• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Malawi

Brio Race footsack har kardborreband som man tar runt chassit på sidorna, jag drog runt där spärrarna för att fälla sulkyn sitter.

• jenjen79

Hej Kronanexperter

Jag har en sulky men ingen pump - nån som vet var jag kan hitta en som fungerar till vagnen? Jag vet att det går att beställa från kronan men eftersom jag inte hinner få den innan helgen tänkte jag helt enkelt kolla om man kan köpa någon annanstans.

Är det meningen att det ska funka med pumpen på bensinmacken? Jag har för mig att jag läst det men jag lyckades inte när jag försökte...

• Bomp
    jenjen79 skrev 2012-01-25 19:09:40 följande:
    Hej Kronanexperter

Jag har en sulky men ingen pump - nån som vet var jag kan hitta en som fungerar till vagnen? Jag vet att det går att beställa från kronan men eftersom jag inte hinner få den innan helgen tänkte jag helt enkelt kolla om man kan köpa någon annanstans.

Är det meningen att det ska funka med pumpen på bensinmacken? Jag har för mig att jag läst det men jag lyckades inte när jag försökte...
    Nu har ju jag ingen sulky utan en duovagn men jag antar att det är samma typ av däck? Jag har iaf använt en helt vanlig  cykelpump till mina däck och det har gått hur bra som helst. Tycker att pumpen som följde med vagnen var för liten och jättejobbig att använda.
  • epione
    jenjen79 skrev 2012-01-25 19:09:40 följande:
    Hej Kronanexperter

Vi brukar pumpa på macken. Det är lite meckigt att komma åt mellan ekrarna, men det går. Det ska vara ganska mycket luft i faktiskt, så det är skönt att inte behöva pumpa för hand. :)
  • cloudberry79

Jag pumpar på macken, det finns ofta flera munstycken där att välja på, du ska ha samma som är till bilar (inte till cyklar). Det kan vara lite meckigt att få så tätt att luften bara går in, men är du van att pumpa bilar borde det gå bra bara du kommer åt!

If you love me - please don't feed me!
  • jenjen79

Tack! Jag får ge det ett nytt försök på macken då... Men lite irriterande är det endå att det ska vara så meckigt.

Nån annan som använt pumpen från kronan och är nöjd med den?

• Malawi
    jenjen79 skrev 2012-01-25 22:28:22 följande:
    Tack! Jag får ge det ett nytt försök på macken då... Men lite irriterande är det endå att det ska vara så meckigt.

Nån annan som använt pumpen från kronan och är nöjd med den?
    Vi har den och tycker den funkar bra, särskilt att man på vintern kan stå inne i värmen och pumpa...
  • mrsbarry

Hej..
    Jag har blivit intresserad av kronans duovagn, men har även varit inne på emmaljunga edge duo innan..
    Så jag undrar, är det någon som orkar hjälpa mig med att förklara varför ni tycker jag ska välja kronans barnvagnar, alla fördelar och varför ni är så nöjda med den? Har någon kanske testat på emmaljunga också och kan ge mig en sorts jämförelse (förutom priset då hehe)..
    All hjälp välkomnas!! = )

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12