• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • 3 barns mor
    Ja82 skrev 2011-11-01 11:11:16 följande:
    Tvätta klädseln?

Hej alla!

Undrar om det är någon som har tvättat sin kronan-klädsel?
    Är det krångligt att få tillbaks den på igen?
    Har färgen påverkats?
    Blir klädseln hemskt skrynklig?

Tacksam för svar!
    jag har tvättat. nej inte krångligt att få tillbaka har en röd från 08 och färgen är detsamma.  klädseln blir ej skrynklig
  • Hejåhå

Vad är det för skillnad på Kronan av äldre modell -06, förutom glipan i sufletten? Är det några funktioner som kommit till?

• Badskum

Det finns på nyare kronan sufflet som dras långt ner som ett skydd. Jag har själv en fråga också - Min kronan duo (liggdel) lutar väldigt mycket i fotändan. Kan man göra något åt detta?

VM i att hålla färgen, tyck synd om mig jag är ensammast i Sverige
  • Pearl22
    Empolie skrev 2011-11-14 21:22:07 följande:
    Det finns på nyare kronan sufflet som dras långt ner som ett skydd. Jag har själv en fråga också - Min kronan duo (liggdel) lutar väldigt mycket i fotändan. Kan man göra något åt detta?
    Lyft på madrassen och kolla så inte bågen till ramen hoppat ur fästet, det brukar den göra på min ibland men då är det bara att klicka tillbaka den igen :)
  • Badskum
    Pearl22 skrev 2011-11-15 10:00:12 följande:
    Lyft på madrassen och kolla så inte bågen till ramen hoppat ur fästet, det brukar den göra på min ibland men då är det bara att klicka tillbaka den igen :)
    Oh! Okej det ska jag kolla. Det skulle kunna stämma. 
    Mailade även kronan igår och fick svaret att jag skulle skicka med en bild till dom, lägger in den här också så får ni se och om ni har nåt annat tips eller råd.
    Men jag ska kolla bågen när sambon kommer hem, orkar inte släpa ut bebisen för det nu :)

• Pearl22

Jag tycker det ser ut som att bågen har släppt.. om man tittar riktigt noga på bilden så tycker jag mig nästan se hur bågen (som egentligen ska va helt lodrät) nu är i samma linje med handtaget. Men som sagt, detta är inget du behöver oroa dig över, bara att dra tillbaka till fästet där under madrassen

• 3 barns mor

tycker också det ser ut som bågen släppt.

• Dunderklumpen

Jag är nybliven ägare till en Kronan Sulky (en från 10-an gruppen samarbetet dessutom Solig )

Jag tvättade klädseln igår och klädde om vagnen imorse och så långt är det inga problem, men jag undrar lite över de två "fickorna" med resårkant på sidorna av suffletten?

Ska de fästas runt de svarta sufletttfästena eller ej?
    Fäster jag dem där kan jag inte dra tillbaka suffletten helt nämligen...

En liten bild på pärlan, eller Honey som vi kallar den iom namnet på tyget Flört

Julia 2010-08-08
  • Badskum

Vad snälla ni är som hjälpt :) och stort plus till kronan som efter mitt mail sökte upp mig på Eniro och ringde mig för support :)

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12