• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Malawi
    Gurkan skrev 2012-12-31 21:34:08 följande:
    Hej! Är det någon som flugit med en kronan Sulky och använt väskan vagnen kom i? Gick det bra med vagnen?
    Det har vi gjort två gånger! Kronanskylten gick av, men vi fick en ny av Kronan.
  • epione

Kronan är ju otroligt snabba på att leverera. Beställde duopaketet till reapriset i måndagskväll, vagnen lär komma imorgon!

• MayCai

Någon här sim säljer en sittvagnsklädsel till duon? Skulle vilja byta min bruna mot något annat..

• Ja82

Hah, vad roligt, jag skulle just skriva samma sak! :) Har ledsnat på min bruna och letar ny klädsel jag med.

• t0va
    MayCai skrev 2013-01-25 09:38:18 följande:
    Någon här sim säljer en sittvagnsklädsel till duon? Skulle vilja byta min bruna mot något annat..
    är det nya eller gamla duon du söker klädsel till?
  • Ja82

Nu ställdes inte frågan till mig men jag är ute efter en klädsel till gamla sittdelen.

• Nadia1

Hej, Har köpt en kronan duo s, men blir inte klok på hur jag ska fälla ner sufletten. (Förstår inte heller eran förklaring i inledningen) Är det bara att trycka ner sufletten, den känns trög och vågar inte trycka ner den. Är det någon knapp som ska tryckas in?

• Stampan

Är det nån som har en gammal duo som knakar och gnisslar massor? Ibland speciellt inne i köpcentrum knakar det så mycket så det är pinsamt och vi har smörjt massor. Det kanske är kort livstid på vagnarna, eller var då iaf... Den är köpt 2009 nämligen och tänkte ha den till andra barnet nu men undrar om jag ska skrota den här om några månader när det är dags med sittdel istället och köpa nåt annat...

• Moisbois

Nadia1: det ska bara vara att trycka ner den. Vet att min också var väldigt trög i början och har fortfarande sina stunder då man får trycka/dra som en tok.

Stampan: har ni försökt lokaliserat vart gnisslet kommer ifrån? Isåfall smörj mer där. Eller så kontaktar du kronan och berättar om felet så kan de vara så att du får komma till kontoret så får dom titta på det

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12