• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Asereht
    3 barns mor skrev 2011-11-24 08:10:11 följande:
    Asereht. jag har en duovagn en 08 och den är röd och låter som din röda klädsel.
    Okej, jag hade tänkt att jag skulle kolla om det går att hitta en klädsel på blocket så det är ju bra att ha lite koll på vad som passar och inte. Jag har mailat till Kronan och svaret jag fick var att klädslar från innan2010 borde passa. Dags att spana på Blocket med andra ord!

Hur hänger ni era skötväskor förresten? Jag har haft krokar på chassit på mina andra vagnar men iom kronans handtag funkar det inte alls bra, väskan kommer långt ned och alldeles för lågt.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • 3 barns mor
    Asereht skrev 2011-11-24 08:14:06 följande:
    Okej, jag hade tänkt att jag skulle kolla om det går att hitta en klädsel på blocket så det är ju bra att ha lite koll på vad som passar och inte. Jag har mailat till Kronan och svaret jag fick var att klädslar från innan2010 borde passa. Dags att spana på Blocket med andra ord!

Hur hänger ni era skötväskor förresten? Jag har haft krokar på chassit på mina andra vagnar men iom kronans handtag funkar det inte alls bra, väskan kommer långt ned och alldeles för lågt.
    tog detta tips för nåt årsen så så hänger jag min skötväska

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43370973-1.html%F6tv%E4ska&searchField=0&searchRange=5&searchSort=1&searchLocation=2&doSearch=S%F6k&searchDisplay=2
  • Pärlan80

Är det någon som har använt Kronans åkpåse i liggdelen? Hur har ni i så fall placerat den? Den verkar väligt lång så det blir lite knöligt.

• cloudberry79
    Pärlan80 skrev 2011-11-29 13:48:01 följande:
    Är det någon som har använt Kronans åkpåse i liggdelen? Hur har ni i så fall placerat den? Den verkar väligt lång så det blir lite knöligt.
    Åkpåsen är ju inget problem, mjukliften är däremot lite knölig att få ner i liggdelen om man vill ha dit den...

Åkpåsen vikte jag bara ihop i fotändan, inga problem. 
    If you love me - please don't feed me!
  • Fäbodjäntan

Hej hej! Behöver lite hjälp:)

Vad tycker ni jag kan ta för betalt för en kronan -08 med endast liggdel??
    Hel och fräsch, ganska nya däck!
    Med lite tillbehör, matchande skip hop skötväska..!

• cloudberry79
    Fäbodjäntan skrev 2011-12-01 23:25:08 följande:

Svårt att säga, det finns ganska många barnvagnar ute på tex Blocket just nu. När jag sålde min vagn för något år sedan (komplett duopaket) fick jag 2500 för alltihopa, men jag inser att jag nog hade kunnat få upp det till ca 3000.
    If you love me - please don't feed me!
  • Pearl22
    Fäbodjäntan skrev 2011-12-01 23:25:08 följande:

Jag skulle nog testa begära 2000 för den, om inte annat för att få lite prutmån....
  • miljarden

Jag såg att man kan köpa vinterhjul till sulkyn. Behövs det, är de större än de man får med?

• ami

Är det någon här som också fått bytt sittdelsklädseln på duovagnen-10 till -11? Nån som använder sittdelen, köpt-10?

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12