• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • viseversa
    t0va skrev 2012-06-29 18:50:25 följande:
    Fast får du nyaste modellen av chassi så måste du få sittdel också för den gamla sittdelen passar inte på nya chassit.

Den kontakt jag har haft med kronan har bara varit positiv, bra kundtjänst och trevligt bemötande.
    Japp nytt svar från kronan och dom ger bort en vagn MED sittdel i valfri färg GRATIS till mig=)! Jag känner mig som ett barn på julafton. Kan inte fatta att det är sant!! var tvungen att skicka ett mail och fråga om dom menade allvar eller skämtade mig aprillo! dom GER bort en helt ny vagn till mig. 
  • viseversa

btw så visade sig vagnen vara från 2006. Alltså 6 år gammal inte 4 som jag skrev innan. Sa det till dom på kronan också men det spelde inte heller någon roll. Ytterligare en sak som hon som sålde den till mig ljög om. Men nu är jag så glad så nu kan inget tynga ner mig. 

• Stampan

Wow, nästan så man önskar att vagnen gick sönder då! Vill också ha ny! Grattis, bra gjort!

Nej det är inte de stora hjulen jag tänker på, de nyare hjulen har inte samma mönster som du utan är mer som grövre cykeldäck till en mountainbike typ.

Min kompis känner den som skrev till dig, jag tror det är hon iaf och har träffat henne själv. Det är ett seriöst företag och vill inte jäklas, de har ju precis slagit sig in rätt bra på den svenska marknaden.

• viseversa
    Stampan skrev 2012-06-29 19:45:05 följande:
    Wow, nästan så man önskar att vagnen gick sönder då! Vill också ha ny! Grattis, bra gjort!

Nej det är inte de stora hjulen jag tänker på, de nyare hjulen har inte samma mönster som du utan är mer som grövre cykeldäck till en mountainbike typ.

Min kompis känner den som skrev till dig, jag tror det är hon iaf och har träffat henne själv. Det är ett seriöst företag och vill inte jäklas, de har ju precis slagit sig in rätt bra på den svenska marknaden.
    Ja jag är nu nästan glad att vagnen gick sönder(ja och att det gick så bra som det gick med mitt barn såklart) Har inte fått fler svar från kronan men dom har väl också egna liv utanför jobbet. Får nog svar på måndag. Frågade om det var den NYA modellen jag får och om hon verkligen menade det för jag kan knappt fatta att jag ska FÅ en helt ny vagn utan att betala en krona för det. Får se vad hon svarar. 

Fast det kanske bara är dom nya sittdelarna och chassi som går att få så då är det ju den nya jag kommer få? Eller har dom även dom äldre modellerna kvar? Ja jag är glad oavsett. Den kommer vara NY vilket är helt otroligt. men helst vill jag ju ha den nyaste snygga sittdelen som dom visar på sin hemsida. 
  • viseversa
    Stampan skrev 2012-06-29 19:45:05 följande:

Okej ja det är dom hjulen jag såg på hemsidan. tänkte också på att dom såg grövre ut. Passar inte dom stora äldre 16" hjulen på den nya vagnen då?
  • Stampan

Jag vet inte hur det är med dem faktiskt, tänkte köpa de större men tyckte de mindre var helt ok så har fastnar med dem bara. Men de säljer väl större hjul också fortfarande? Måste gå in och kolla, tänkte köpa en bräda till vagnen och se vilken det ska va ändå.

• Malawi
    viseversa skrev 2012-06-29 16:50:46 följande:
    Btw VAR står detta produkt nr på chassit? Någon som vet? Hittade bara en liten lapp med ett nummer på samt produktionsår. Är det den lappen/numret dom menar?? Eller vill dom ha även numret på reg plåten som alla kronan vagnar har??
    det borde bara vara den lilla lappen. Tror inte "reg nr" skylten betyder ngt. Iom att jag har fått en ny sådan skylt...
  • Gurkan

Viseversa, det här stärker kronan som varumärke jättemycket!
    Tycker de hanterar det perfekt. Du kan väl berätta hur den nya sittdelen är för jag tycker den verkar hemsk men jag har också ett barn som inte vill sitta fast i sele... 

• viseversa

Jag ska absolut återkomma och berätta hur det går och hur vagnen är! Mitt barn har dock inget emot sele!

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12