• jos85

Vi med Kronan-vagnar del 12

Hej! VIi funderar på en Kronan City eller Duo s men har en fråga kring ihopfällandet av dem. På duo S kan man fälla hela vagnen med sittdelen på, även om paketet blir ganska högt. Tror dock att det fortfarande går in i t.ex. en V70?

Men city - läste i en recension att den inte får att fälla med sittdelen på, är det sant? Är det det mindre chassit som är problemet?

• jos85

Har en fråga hur ni andra gör med varukorgen på duo s, har ni någon specifik väska där så att småsaker inte ramlar ut? Hur förvarar ni regnskydd och myggnät etc?

• jos85

Jag har en fundering kring hur vi ska göra med sittdelen för duo s i vinter. Vårt barn är fött i april och kommer således vara ca 6-12 månader när det blir kallt (bor i Göteborg). Vi behöver parkera vagnen i ett förråd och sedan bära barnet en trappa (en kort bit utomhus) för att komma till lägenheten.

Ska vi ha en åkpåse? En tunnare variant i kombination med overall? Tjockare overall och filt? Hade varit smidigt att slippa overall, men iom att vi behöver bära utomhus känns det kanske inte optimalt? Eller kan man bära barnet i en åkpåse?

Vad säger expertisen? Och kan ni isf rekommendera åkpåse eller annan "inredning" som passar kronan?

• jos85

Jag skulle aldrig köpa med fasta hjul! Vår duo s fungerar utmärkt på promenader även ute i terräng. Maken springer tom med vagnen, då låser han framhjulen.

• jos85

Jag har för mig att det går, precis som för duo s, men att den inte är gjord för det och att det därför går lite trögt och att den blir lite klumpig.

• jos85

Är det någon som har en åkpåse tiill den nya sittdelen? Det står att den är 95x42 cm, men sittytan i själva vagnen är ju en decimeter smalare... Är själva bottenytan på påsen 42 cm bred, eller är det inklusive "sidostyckena"? Hur höga är sidostyckena? Tänkte sy en egen men funderar på vilka mått jag ska använda.

Är åkpåsen lagom i storlek?

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12