• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Emelia79

Är det någon här som vet hur man får tar i en ny/begagnad klädsel till sittdelen på en äldre Kronan vagn? Och hur länge har sittdelen sett likadan ut så klädseln passar?

• CookieKaka

Kan ni hjälpa mig med andrahandsvärdet på en Svart Duo inköpt okt-12 (svart chassi) började användas i feb-13. Sparsamt använd i två månader sedan ställdes den undan till förmån för en ny vagn och nu tänkte jag ge mig på att sälja Kronan. Oanvänd sittdel, regnskydd, myggnät, åkpåse (använd med lakan i) och skötväska. Jag köpte allt för paketpris 7990:- Tips snälla :)

• imsel
    Emelia79 skrev 2013-05-11 22:29:11 följande:
    Är det någon här som vet hur man får tar i en ny/begagnad klädsel till sittdelen på en äldre Kronan vagn? Och hur länge har sittdelen sett likadan ut så klädseln passar?
    Prova maila Kronan, de kan ha äldre klädslar, annars så har de säkert svar på dina frågor iaf :)
    De brukar vara snabba på att svara.

Fick f.ö en ny vikled ganska snabbt från Kronan, (det var ju vikleden som behövde bytas, inte hela handtaget som jag tänkte först), och den var enkel att byta, bara skruva lite.
    Och helt gratis var den ju också!

Älskar deras kundservice, alltid snabba på att svara, och hjälpsamma :)       
    april 09 kom min bebbe
  • jeje01

Om det är någon som har problem med att suffletten på sittdelen (till duon) inte blir riktigt spänd när man fäller upp den kan jag ge ett tips att prova innan ni kontaktar kronan :)

Ta av tyget på suffletten och kastvänd den bakre metallstången. Alltså inte byta plats på dom, utan bara kastvänd den. Är bågen ok ska den lilla och den stora ha ett mellanrum mellan sig när den är som mest ihopfälld. Den lilla ska INTE gå att fälla in rakt under den stora.

Hoppas ni förstod :)

Har förövrigt även frågat om suffletterna ska vara så "tröga", och att man måste fälla upp dem i etapper, och det var tydligen så. De håller längre på det viset sa de.

• Mmatilda

Nån mer som upplever att ert barn sitter illa i sittdelen? Vi har en kronan duo från 2011 och sonen sitter som en säck potatis och får röda märken i rumpan efter bara en liten stund! Det är ju ingen stoppning alls bara det tunna tyget i klädseln!

• Annsiss

Man bör inte sätta barnet för tidigt i sittdelen bytte till den då dottern var ett och upplevde att den passade bättre då hon var drygt ett.

• Moisbois

Ja min ett åring sitter jätte dåligt i sittdelen. Iallafall om man har selen på och de måste jag nästan ha då han kastar sig åt sidorna osv annars.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12