• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Madicken01

Kronan city vs. Kronan duo S. Fördelar nackdelar med respektive vagn!? Vad är skillnaden mer än att liggdelen är lite större på duoS och att det är olika varukorgar?

• Malawi

Hr någon här ett Tullsa regnskydd till sin sulky? Vilken storlek har ni köpt?

• imsel

Jag har! Vet inte vad storleken/modellen heter, men den som passar till deras sitty och race. Det måste vara en öppning för handtaget.

Malawi skrev 2013-08-24 20:39:38 följande:
    Hr någon här ett Tullsa regnskydd till sin sulky? Vilken storlek har ni köpt?

april 09 kom min bebbe
  • Amie77
    Madicken01 skrev 2013-08-24 15:36:28 följande:
    Kronan city vs. Kronan duo S. Fördelar nackdelar med respektive vagn!? Vad är skillnaden mer än att liggdelen är lite större på duoS och att det är olika varukorgar?
    Jag valde Kronan City, mest för att jag tyckte den var mycket smidigare då jag körde den i affären och utanför och inte på bekostnad av allt för mycket mindre utrymme. Nu har jag dock alltid ogillat vagnar som ser stora ut som en Bugga som vi också testkörde samt de Emmaljungor som försäljaren försökte visa. Går inte alls för mig. Tycker Cityn var jättefin och blev kär i den på en gång för den känns smäcker och smidig. Dessutom får den utan problem plats i vårt bagageutrymme (mindre bil). Men jag har ju bara tio minuters erfarenhet av vardera vagn så är inget proffs.
  • misscandylane

Jag har också fastnat för duo s eller city. Jag undrar; ni som har duo s tycker ni att det är smidigt att ha den inne i stan och kollektivtrafiken? Jag undrar bara om det är en så stor skillnad mellan duo s och city. Jag tycker city väldigt fin men den är ju lite dyrare.

• anna tuva

Jag har en duo S. Nu har jag ju bara kört denna och inte city. Men jag tycker den är jättesmidig. Har väl mest med att den är enkel att köra och jätteskönthandtag. Tror den är 4 cm bredare än city så det är ju inte långt. Liggdelen är större på duo S men sittdelen är samma.

Fast littlephant på city är ju fasligt snygg. Men för dyr!

• imsel

Du menar att sittdelen bara har 2 lägen, inte liggdelen va? ;)

Sara1985 skrev 2013-08-22 14:35:15 följande:
    Tänkte skriva en kort recension av vår Kronan Duo från 2011 som vi har använt nu i drygt ett halvår (köpte den begagnad). Fördelar: - Snygg - Rymlig varukorg - Enkel att fälla ihop - Superbra solsufflett som inte behöver kompletteras - Rejäl och stadig, passar alla väglag Nackdelar: - Inte så mycket 'gung' - Trögt att fälla upp och ner suffletten, leder till att man riskerar väcka bebis när man ändrar - Liggdelen har bara två lägen (gäller endast denna årsmodellen), har inte saknat mellanläget än men killen är bara 6,5 månad än. 

april 09 kom min bebbe
  • Ireth81
    imsel skrev 2013-08-29 21:00:20 följande:

Du menar att sittdelen bara har 2 lägen, inte liggdelen va? ;)

april 09 kom min bebbe
    Ja, jag kolla upp min och det är två lägen på sittdelen. Men är det bra för små att sitta i en rak sitt position eller ska man ha dem kvar i liggdelen oh använda "sittplattan" istället? Och har en kudde bakom som stöd?

Förlåt för mina dumma frågor.
  • Madicken01
    Amie77 skrev 2013-08-26 22:25:03 följande:
    Jag valde Kronan City, mest för att jag tyckte den var mycket smidigare då jag körde den i affären och utanför och inte på bekostnad av allt för mycket mindre utrymme. Nu har jag dock alltid ogillat vagnar som ser stora ut som en Bugga som vi också testkörde samt de Emmaljungor som försäljaren försökte visa. Går inte alls för mig. Tycker Cityn var jättefin och blev kär i den på en gång för den känns smäcker och smidig. Dessutom får den utan problem plats i vårt bagageutrymme (mindre bil). Men jag har ju bara tio minuters erfarenhet av vardera vagn så är inget proffs.

Tack för dina åsikter. Vi har bf i januari så vi har ju lite tid på oss att fundera och vi har inte varit och tittat så mycket än. Det jag läst mig till så lockar ju Kronan city välldigt mycket :) Hade inte haft några problem med att köpa begagnad men den är nog lite för ny för att hinna ut på blocket. Sen är det ju färgfrågan också ;) svart är ju alltid svart men kanske lite trist, tycker den gröna är fin.... Hmm vi får se. Fler åsikter mottages tacksamt :)
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12