• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Thulo

Nån som vet hur mycket nya Kronan Duo S väger och hur bred den är? Samt hur stor den blir ihopfälld? Försökte kolla deras hemsida men hittar ingen sån info

• t0va
    Moisbois skrev 2012-11-11 22:30:53 följande:
    Finns det bara två lägen på sittdelen? "Gamla" modellen med silver chassi.
    Nej 3 på de som är äldre men 2 på den nyare vet inte om det bara är 11 eller 10 också. Jag har en 9:a eller om det kan vara 10:a och den har 3 lägen. Så det var ett eller två år som de körde med 2 lägen men så många kunder klagade så därför gjordes det om och nu är steglöst. 
  • Moisbois

Jg köpte min i våras då antar att de är modellen från -11 för de var den som kom innan den med svart chassi

• lovlie

Jag beställde min kronanvagn i februari i år, tror den bara har två lägen på sittdelen.. Hur kan det stämma?

• Moisbois

För i februari så hade inte -12 modellen kommit än.. Så då var det antagligen bara 2 lägen på -11 modellen med tanke på att jag beställde min i april och min har bara 2

• Indecisive

Måste fråga er härinne om Kronans sittvagn. Köpte en duovagn förra året och nu när vi använder sittdelen får jag inte riktigt selen att fungera så bra. Den biten som gå mitt emellan benen är väldigt kort och verkar inte kunna förlängas så att dottern kan använda selen även i liggläget. I sittläge är den också lite trång, men det är värst när hon ska ligga ner. Brukar bli så att jag spänner upp selen när hon ska sova i vagnen, men det går ju inte att göra så på förskolan då de sover ute i sina egna vagnar. 

Hade förövrigt lite otur och råkade få ett måndagsexemplar, där sittdelen var felsydd och selen inte alls passade. Det problemet har dock löst sig, men selen verkar fortfarande lite väl trång och det även i "största läget".

Ännu en sak jag stör mig lite på är att dottern hela tiden hasar ner när hon sitter i sittvagnen och att vi då måste stanna vagnen och lyfta upp henne igen, om ni förstår vad jag menar och det även om hon har selen på sig. Det kan ju även bero på att selen är för trång, men jag vet inte.

Hur upplever ni era Kronan sittvagnar? Någon mer som upplever dessa problem? 

• Mmatilda

Indecisive: så var selen för oss också, men det finns ju två olika hål där selen träs upp ur sittdelen så att säga. Vi är tyvärr inte nöjda med selen : (
    Sen saknar jag ett mellanläge mellan helt liggläge och helt upprätt läge... Det tänkte jag inte på när sonen var nyfödd men nu när han är trött men inte riktigt vill ligga helt...

• Tanna

Om ni har en vagn från 2011 så är sittdelen felsydd. Ta kontakt med Kronan, så får ni en ny. Jag hade samma problem. Och nu med nya sittdelen är det inga problem ! Ni får den hemskickad gratis.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12