• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • viseversa

Bara han får sitta och titta på hundar,katter,fåglar och lastbilar och liknande så är Odin korven nöjd!

• Gurkan
    viseversa skrev 2012-06-29 21:37:16 följande:
    Bara han får sitta och titta på hundar,katter,fåglar och lastbilar och liknande så är Odin korven nöjd!
    vad skönt!
    mitt barn har aldrig velat sitta still så en ergonomisk sittdel skulle aldrig funkat. Helst ska han stå i vagnen och hålla i suffletten och det kvittar som sittdelen är vänd fram eller bak ;) Köra vagnen själv är en annan favorit. Eller hänga över kanten och peta lite på hjulen när de snurrar. Eller varför inte sitta på fotstödet vänd mot vagnen och hålla i sig i bågen!  
  • viseversa

Haha nej Odin är en väldigt lugn liten kille som gillar att åka vagn! Jag tror han kommer gilla sin nya vagn! Vi får se hur det går!

• viseversa
    Lovisa, det är fredag! Om jag skickar dig den nya modellen, skulle du kunna tänka dig att vara referensperson åt Kronan? 
    Ha en trevlig helg så hörs vi om leverans i början av nästa vecka! 

Detta fick jag från kronan idag. Vad menas med referens person? Ska jag testa vagnen och ge mitt utlåtande då eller? Det är den nya modellen det handlar om. den jag ska få av dom=) 
  • viseversa

Alltså jag kommer inte tro på detta förns jag har vagnen framför mig! Känns overkligt att få en helt ny vagn gratis! Det måste ju vara jag som missuppfattat det hela!

Dom har verkligen visat mig att dom är ett seriöst företag! Innan var jag verkligen upprörd och svor på att minsann ALDRIG skulle ha kronan igen! Och se på mig nu liksom! Nu ser jag fram emot min nya snygga kronan vagn!

• viseversa

Dom ringde i dag från kronan och vagnen kommer nästa vecka!! En grön sittdel och tillbehör.

Sen efter ett halvår så ska vi höras igen så ska jag ge mitt utlåtande om vad jag tycker om!! Gud vad spännande detta är!!

• 880428

OBS INGEN ANNONS....

Har en kronan sulky från 2010 som jag ska sälja men har inte en aning om vad jag kan sätta ut den för..

Den är svart och välandvänd men ändå i rätt bra skick, det som är negativt är väll att  sömmen börjar gå upp lite i "peniskrossen" som min man säger.. vette tusan vad jag ska kalla den, tyget man har mellan benen för att inte glida ur. Om ni förstår vad jag menar..

Så nu min fråga vad ska jag sätta ut den för?

• Anceka m D

880428: vet inte om detta hjälper dig men vi köpte vår Sulky begagnad förra året och gav då 1500:- för en -07a i fint skick.

• viseversa

På tisdag kommer den=). Min nya gröna vagn. Den skulle kommit denna vecka men vi var bortresta och kom hem i onsdags så hon vågade inte skicka den förns i torsdags. Så hon skickade ett mail och skrev att den kommer på måndag eller tisdag. =)

• viseversa

Idag kom den. Min nya fina kronan vagn. Fick även liggdelen till. Är sjukt nöjd. 

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12