Inlägg från: Indecisive |Visa alla inlägg
  • Indecisive

Vi med Kronan-vagnar del 12

Måste fråga er härinne om Kronans sittvagn. Köpte en duovagn förra året och nu när vi använder sittdelen får jag inte riktigt selen att fungera så bra. Den biten som gå mitt emellan benen är väldigt kort och verkar inte kunna förlängas så att dottern kan använda selen även i liggläget. I sittläge är den också lite trång, men det är värst när hon ska ligga ner. Brukar bli så att jag spänner upp selen när hon ska sova i vagnen, men det går ju inte att göra så på förskolan då de sover ute i sina egna vagnar. 

Hade förövrigt lite otur och råkade få ett måndagsexemplar, där sittdelen var felsydd och selen inte alls passade. Det problemet har dock löst sig, men selen verkar fortfarande lite väl trång och det även i "största läget".

Ännu en sak jag stör mig lite på är att dottern hela tiden hasar ner när hon sitter i sittvagnen och att vi då måste stanna vagnen och lyfta upp henne igen, om ni förstår vad jag menar och det även om hon har selen på sig. Det kan ju även bero på att selen är för trång, men jag vet inte.

Hur upplever ni era Kronan sittvagnar? Någon mer som upplever dessa problem? 

• Indecisive

Mmatilda, Finns det? Eller visst menar du den delen av selen som man har mellan benen? Det finns väl bara ett hål (som går igenom allt så att säga) och sen finns det ju en tygflärp som man kan dra selen igenom, men två hål finns inte på vår vagn. Dock finns det ju såklart två hål för axelbanden, men det är ju en annan sak. 

Håller med om hur många lägen som finns, borde finnas fler än två, snacka om att dottern måste sitta rak i ryggen. Det kanske är bäst rent ergonomiskt, men det ser inte ut att vara så skönt alla gånger. 

Tanna, Nej vi har en vagn från slutet av 2010 och det var precis samma fel med den ändå. Har redan fått nytt sittdelstyg och sele, men selen är fortfarande rätt dålig och trång. Borde kanske höra av mig till deras kundtjänst igen, men börjar bli rätt less.

• Indecisive

t0va, det låter ju som en smart grej. Går det alltså att använda den nya selen till den äldre vagnen bara sådär?
    Iaf klart värt att kolla upp. :) 

• Indecisive

Mmatilda, ditt tips fick mig dock att prova att bara ha selen genom första hålet och inte igenom flärpen och även om jag har ett fårskinn ovanpå blev selen nog lite längre. Får se hur det blir när dottern sen ligger . 

Har även mailat kundtjänst för att höra hur jag kan lösa det hela och om jag kan få tag i en ny/annan sele. 

• Indecisive
    Mmatilda skrev 2012-11-15 10:46:06 följande:
    Va bra! Du får gärna skriva vad de svarade sen!
    Har fått svar på mitt mail nu och de sa att de skulle skicka en ny sele (från 2012) och att den har en annorlunda montering.

Förhoppningsvis fungerar den bättre än den vi har nu. :) 
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12