Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

Vi med Kronan-vagnar del 12

Kronan city vs. Kronan duo S. Fördelar nackdelar med respektive vagn!? Vad är skillnaden mer än att liggdelen är lite större på duoS och att det är olika varukorgar?

• Madicken01
    Amie77 skrev 2013-08-26 22:25:03 följande:
    Jag valde Kronan City, mest för att jag tyckte den var mycket smidigare då jag körde den i affären och utanför och inte på bekostnad av allt för mycket mindre utrymme. Nu har jag dock alltid ogillat vagnar som ser stora ut som en Bugga som vi också testkörde samt de Emmaljungor som försäljaren försökte visa. Går inte alls för mig. Tycker Cityn var jättefin och blev kär i den på en gång för den känns smäcker och smidig. Dessutom får den utan problem plats i vårt bagageutrymme (mindre bil). Men jag har ju bara tio minuters erfarenhet av vardera vagn så är inget proffs.

Tack för dina åsikter. Vi har bf i januari så vi har ju lite tid på oss att fundera och vi har inte varit och tittat så mycket än. Det jag läst mig till så lockar ju Kronan city välldigt mycket :) Hade inte haft några problem med att köpa begagnad men den är nog lite för ny för att hinna ut på blocket. Sen är det ju färgfrågan också ;) svart är ju alltid svart men kanske lite trist, tycker den gröna är fin.... Hmm vi får se. Fler åsikter mottages tacksamt :)
  • Madicken01
    Tinci skrev 2013-12-07 00:13:56 följande:
    Kan man ta bort hjulen på Kronan Duo S och Kronan City tex för att få mer plats i bilen?

Ja det kan man, mycket enkelt!
  • Madicken01

[quote=74377824][quote-nick]Lilla räven skrev 2014-11-21 16:45:24 följande:[/quote-nick]Vi har tänkt köpa en Kronan duo/s till vår majbebis. 

Än brinner det ju inte i knutarna men vi har börjat fundera på det här med när vagnarna kanske prissänks, hur funkar det med kronan?

Är det någon som köpt vagn på barnmässan i gbg tex? brukar mässpriser vara mer förmånliga? [/

Precis som yoshimi skrev så är det sällan rabatter på kronanvagnar. Trist när man skall köpa så klart men positivt när man skall sälja. Det säljs generellt sett inte många kronanvagnar begagnat vilket man ändå får se som ett tecken på att det är en bra vagn. Andrahandsvärdet är mao bra!

Vi har en kronan city som är snarlik den ni funderar på, kan varmt rekommendera. Vi är jätte nöjda både med sitt och liggdel.

Lycka till med köpet!

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12