• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Helhjärtat

Är det någon som tycker att sin svarta vagn börjat bli solblekt? Är så orolig att jag valde fel färg, vill inte att den ska bli ful i färgen som mycket svart blir efter ett tag..

Följ dina drömmar
  • 880428
    Helhjärtat skrev 2013-04-19 15:24:49 följande:
    Är det någon som tycker att sin svarta vagn börjat bli solblekt? Är så orolig att jag valde fel färg, vill inte att den ska bli ful i färgen som mycket svart blir efter ett tag..

Hade en svart sulky.. en 09 sålde den i höstas alltså 3 år gammal.. Tyckte den blev lite lila i färgen.. Inget som syntes direkt.. Men om man kollade rikitgt nära och om man typ ställde den brevid en helt ny svart vagn så syntes det.. Gillade inte att ha en svart vagn. Så köpte när jag köpte en ny sulky köpte jag en grön :)
  • Helhjärtat

Ok, tack för svar. :) jag får försöka hålla vagnen i skuggan sp den inte blir ful. En helt annan sak som jag upptäckte nyss på vagnen är resåröglor eller vad man ska kalla dom som sitter på locket till liggdelen och längst ner, längst fram på suffletten. Vad är dom till för? Alltså inte öglan man fäster lockets kanter med i suffletten utan längre ner. Känns som att don borde ha en funktion, :)

Följ dina drömmar
  • Annsiss
    Nån som har erfarenhet av att tvätta delar av vagnen. Vi har bara dammsugit och torkat men nu börjar suffletten till sittdelen se så tråkig ut. Går den att tvätta? Hur blir resultatet, är rädd att den ska tappa formen.
  • cloudberry79
    Helhjärtat skrev 2013-04-20 10:57:09 följande:
    Ok, tack för svar. :) jag får försöka hålla vagnen i skuggan sp den inte blir ful. En helt annan sak som jag upptäckte nyss på vagnen är resåröglor eller vad man ska kalla dom som sitter på locket till liggdelen och längst ner, längst fram på suffletten. Vad är dom till för? Alltså inte öglan man fäster lockets kanter med i suffletten utan längre ner. Känns som att don borde ha en funktion, :)
    Så man kan fästa ner kanten mot locket, om man inte vill ha den uppåt!
    (M)amma till V -07 och E -12
  • LindaO 81

Någon som vet nåt mer om kronan city ännu? Hur mkt mindre är den än duo s både chassi o liggdelen?

• cloudberry79
    LindaO 81 skrev 2013-04-25 06:32:16 följande:
    Någon som vet nåt mer om kronan city ännu? Hur mkt mindre är den än duo s både chassi o liggdelen?
    Det är väl ingen liggdel med (den ska ju säljas som sittvagn)? Kanske vanliga Duo S-liggdelen passar till?

• LindaO 81

Läste på bloggen som var länkat till tidigare i tråden o då står det att man kan köpa till liggdel som är mindre än den till duo eller välja mjuklift. Men får helt enkelt hålla mig till tåls till måndag när nyheterna släpps!

• cloudberry79
    LindaO 81 skrev 2013-04-26 06:18:34 följande:
    Läste på bloggen som var länkat till tidigare i tråden o då står det att man kan köpa till liggdel som är mindre än den till duo eller välja mjuklift. Men får helt enkelt hålla mig till tåls till måndag när nyheterna släpps!

Aha! Längtar också till måndag
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12