• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Gurkan
    viseversa skrev 2012-06-28 08:41:17 följande:
    Fick ett väldigt trevligt svar från kronan idag... Detta skrev dom. Hej Lovisa och tack för ditt mail. För två år sedan genomförde vi en återkallelse tillsammans med Konsumentverket på en mindre produktion vagnar där detta problem upptäckts. Vi har kontaktat samtliga kunder samt gått ut med annonser via media och på vår hemsida. Din vagn är troligtvis från denna produktion och det förvånar mig att du ej har fått informationen. Vi ersätter självklart ditt chassi och för att ha möjlighet till detta ber vi dig att ge oss lite information. Har du köpt vagnen av Kronan eller i andrahand? Chassit är märkt med ett produktionsnummer, vill du vara vänlig att ge detta till oss samt dina kontaktuppgifter (adress och telefonnummer).  Med Vänliga Hälsningar
    Best Regards
    Maria Brunstedt
    Kronan Trademark AB
    Kronan Inc

Snabbt svar och ett bra sådant! Otur att du köpt en vagn de återkallat men de är ju villiga att ersätta dig.
  • viseversa

Grejen är att jag köpte den beg! Den hade bara använts till ett barn innan och såg ny ut. Och om hon son sålde den till mig fått denna info så höll hon det jävligt hemligt för mig! Allt för att tjäna pengar! Det gör mig förbannad att hon isåfall SKET i om mitt barn kunnat skada sig allvarligt! Det skrev jag till kronan också i svaret! Jag behöver ingen ny vagn eller chassi! Ville bara visa dom vad som hänt! Skrev också att den var köpt beg men såg ny ut! Och jag själv har bara haft den ett år!

• viseversa

Det fattar väl jag med att man inte har samma rättigheter när man köper något beg! Men det finns ingen ursäkt att handtaget ska lossna! Nu ska jag skänka bort delarna till den! För jag kommer inte köpa kronan igen iallafall! Kommer en tjej ikväll och hämtar sittdelen!

• Malawi
    viseversa skrev 2012-06-28 10:05:59 följande:
    Det fattar väl jag med att man inte har samma rättigheter när man köper något beg! Men det finns ingen ursäkt att handtaget ska lossna! Nu ska jag skänka bort delarna till den! För jag kommer inte köpa kronan igen iallafall! Kommer en tjej ikväll och hämtar sittdelen!
    Fast du kommer väl ge de uppgifterna om chassit? Så det verkligen är från omgången som blev återkallad och inte en annan omgång...
  • viseversa
    Malawi skrev 2012-06-28 19:31:38 följande:
    Fast du kommer väl ge de uppgifterna om chassit? Så det verkligen är från omgången som blev återkallad och inte en annan omgång...
    Ja absolut. Nu när du säger det måste jag faktiskt kolla numret på en gång. 
  • Malawi

Usch vad läskigt det är! Måste bara säga det igen... Det är verkligen en mardröm att dte skulle hända!

• Stampan

Ok men det känns som om den du köpt vagnen från inte har gjort många knop när det gäller vagnen. Fick mail om att de gav en nya däck (eftersom de andra kunde glida lite i nerförsbacke om man hade bromsen på när de blev slitna) och nån anordning så barnet inte kunde fastna med händerna i suffletten. På korten har du ju iaf de gamla hjulen på så undrar om du hade de nya grejerna på suffletten då, troligen inte... Hon kan ju inte fått det mailet känns det som. Jag har det nya på min vagn och eftersom jag fått mail från dem förut och fått däcken och så så känns det som om det skulle återkallas nåt från mig så borde jag fått veta det...

Även om vagnen inte är köpt hos kronan av dig så är den ju ändå köpt därifrån nån gång. Märket är ju kronan! Jag skulle tagit emot ett nytt chassi utan problem!

• viseversa
    Stampan skrev 2012-06-28 22:20:32 följande:
    Ok men det känns som om den du köpt vagnen från inte har gjort många knop när det gäller vagnen. Fick mail om att de gav en nya däck (eftersom de andra kunde glida lite i nerförsbacke om man hade bromsen på när de blev slitna) och nån anordning så barnet inte kunde fastna med händerna i suffletten. På korten har du ju iaf de gamla hjulen på så undrar om du hade de nya grejerna på suffletten då, troligen inte... Hon kan ju inte fått det mailet känns det som. Jag har det nya på min vagn och eftersom jag fått mail från dem förut och fått däcken och så så känns det som om det skulle återkallas nåt från mig så borde jag fått veta det...

Även om vagnen inte är köpt hos kronan av dig så är den ju ändå köpt därifrån nån gång. Märket är ju kronan! Jag skulle tagit emot ett nytt chassi utan problem!
    Jo jag hade dom stora däcken på. Dock ser det ut på bilderna som det är dom "små" standard hjulen på. Kronan har svarat igen och skrev att det inte spelar någon roll att jag köpt den beg. Det är ändå en kronan vagn som du sa.

Dom vill ge mig ett nytt chassi ändå av den nyaste modellen samt ett regnskydd och ja jag tackar och tar emot=). Känner mig lugnare nu och tycker faktiskt att dom varit väldigt trevliga och tillmötesgående ang detta.

Tyvärr har jag precis SÅLT sittdelen igår då jag var såå säker på att jag aldrig ska ha kronan igen. Skrev det till dom också och frågade hur mycket en sittdel skulle kosta extra. För deras nya sittdelar är ju sjukt snygga.

Jag kan köpa en ny sittdel till mitt chassi dom erbjuder inga problem. frågan är bara om det är möjligt. verkar som man måste köpa hela duopaketet och jag har ingen användning för liggdelen. 

Jag får se vad dom svarar. För vad ska jag med ett nytt chassi och regnskydd till om jag inte var någon sittdel liksom? Får väl sälja chassit isåfall. 
  • viseversa

Btw VAR står detta produkt nr på chassit? Någon som vet? Hittade bara en liten lapp med ett nummer på samt produktionsår. Är det den lappen/numret dom menar?? Eller vill dom ha även numret på reg plåten som alla kronan vagnar har??

• t0va
    viseversa skrev 2012-06-29 16:43:44 följande:
    Jo jag hade dom stora däcken på. Dock ser det ut på bilderna som det är dom "små" standard hjulen på. Kronan har svarat igen och skrev att det inte spelar någon roll att jag köpt den beg. Det är ändå en kronan vagn som du sa.

Dom vill ge mig ett nytt chassi ändå av den nyaste modellen samt ett regnskydd och ja jag tackar och tar emot=). Känner mig lugnare nu och tycker faktiskt att dom varit väldigt trevliga och tillmötesgående ang detta.

Tyvärr har jag precis SÅLT sittdelen igår då jag var såå säker på att jag aldrig ska ha kronan igen. Skrev det till dom också och frågade hur mycket en sittdel skulle kosta extra. För deras nya sittdelar är ju sjukt snygga.

Jag kan köpa en ny sittdel till mitt chassi dom erbjuder inga problem. frågan är bara om det är möjligt. verkar som man måste köpa hela duopaketet och jag har ingen användning för liggdelen. 

Jag får se vad dom svarar. För vad ska jag med ett nytt chassi och regnskydd till om jag inte var någon sittdel liksom? Får väl sälja chassit isåfall. 
    Fast får du nyaste modellen av chassi så måste du få sittdel också för den gamla sittdelen passar inte på nya chassit.

Den kontakt jag har haft med kronan har bara varit positiv, bra kundtjänst och trevligt bemötande.
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12