• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • t0va
    Pärlan80 skrev 2012-06-15 09:13:40 följande:
    Hej! Har en fundering. Det börjar bli dags att byta från liggdel till sittdel. Är det någon som har tips på hur man kan göra den lite mjukare och mysigare? Tänkte först lägga i ett litet täcke i botten men det blir ju svårt med selen som är i vägen.Man kanske kan ta en fleecefilt och göra hål i för selen men fleece kanske blir varmt i sommar.Nån som har gjort/köpt något som funkade bra?
    sittdyna kanske? Finns flera att köpa om man inte syr själv. Är inte svårt alls att sy och finns många beskrivningar på nätet. Bättre med en dyna än en filt, jag har sytt dynor med bomulstyg på ena sidan och fleece på andra och sen skumgummi i mitten. Blir inte jättevarmt för sonen.
  • Pärlan80

Oj, hade helt missat att det finns sittdynor att köpa. Ska nog kolla runt efter ideer och försöka sy ihop något eget och personligt. Tack för hjälpen!

t0va skrev 2012-06-15 09:47:32 följande:
    sittdyna kanske? Finns flera att köpa om man inte syr själv. Är inte svårt alls att sy och finns många beskrivningar på nätet. Bättre med en dyna än en filt, jag har sytt dynor med bomulstyg på ena sidan och fleece på andra och sen skumgummi i mitten. Blir inte jättevarmt för sonen.

• anniki81

Vi har Fårskinnsfäll i ena kronan vagnen till lillebror och till stora systers kronan vagn har vi underdelen till åkpåsen. Man kan ju ta bort den övre delen. Vi använder bara selet som går mellan benen och runt midjan. Ej över armar/axlar.

• sheepdog23

Hoppas att jag inte repeterar en redan ställd fråga men vi har en duovagn från -11 och nyligen fått den nya klädseln. Denna är bättre men selen är fortfarande for liten och trycker ordentligt på axlarna. Finns det någon annan som har upplevat detta med den nya? Jag kommer höra av mig till Kronan nästa vecka.

• Pärlan80
    sheepdog23 skrev 2012-06-21 21:24:20 följande:
    Hoppas att jag inte repeterar en redan ställd fråga men vi har en duovagn från -11 och nyligen fått den nya klädseln. Denna är bättre men selen är fortfarande for liten och trycker ordentligt på axlarna. Finns det någon annan som har upplevat detta med den nya? Jag kommer höra av mig till Kronan nästa vecka.

Jag fick både ny klädsel och nya remmar till selen när jag påtalade felet. Dock kom selen i separat paket några dagar senare i brevlådan. Avvakta ett par dagar så kommer den nog.
  • sheepdog23

Fick du en sele med klädseln och senare en ny? Den jag fick med klädseln är annorlunda än den gamla men fortfarande för liten. Axelremserna är lika långa på dem och bara sidremsor är längre på den nya. Jag avvaktar...

• Bollis

Halloj alla kronanexperter!

Hur vet man vilken årsmodell man har? Står det något på chassit kanske?
    Jag har köpt min begangnad av en som också köpt den begagnad... :) 

• Pärlan80
    sheepdog23 skrev 2012-06-22 12:12:38 följande:
    Fick du en sele med klädseln och senare en ny? Den jag fick med klädseln är annorlunda än den gamla men fortfarande för liten. Axelremserna är lika långa på dem och bara sidremsor är längre på den nya. Jag avvaktar...

Jag fick ingen sele alls i paketet med klädseln. Kanske bäst att du ringer och hör med dem på måndag.
  • Malawi
    Bollis skrev 2012-06-23 09:44:19 följande:
    Halloj alla kronanexperter!

Hur vet man vilken årsmodell man har? Står det något på chassit kanske?
    Jag har köpt min begangnad av en som också köpt den begagnad... :) 
    På min sulky står det iaf på chassit!
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12