• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • numberone

Får man fortfarande med reflex när man köper vagn?

• Sara1985
    imsel skrev 2013-08-29 21:00:20 följande:
    Du menar att sittdelen bara har 2 lägen, inte liggdelen va? ;)
    Haha, ja så klart!!
  • misscandylane

Vi var igår och kände och klämmde på Kronan duo s och city och det blev en city. Jag tyckte att när jag såg vagnarna brevid varandra så var det en rätt stor skillnad på storleken. 
    Jag och sambon fastnade i allafall helt för city, den är superfin. Men jag tycker även att duo s är mycket fin men jag tror att city passar oss bättre.

Vi beställde en med orange liggdel och svart sittdel. Jibbie jag ser fram emot att få vagnen i oktober :D 

• ala

Någon som har Elodie details regnskydd till Kronan Duo/S? Hur passar det och framförallt håller det tätt?

• cloudberry79
    ala skrev 2013-09-01 22:06:34 följande:
    Någon som har Elodie details regnskydd till Kronan Duo/S? Hur passar det och framförallt håller det tätt?
    Det lär inte passa, de passar bäst till sulkys. Jag har ett AOME-regnskydd och det passar perfekt på sulkyn, eftersom det är i princip exakt samma mått som originalregnskyddet. Det passar inte alls på min andra vagn, som är en typ buggakopia när den är i föräldravänt läge. Framåtvänd passar den nästan, men inte så bra.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • anna tuva

Ala: Mitt regnskydd från elodie details passar. Har bara haft det till liggdelen ännu. Det har ju inte regnat så mycket i sommar men ännu alltid hållt tätt. Jättefint är det!

• ala

cloudberry79 skrev 2013-09-02 07:35:04 följande:
    Det lär inte passa, de passar bäst till sulkys. Jag har ett AOME-regnskydd och det passar perfekt på sulkyn, eftersom det är i princip exakt samma mått som originalregnskyddet. Det passar inte alls på min andra vagn, som är en typ buggakopia när den är i föräldravänt läge. Framåtvänd passar den nästan, men inte så bra.

anna tuva skrev 2013-09-02 11:14:07 följande:
    Ala: Mitt regnskydd från elodie details passar. Har bara haft det till liggdelen ännu. Det har ju inte regnat så mycket i sommar men ännu alltid hållt tätt. Jättefint är det!

De är ju så fina. Kan riktigt känna hur det skulle pigga upp att ha ett AOME att dra på nu när höstrusket sätter igång, men man vill ju att det skall passa. 

Jag använder sittdelen nu. Det kanske är lite likt sulkyn? Dock blir ju Kronans sittdel väldigt lång om man har den i fullt liggläge. Så räcker Elodie details regnskydd till då????  

• Pärlan80

Hej! Här väntas småsyskon i vår och vår förhoppning är att vi ska klara oss med kronan duo och ståbräda samt sulkeyn när vi är två vuxna.. Är det någon som har erfarenhet av ståbrädor till kronan? Finns det andra varianter än den på kronans hemsida ( BuggyBoard Maxi) som passar?

• jeje01

Har ni hört det nya ryktet om att det kommer en tvilling/syskonvagn nästa år :D

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12