Inlägg från: Stampan |Visa alla inlägg
  • Stampan

Vi med Kronan-vagnar del 12

Hur kommer det sig att jag inte har sett den här tråden innan? Konstigt... Jag köpte den gamla modellen (duo) -09 med skötväska, åkoåse och sånt och betalade 4000:- för en -08 antar jag att det är då eftersom det fanns nyare vagnar ute då men inte mycket som skilde förutom pris.

Är det nån som vet hur mycket som ändrats? Jag är inte riktigt nöjd med sittdelen eftersom ryggstödet är stort och bra för en 2,5 åring men fotstödet är ju riktigt kort.

Sen skulle jag maila kronan om jag har problem, har alltid haft bra service av dem!

• Stampan

Amanda: Jag har en kronan duo ( gammal) och då får en 2,5 åring plats utan problem men vet inte hur det är med de nya sittdelarna för 2012. De verkar lite mindre och modernare som alla andra typ teutonian. Jag använder min fortfarande till min2,5 åring som är i normalstorlek, varken stor eller liten tjej. Den är perfekt när hon ska sova eftersom hon fortfarande kan sträcka ut sig i den och sova bekvämt.

• Stampan

Måste bara fråga.
    Vaddå bara 2 lägen på sittdelen på den gamla? Det finns ju fler, sittande, halvsittande, halvliggande och helplatt... Har jag en konstig vagn då, eller är det bara 2008 års modell?

• Stampan

Jaha ok, nej skulle nog inte heller köpa vagn med två lägen. Min dotter sitter mest med halvsittande och relaxar så det skulle inte gå. Sittdelen är ju annars rätt stor för en bebis i början men perfekt nu när hon är större!

Är den nya skålformad eller vad det heter, anpassad för barnets kropp? Har hört att det inte heller är så bra som man tror eftersom barnet inte får lära sig använda musklerna utan bara sjunker ihop i ett läge.

• Stampan

Oj! Jag har en tre år gammal kronan som vi har överlastat så in i bomben ibland... Skulle vara lite jobbigt om det händer för jag tänkte använda den till nästa barn också...

Meddela vad de svarade sen är du snäll!

• Stampan

Vi kommer nog inte överlasta den med nästa barn eftersom vi har bil nu och hade inte då
    men skadan kan ju redan vara skedd. Kanske dags att tänka om?

• Stampan

Ok men det känns som om den du köpt vagnen från inte har gjort många knop när det gäller vagnen. Fick mail om att de gav en nya däck (eftersom de andra kunde glida lite i nerförsbacke om man hade bromsen på när de blev slitna) och nån anordning så barnet inte kunde fastna med händerna i suffletten. På korten har du ju iaf de gamla hjulen på så undrar om du hade de nya grejerna på suffletten då, troligen inte... Hon kan ju inte fått det mailet känns det som. Jag har det nya på min vagn och eftersom jag fått mail från dem förut och fått däcken och så så känns det som om det skulle återkallas nåt från mig så borde jag fått veta det...

Även om vagnen inte är köpt hos kronan av dig så är den ju ändå köpt därifrån nån gång. Märket är ju kronan! Jag skulle tagit emot ett nytt chassi utan problem!

• Stampan

Wow, nästan så man önskar att vagnen gick sönder då! Vill också ha ny! Grattis, bra gjort!

Nej det är inte de stora hjulen jag tänker på, de nyare hjulen har inte samma mönster som du utan är mer som grövre cykeldäck till en mountainbike typ.

Min kompis känner den som skrev till dig, jag tror det är hon iaf och har träffat henne själv. Det är ett seriöst företag och vill inte jäklas, de har ju precis slagit sig in rätt bra på den svenska marknaden.

• Stampan

Jag vet inte hur det är med dem faktiskt, tänkte köpa de större men tyckte de mindre var helt ok så har fastnar med dem bara. Men de säljer väl större hjul också fortfarande? Måste gå in och kolla, tänkte köpa en bräda till vagnen och se vilken det ska va ändå.

• Stampan

Tova: Vet inte om jag är lite sen med svaret men sittdjupet är stort och likaså höjden, min dotter är runt 1 meter och hon slår inte i huvudet, däremot är fotstödet lite kort för henne men funkar bra ändå. Tyvärr ligger sittdelen i förrådet eftersom vi var tvungna att byta tillbaka till liggdelen för två veckor sen!

Imsel: det är stor skillnad på opumpade däck på en kronan och pumpade. Kan ha varit det. Handtaget borde inte vara löst. Vårt är lite löst efter tre år av misshandel och överbelastning dock...

• Stampan

Är det nån som har en gammal duo som knakar och gnisslar massor? Ibland speciellt inne i köpcentrum knakar det så mycket så det är pinsamt och vi har smörjt massor. Det kanske är kort livstid på vagnarna, eller var då iaf... Den är köpt 2009 nämligen och tänkte ha den till andra barnet nu men undrar om jag ska skrota den här om några månader när det är dags med sittdel istället och köpa nåt annat...

• Stampan

Ja har testat m silikonspray och frågat och de säger bara silikonspray och lycka till typ... Kanske är dags att skrota då!

• Stampan

Det är en vanlig buggy board maxi heter den. Jag köpte den på barnens hus, tror det är en relativt vanlig bräda.

• Stampan

Precis vad jag har sökt efter ju, undrar vad city kommer kosta...?

Jag tänkte mest fråga om nån har en dyna i sin gamla duovagnsittdel? Tycker den är så stor för en typ 6-7 månaders så jag använder liggdelen istället. Har kollat på en inova memory foam och tänkte den kanskeskulke vara bra.

• Stampan

Tack för svar! Ja då tänkte jag kanske rätt då, bara sen inte blir varm på sommaren dynan.

• Stampan

Fy vad dyrt det blev med den där city. Hade nog köpt den om den var som brio smile eller nåt.

• Stampan

LindaO: ja jag är faktiskt riktigt besviken, var så inställd på att köpa den eftersom den är typ allt jag vill ha men eftersom det bara är en sittvagn så inte trodde jag den skulle vara så dyr.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12