en kompromiss för många barn sitter ändå med böjda ben som på din översta bild.

Men jag hade gärna sett lite längre fotstöd på sulkyn också, önskar det fanns tillval att köpa ett längre då hade jag gjort det. Funkar bra när ungen bara åker men min son sover ofta i sin vagn och vill sträcka ut och då hamnar fötterna på sidan eller kanten på fotstödet. Blir inte så skönt för hälarna.

Så ta absolut upp det och återkom gärna med deras svar om du får något.
  • viseversa
    t0va skrev 2012-07-19 10:22:42 följande:
    Som min kille ungefär, tror han är 90cm, jag tog upp det med fotstödet på sulkyn och de sa att de hade testat med längre men att då blir hela vagnen längre så det blev en kompromiss för många barn sitter ändå med böjda ben som på din översta bild.

Men jag hade gärna sett lite längre fotstöd på sulkyn också, önskar det fanns tillval att köpa ett längre då hade jag gjort det. Funkar bra när ungen bara åker men min son sover ofta i sin vagn och vill sträcka ut och då hamnar fötterna på sidan eller kanten på fotstödet. Blir inte så skönt för hälarna.

Så ta absolut upp det och återkom gärna med deras svar om du får något.
    Ja jag har redan märkt fler saker jag kommer påpeka för dom sen. Dom kommer ju höra av sig om några månader och fråga om min åsikt.

Han verkar inte störa sig på att fotstödet är lite kort. Dock tycker jag deras svar var konstigt. För några cm längre benplats ändrar inte vagnens längd såå mycket=).

Handtaget sitter ju där det sitter liksom. Nu har vi fotstödet lite böjt nedåt och då sitter han väldigt bra. men när han ska sova så fäller jag upp det till rakt och då måste han ha böjda ben som sagt.
  • viseversa

Sen är färgen på min vagn mycket mörkare än färgen på hemsidans gröna kronan. Vilket var en besvikelse då jag tycker den ljust gröna är MYCKET snyggare. Konstigt att lägga ut en färg på hemsidan och så är det en helt annan i verkligheten. 

• viseversa

Här är bilden från hemsidan. Och under min gröna kronan. Samma vagn ja men INTE samma färg=(

• t0va

konstigt för bilderna på deras hemsida på vagnen i färg grön är första på liggdelen samma som du har och sen är de andra i en helt annan nyans. www.kronan.com/sv/barnvagn/ny-duovagn-gron

Jag minns inte om den gröna var med på mässan i våras, jag fastnade för den röda så jag tittade inte så mycket på de andra färgerna men det där får de ju fixa så man vet vad det är för färgnyans som ska gälla.

• viseversa
    t0va skrev 2012-07-19 12:11:15 följande:
    konstigt för bilderna på deras hemsida på vagnen i färg grön är första på liggdelen samma som du har och sen är de andra i en helt annan nyans. www.kronan.com/sv/barnvagn/ny-duovagn-gron

Jag minns inte om den gröna var med på mässan i våras, jag fastnade för den röda så jag tittade inte så mycket på de andra färgerna men det där får de ju fixa så man vet vad det är för färgnyans som ska gälla.
    Ja jag såg också det. Väldigt konstigt att dom inte fixat det. Man blir ju lurad av bilderna. Och jag hade ju ställt in mig på den ljust gröna. Blev faktiskt lite besviken. Den ljusa är i mitt tycke snyggare.

Men har bestämt mig för att inte gnälla över det. Den är ju GRATIS trots allt. och jag tycker den är snygg. Även fast jag kommer påpeka att dom inte borde ha bilder på en färg dom inte erbjuder då det lurar kunderna som köper en vagn dom tror är ljusgrön. 

Kronan finns ju bara över nätet som jag fattat det. Så då borde dom verkligen se till att bilderna stämmer med vad kunden får hem. 
  • Hallonpajen

Jag håller med om färgen!! Hade bestämt mig för en grön men när jag såg den i verkligheten (mkt mörkare) ändrade jag mig till en grå istället! Vad är det för mer saker du tänker kommentera? *nyfiken*

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • viseversa
    Hallonpajen skrev 2012-07-19 12:18:40 följande:
    Jag håller med om färgen!! Hade bestämt mig för en grön men när jag såg den i verkligheten (mkt mörkare) ändrade jag mig till en grå istället! Vad är det för mer saker du tänker kommentera? *nyfiken*
    Haha nu vill jag inte lämna ut för mycket. Det är mellan kronan och mig . haha nej det är en del småsaker som jag tycker dom kan förbättra bla fotstödet men också lite annat. I det stora hela är jag nöjd förutom att det inte var "rätt" färg!
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12