Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Vi med Kronan-vagnar del 12

Stampan skrev 2012-06-28 22:20:32 följande:
    Ok men det känns som om den du köpt vagnen från inte har gjort många knop när det gäller vagnen. Fick mail om att de gav en nya däck (eftersom de andra kunde glida lite i nerförsbacke om man hade bromsen på när de blev slitna) och nån anordning så barnet inte kunde fastna med händerna i suffletten. På korten har du ju iaf de gamla hjulen på så undrar om du hade de nya grejerna på suffletten då, troligen inte... Hon kan ju inte fått det mailet känns det som. Jag har det nya på min vagn och eftersom jag fått mail från dem förut och fått däcken och så så känns det som om det skulle återkallas nåt från mig så borde jag fått veta det...

Även om vagnen inte är köpt hos kronan av dig så är den ju ändå köpt därifrån nån gång. Märket är ju kronan! Jag skulle tagit emot ett nytt chassi utan problem!
    Jo jag hade dom stora däcken på. Dock ser det ut på bilderna som det är dom "små" standard hjulen på. Kronan har svarat igen och skrev att det inte spelar någon roll att jag köpt den beg. Det är ändå en kronan vagn som du sa.

Dom vill ge mig ett nytt chassi ändå av den nyaste modellen samt ett regnskydd och ja jag tackar och tar emot=). Känner mig lugnare nu och tycker faktiskt att dom varit väldigt trevliga och tillmötesgående ang detta.

Tyvärr har jag precis SÅLT sittdelen igår då jag var såå säker på att jag aldrig ska ha kronan igen. Skrev det till dom också och frågade hur mycket en sittdel skulle kosta extra. För deras nya sittdelar är ju sjukt snygga.

Jag kan köpa en ny sittdel till mitt chassi dom erbjuder inga problem. frågan är bara om det är möjligt. verkar som man måste köpa hela duopaketet och jag har ingen användning för liggdelen. 

Jag får se vad dom svarar. För vad ska jag med ett nytt chassi och regnskydd till om jag inte var någon sittdel liksom? Får väl sälja chassit isåfall. 
  • viseversa

Btw VAR står detta produkt nr på chassit? Någon som vet? Hittade bara en liten lapp med ett nummer på samt produktionsår. Är det den lappen/numret dom menar?? Eller vill dom ha även numret på reg plåten som alla kronan vagnar har??

• viseversa
    t0va skrev 2012-06-29 18:50:25 följande:
    Fast får du nyaste modellen av chassi så måste du få sittdel också för den gamla sittdelen passar inte på nya chassit.

Den kontakt jag har haft med kronan har bara varit positiv, bra kundtjänst och trevligt bemötande.
    Japp nytt svar från kronan och dom ger bort en vagn MED sittdel i valfri färg GRATIS till mig=)! Jag känner mig som ett barn på julafton. Kan inte fatta att det är sant!! var tvungen att skicka ett mail och fråga om dom menade allvar eller skämtade mig aprillo! dom GER bort en helt ny vagn till mig. 
  • viseversa

btw så visade sig vagnen vara från 2006. Alltså 6 år gammal inte 4 som jag skrev innan. Sa det till dom på kronan också men det spelde inte heller någon roll. Ytterligare en sak som hon som sålde den till mig ljög om. Men nu är jag så glad så nu kan inget tynga ner mig. 

• viseversa
    Stampan skrev 2012-06-29 19:45:05 följande:
    Wow, nästan så man önskar att vagnen gick sönder då! Vill också ha ny! Grattis, bra gjort!

Nej det är inte de stora hjulen jag tänker på, de nyare hjulen har inte samma mönster som du utan är mer som grövre cykeldäck till en mountainbike typ.

Min kompis känner den som skrev till dig, jag tror det är hon iaf och har träffat henne själv. Det är ett seriöst företag och vill inte jäklas, de har ju precis slagit sig in rätt bra på den svenska marknaden.
    Ja jag är nu nästan glad att vagnen gick sönder(ja och att det gick så bra som det gick med mitt barn såklart) Har inte fått fler svar från kronan men dom har väl också egna liv utanför jobbet. Får nog svar på måndag. Frågade om det var den NYA modellen jag får och om hon verkligen menade det för jag kan knappt fatta att jag ska FÅ en helt ny vagn utan att betala en krona för det. Får se vad hon svarar. 

Fast det kanske bara är dom nya sittdelarna och chassi som går att få så då är det ju den nya jag kommer få? Eller har dom även dom äldre modellerna kvar? Ja jag är glad oavsett. Den kommer vara NY vilket är helt otroligt. men helst vill jag ju ha den nyaste snygga sittdelen som dom visar på sin hemsida. 
  • viseversa
    Stampan skrev 2012-06-29 19:45:05 följande:
    Wow, nästan så man önskar att vagnen gick sönder då! Vill också ha ny! Grattis, bra gjort!

Nej det är inte de stora hjulen jag tänker på, de nyare hjulen har inte samma mönster som du utan är mer som grövre cykeldäck till en mountainbike typ.

Min kompis känner den som skrev till dig, jag tror det är hon iaf och har träffat henne själv. Det är ett seriöst företag och vill inte jäklas, de har ju precis slagit sig in rätt bra på den svenska marknaden.
    Okej ja det är dom hjulen jag såg på hemsidan. tänkte också på att dom såg grövre ut. Passar inte dom stora äldre 16" hjulen på den nya vagnen då?
  • viseversa

Jag ska absolut återkomma och berätta hur det går och hur vagnen är! Mitt barn har dock inget emot sele!

• viseversa

Bara han får sitta och titta på hundar,katter,fåglar och lastbilar och liknande så är Odin korven nöjd!

• viseversa

Haha nej Odin är en väldigt lugn liten kille som gillar att åka vagn! Jag tror han kommer gilla sin nya vagn! Vi får se hur det går!

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12