• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • imsel

Och jag fick muttrarna idag Skrattande
    Vagnen är på dagis så jag får prova skruva i dom lite senare. 

april 09 kom min bebbe
  • Mina E

Hej igen!
    I lördags sålde jag vagnen för knappt 5000 kr (!) - inget dåligt andrahandsvärde (men vagnen var verkligen i perfekt skick). Stort tack för alla svar/tips här i tråden! Hoppas jag kan bli en Kronan-vagn-ägare igen, någon gång i framtiden... / Mina

• Sjömamma

Hej.

Vi har Kronan Duovagn och har varit så nöjda med den. Nu tänkte vi att det var dax att byta till sulky och jag undrar om nån härinne har köpt Kronans sulky, var ni nöjda, hur gammalt var barnet när ni bytte? Vår dotter är snart 15 mån, egentligen hade jag tänkt ha kvar den stora vagnen men det skulle vara så skönt att ha en lite smidigare vagn. Vi har köpt en Britax resevagn, den är ju lätt och smidig ,men den går ju inte att köra med överallt, passar mest att köra med inomhus.

• LindaO 81

Jag har en kronan sulky, är jättenöjd med den, bytte när dotter var ca 1 år.

• anniki81

Hej! Vi har en kronan duo och en kronan sulky! Vi köpte sulkyn när lillebror kom. Nu väntar vi bara på att lillebror kan vändas framåt, då köper vi en till sulky och säljer duon är super nöjd med sulkyn, lätt och smidig dottern var 2 när vi bytte!

• Be Lu

Hej, är såå sugen på en kronan sulky, har kollat på blocket men utan lycka. Har ni här i tråden några tips var man kan leta beg. Annars får det väl bli en ny :)

• Gurkan

vi köpte en kronan sulky till vår då nästan tvåårige son. Då vi bor på landet valde vi även att köpa terränghjulen och jag är så otroligt nöjd med vagnen! Den är stabil, lättkörd och liten sover underbart i den!

• ami

På bilder på nya modellen av sulky ser det ut som det är såndär kant/huvudskyddskant på ryggstödet, är det så på gamla med?

• anniki81

Hm inget jag tänkt på. Kan kolla i morgon!
    Någon som vet vad det är för skillnader på nya sulkyn och gamla?

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12