![viseversa](/avatar/thumb/viseversa/aea664b152dc72e7da656de1a63e1e18.jpg)
-
-
-
DETTA hände med min kronan igår. handtaget gick rakt av. PANG sa det. Anledningen? Jag "bumpade" ner för ETT trappsteg. En trappa där det INTE fanns hiss eller ramp med en sovande unge i vagnen. Och nej den var inte tungt lastad i övrigt. Har skickat ett mail till kronan om att detta är FARLIGT. Tänk om jag hade stått längst upp i en lång trappa och handtaget rykt?
-
Oops nu blidde det tyst i tråden!!
-
Ja det var sjukt obehagligt! Jag ska absolut återkomma om/när dom från kronan svarar! Än har jag INTE fått svar dock! Och nej ingen ide att packa vagnen tungt! Detta kan ju uppenbarligen hända! Bara att skrota skiten!
-
Nej jag älskade min kronan tyckte den var toppen. Odin satt bra i den och den var skön att köra. Nu har jag dock ändrat åsikt helt. Kommer aldrig bli en kronan igen.Stampan skrev 2012-06-27 22:26:38 följande:Vi kommer nog inte överlasta den med nästa barn eftersom vi har bil nu och hade inte då
men skadan kan ju redan vara skedd. Kanske dags att tänka om?Ja jag hoppas verkligen dom svarar. jag skickade till vdn för företaget så det vore fegt av honom att inte svara. jag skickade med bilder också så han kunde se själv. Sen tycker jag det är en korkad konstruktion att ha en skruv igenom metallen. det borde man väl fatta att det försvagar en hel del. och JUST där skruven satt knäcktes handtaget.eken skrev 2012-06-27 22:35:55 följande:Åh fy fan vad läskigt! Hoppas verkligen dom svarar, men det bör dom göra för sitt eget bästa! -
Fick ett väldigt trevligt svar från kronan idag... Detta skrev dom.
Hej Lovisa och tack för ditt mail. För två år sedan genomförde vi en återkallelse tillsammans med Konsumentverket på en mindre produktion vagnar där detta problem upptäckts. Vi har kontaktat samtliga kunder samt gått ut med annonser via media och på vår hemsida. Din vagn är troligtvis från denna produktion och det förvånar mig att du ej har fått informationen. Vi ersätter självklart ditt chassi och för att ha möjlighet till detta ber vi dig att ge oss lite information. Har du köpt vagnen av Kronan eller i andrahand? Chassit är märkt med ett produktionsnummer, vill du vara vänlig att ge detta till oss samt dina kontaktuppgifter (adress och telefonnummer).
Med Vänliga Hälsningar
Best RegardsMaria BrunstedtKronan Trademark ABKronan Inc -
Grejen är att jag köpte den beg! Den hade bara använts till ett barn innan och såg ny ut. Och om hon son sålde den till mig fått denna info så höll hon det jävligt hemligt för mig! Allt för att tjäna pengar! Det gör mig förbannad att hon isåfall SKET i om mitt barn kunnat skada sig allvarligt! Det skrev jag till kronan också i svaret! Jag behöver ingen ny vagn eller chassi! Ville bara visa dom vad som hänt! Skrev också att den var köpt beg men såg ny ut! Och jag själv har bara haft den ett år!
-
Det fattar väl jag med att man inte har samma rättigheter när man köper något beg! Men det finns ingen ursäkt att handtaget ska lossna! Nu ska jag skänka bort delarna till den! För jag kommer inte köpa kronan igen iallafall! Kommer en tjej ikväll och hämtar sittdelen!
-
Ja absolut. Nu när du säger det måste jag faktiskt kolla numret på en gång.Malawi skrev 2012-06-28 19:31:38 följande:Fast du kommer väl ge de uppgifterna om chassit? Så det verkligen är från omgången som blev återkallad och inte en annan omgång...