• ami

Vi med Kronan-vagnar del 12

På sittdelen, finns inget mittenläge? Läste nånstans att det bara fanns två lägen; liggläge och rakt sittläge?

• ami

Tack för svar! Men så sjukt, kan tänka mig att försäljningen minskar. Visst använder man väl mittenläge ofta? Hmm Nån som vet exakt när detta ändrades? Jag som hade tänkt köpa ny.. Då får jag försöka hitta nån beg kanske. Vart letar man bäst?

• ami

Är det någon här som också fått bytt sittdelsklädseln på duovagnen-10 till -11? Nån som använder sittdelen, köpt-10?

• ami

Skrev för ett tag sen, men skrev lite fel. Vi köpte duovagnen för ett par månader sedan. Fick sittdelens tyg plus ny sele utbytt mot -12 ? modell. Tycker bara det är verkligt märkligt att de inte testar vagnarna innan de säljer dem ;) Selen gick inte att använda. Ryggstödet var väldigt kort då huvudskyddet kortade av rygghöjden massor. Ingen som använder sittdelen på -11 ? Vad jag förstod så var det inget fel på våran vagn utan alla var sydda samma? Undrar om nån annan märkt av problemen.

• ami

Inget direkt fel, men vi köpte vagnen till vår 1,5 åring och började då använda sittdelen direkt. Har åkpåse plus att Lillan har vinteroverall. Selen var väldigt kort samt ryggstödet mätt upp till huvudskyddet var kort. Huvudskyddet var liksom som ett tak även i sittläge, inte som på ex Emmaljungas vagnar väl där ryggstödet är rakt och när man fäller till liggande så viks det upp. Vår lilla fick knappt plats att luta sig bakåt under huvudskyddet. Vagnen är ju tänkt att kunna användas till 3 år iaf och vår lilla är både liten och kort. Tyckte det var väldigt konstigt, så mejlade Kronan och vi fick då både ny sele och ny sittdel. Verkade som de hade flera att skicka ut till så funderar på om det är alla -11 som är på detta vis. Oftast använder man ju liggdelen först, och sen är ju barnet litet och kanske inte något man tänker på förrän barnet blir längre. Nya sittdelen vi fick är iaf MYCKET bättre. Nu ryms långt barn utan problem :)

• ami

Antar att det är huvudskyddet som gör att ni inte får dit åkpåsen eller?

• ami

Asareth, har du en -11? Lena, hör av dig till Kronan så får ni ny sittdel. Det fick vi direkt. Tycker faktiskt Kronan borde skicka ut nya sittdelar till alla som köpt -11 om de nu är felsydda. Rätt dåligt :/ eftersom de är medvetna om problemet. Fatta när vi skulle få plats med vår 1,5åring :) om vagnen knappt rymmer en sittande 5månaders. Den nya sittdelen vi fick är SÅ mycket bättre. Går ända upp till sufletten utan det "tak" som huvudskyddet på gamla hade. Huvudskyddet är kvar, men är inte i vägen vid sittande, vid liggläge är det som förut.

• ami

Vi har en 2011 duo som sovvagn på dagis till vår tvååring. Den är väldigt rymlig. Har haft lammskinn, elodie åkpåse och vinteroverall ändå gott om plats.

• ami

Vad har ni för sittdynor i duon? Passar Elodies? Addstroller?

• ami

På bilder på nya modellen av sulky ser det ut som det är såndär kant/huvudskyddskant på ryggstödet, är det så på gamla med?

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12