• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Pärlan80
    Moisbois skrev 2012-03-12 12:14:15 följande:
    Har en liten fråga till er som har köpt en kronan. Om man skulle beställa hela duvovagnspaketet får man då paketet levererat till dörren eller blir det så att man får hämta ut sakerna på närmaste utlämningsställe?

Du får vagnen levererad till dörren dagtid, så det krävs att någon kan vara hemma och ta emot.
  • epione
    Uliise skrev 2012-03-13 20:03:13 följande:
    Ja tyvärr gör det svarta, blanka chasit att de ser plastigare ut :/

Och ÅH vad jag SAKNAR retrofeelingen!
    Ja, det har du helt rätt i.
    Jag tycker att det är dumt att man inte kan få välja färg på chassit, precis som man till viss del kan göra med t.ex. Emmaljunga och Brio.
  • Uliise
    epione skrev 2012-03-13 20:19:55 följande:
    Ja, det har du helt rätt i.
    Jag tycker att det är dumt att man inte kan få välja färg på chassit, precis som man till viss del kan göra med t.ex. Emmaljunga och Brio.
    Ja precis! Hur svårt kan det vara att ha två olika val på chassifärg? Tror de kommer tappa kunder på det här.
    Majken 100421
  • Sjömamma

När ska dom byta till den nya modellen? Jag som hade tänkt köpa deras sulky men nu vet jag inte, den nya är inte alls lika fin....vad synd!

• Sälkut2012

Ni som redan haft kronan duo; tycker ni att kronan är för tung vagn? Hur mår era ryggar? Så fort jag berättar för vänner att vi vill ha en kronan så säger de att den är för tung, att jag aldrig orkar den på buSsen och spårvagnen eller i trappor etc. Såklart velar jag men har hittills inte hittat en vagn jag ( och sambon) gillar mera.

• Sjömamma
    Sälkut2012 skrev 2012-03-15 07:32:41 följande:
    Ni som redan haft kronan duo; tycker ni att kronan är för tung vagn? Hur mår era ryggar? Så fort jag berättar för vänner att vi vill ha en kronan så säger de att den är för tung, att jag aldrig orkar den på buSsen och spårvagnen eller i trappor etc. Såklart velar jag men har hittills inte hittat en vagn jag ( och sambon) gillar mera.
    Hej.

Kronan är väl ganska lätt om man jämför med andra vagnmodeller med fyra "riktiga" hjul?

När man lyfter i och ur bilen kan man lätt ta isär den och lyfta korg och chassi för sig. Annars kan den vara lite tung att lyfta så högt.

Buss åker jag mycket och det har aldrig varit något problem. Tycker det är bra att den är ganska "robust"´så den tål lite.

Trappor går också bra, men helst tar jag barn och vagn för sig.

Tror du får ta och försöka testa, finns inte nåt ställe som visar Kronan i (gissar pga spårvagnen) i Gbg eller Norrköping?
  • Malawi

Jag lovade ju att försöka ta en bild på min sulky med Brios fotsack! Jag tycker den har varit klockren nu på våren.
  • Dunderklumpen

I Göteborg är Oii design återförsäljare för Kronan

• imsel
    Malawi skrev 2012-03-16 14:17:34 följande:

Jag lovade ju att försöka ta en bild på min sulky med Brios fotsack! Jag tycker den har varit klockren nu på våren.

Ååh! Jag har ju velat ha en fotsack till min sulky sen förra vintern, men har ingen än..
    Har du behövt ändra nånting på fotsacken? Eller hur har du färst den?
    Och har brio flera fotsäckar?  
    april 09 kom min bebbe
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12