• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • jos85

Jag har för mig att det går, precis som för duo s, men att den inte är gjord för det och att det därför går lite trögt och att den blir lite klumpig.

• Lyckan 382

Ligger här och funderar på solskydd mitt i natten! Jag är ute efter ett UV-nät som täcker hela barnet, men man ska kunna se igenom det, som ett insektsnät. Jag vill se barnet och vill att barnet ska se ut. Någon som har ett sådant eller andra tips på hur man skyddar barnet i sittdelen Duo S? Han hänger ju ut för att se - det nya är att hålla i chassit med båda händerna... Det gick ju bra när han hade heltäckande kläder men i denna värme vill jag kunna klä honom svalare eller till och med bara i blöja ibland. Jag låter förstås inte vagnen stå i solen men det går inte att undvika att han hamnar i solen så fort jag använder vagnen. Har sett att Diono har nät men det verkar heltäckande. Phil och Teda har ett genomskinligt men det tror jag bara passar till deras vagnar?

• Monstermamman

Har två frågor om kronan sulky:

Tror ni det finns intresse för en begagnad klädsel till kronan sulky? Är det i så fall bäst att använda tradera el blocket?

Vad ska man sätta för en sulky från 2011, bra skick med fotsack? Finns ju så få ute så det är svårt att veta hur man ska sätta priset.

• jos85

Är det någon som har en åkpåse tiill den nya sittdelen? Det står att den är 95x42 cm, men sittytan i själva vagnen är ju en decimeter smalare... Är själva bottenytan på påsen 42 cm bred, eller är det inklusive "sidostyckena"? Hur höga är sidostyckena? Tänkte sy en egen men funderar på vilka mått jag ska använda.

Är åkpåsen lagom i storlek?

• Phaseshifter

Hej.

Jag saknar mitt lock till liggdelen från en Kronan vagn från 2012 med grått chassi.

Någon som säljer en svart klädsel ??

Desperat!!!

/Maria

• Amie77

Beställ från Kronan annars. Jag fick ett nytt lock från dem då mitt gått sönder under garantitiden. Så de finns tillgängliga, i alla fall om man hör av sig. Eller så kanske locken ändrats sedan 2012 och då är ju det ett annat problem?

• petrabg

Hej
    Jag funderar på att köpa en Kronan Duo -09, men utan liggdel för 600:-
    Har kollat runt o hittat en sittdel -14 för 800:-
    För det första, passar -14s sittdel på -09s chassi? Och blir det en bra affär?
    Allt är jättefräscht.
    Är ny på det här...

• Vmam

Tror inte -14s sittdel passar på -09 chassit. Det är nytt chassi och koppling från -12 har jag för mig? Jag har själv en modell -11 och det går nog inte, hade gärna bytt sittdelen då den inte är så jättebra på min tycker jag..

• Alisa

Hej Kronanägare!

Jag har en son som har en utvecklingsförsening/utvecklingsstörning och jag misstänker att jag komemr att använda vagn längre än tidigare barn. Vi har i dagsläget en större vagn men börjar nu titta på något mer smidigt. Jag har kikat lite på kronans sulky s på internet, har dock inte sett den i verkligheten. 
    Ni som har kronan sulky, hur länge upplevde ni att era barn kunde ha den?

(Jag har kikat lite på emmaljungas sulky också, men av de som haft flera vagnar verkar kronan ligga i topp :)  )

• Lilla räven

Vi har tänkt köpa en Kronan duo/s till vår majbebis. 

Än brinner det ju inte i knutarna men vi har börjat fundera på det här med när vagnarna kanske prissänks, hur funkar det med kronan?
    Är det någon som köpt vagn på barnmässan i gbg tex? brukar mässpriser vara mer förmånliga? 

• yoshimi
    Lilla räven skrev 2014-11-21 16:45:24 följande:

Vi har tänkt köpa en Kronan duo/s till vår majbebis. 

Än brinner det ju inte i knutarna men vi har börjat fundera på det här med när vagnarna kanske prissänks, hur funkar det med kronan?
    Är det någon som köpt vagn på barnmässan i gbg tex? brukar mässpriser vara mer förmånliga? 

Kronan var tyvärr inte med på mässan i Gbg i år, återstår att se om de är där nästa.

På alla hjärtans dag hade de 14 % på alla röda vagnar annars har det varit ont om rabatter.

Men ha koll på de större barnvagnabutikerna så kanske det dyker upp någon kampanj.
  • Madicken01

[quote=74377824][quote-nick]Lilla räven skrev 2014-11-21 16:45:24 följande:[/quote-nick]Vi har tänkt köpa en Kronan duo/s till vår majbebis. 

Är det någon som köpt vagn på barnmässan i gbg tex? brukar mässpriser vara mer förmånliga? [/

Precis som yoshimi skrev så är det sällan rabatter på kronanvagnar. Trist när man skall köpa så klart men positivt när man skall sälja. Det säljs generellt sett inte många kronanvagnar begagnat vilket man ändå får se som ett tecken på att det är en bra vagn. Andrahandsvärdet är mao bra!

Vi har en kronan city som är snarlik den ni funderar på, kan varmt rekommendera. Vi är jätte nöjda både med sitt och liggdel.

Lycka till med köpet!

• honeydew

Kronan var väl visst med på mässan (eller var det den i Sthlm?)? De var dock presenterade i Bonti's monter. Var då extrapris på nya sulky S iaf, de andra modellerna vet jag ej.

Likaså nu igår så hade Bonti 23% rabatt på Kronan vagnar, så visst går det att hitta bra erbjudande ibland även om de är sällsynta

• lyckaokarlek

Vi har köpt båda våra vagnar rabatterat, en duo och en sulky. De säljer ut förra årets modell när de nya kommit eller lanserats... Så håll koll på kronans egna hemsida! De flesta butiker matchar kronans priser om man påpekar att de själva rear

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12