• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Pearl22

Såg på kronans hemsida att de har en nyårskampanj just nu, eller fram till ikväll kan man väl säga... De delar ut klädslar gratis till alla som har en duovagn, i sin visningsbutik i täby! *tipsar er som bor i närheten*

• MalinAnnaJosefine
    Pearl22 skrev 2009-12-29 10:29:40 följande:
    Såg på kronans hemsida att de har en nyårskampanj just nu, eller fram till ikväll kan man väl säga... De delar ut klädslar gratis till alla som har en duovagn, i sin visningsbutik i täby! *tipsar er som bor i närheten*
    Fast man kan få den hemskickad också. Fast man får i för sig betala frakten på 89:-, men det står jag ut med iaf :) en lila sittdels klädsel är på väg hem till oss :)
  • mage06
    MalinAnnaJosefine skrev 2009-12-29 18:06:00 följande:
    Fast man kan få den hemskickad också. Fast man får i för sig betala frakten på 89:-, men det står jag ut med iaf :) en lila sittdels klädsel är på väg hem till oss :)
    Åh men hur gjorde du då? Jag skrev ett mail för jag kunde inte hitta något ställe att beställa detta på deras hemsida...Jag vill ha en marinblå sittdelsklädsel
  • MalinAnnaJosefine
    mage06 skrev 2009-12-29 19:26:16 följande:
    Åh men hur gjorde du då? Jag skrev ett mail för jag kunde inte hitta något ställe att beställa detta på deras hemsida...Jag vill ha en marinblå sittdelsklädsel
    Jag mailade kundtjänst, och efter en timme så ringde dom mig och så löste vi det via telefon.
    Fast till sittdelen fanns det bara lila, rosa och beige kvar!
  • mage06
    MalinAnnaJosefine skrev 2009-12-29 20:23:50 följande:
    Jag mailade kundtjänst, och efter en timme så ringde dom mig och så löste vi det via telefon. Fast till sittdelen fanns det bara lila, rosa och beige kvar!
    Jaha, vad synd...kanske skulle ta en lila då Kunde vara ett bra säljaargument när den skall säljas sen Eller är beige mer populär då kanske? Vi får se om de hör av sig då...

Måste tipsa om denna...jag har velat ha en sån men äldsta vägrade ligga i liggdelen och yngsta är född i Maj Jag tycker att det verkar så smart. Underställ bara och så ner i på sen

www.blocket.se/vastmanland/Liggkorg_till_dubbelvagn_24477112.htm&w=2
  • VinterNoll2

Som tidigare utlovat så kommer två bilder av min egendesignade sittvagn (om man nu kan skriva så), de finns i mitt galleri (Design-mappen):
    http://www.familjeliv.se/Hem/vinternoll2/galleri.php?cur_album=Design

Rakt framifrån är det en drake, sen har jag förstorat huvudet och målat dit ett på vardera sida av suffletten.
    På taket har jag ritat kroppen, det blir som ett S och det passar både sonens förnamn och vårt efternamn

Jag är jättenöjd och jag har fått flera positiva kommentarer av grannar och vänner. Och det är ingen som har en röd Kronan sittvagn med en drake på!

Lillprinsen är äntligen här
  • Pearl22
    VinterNoll2 skrev 2010-01-04 20:07:13 följande:
    Som tidigare utlovat så kommer två bilder av min egendesignade sittvagn (om man nu kan skriva så), de finns i mitt galleri (Design-mappen): www.familjeliv.se/Hem/vinternoll2/galleri.php... Rakt framifrån är det en drake, sen har jag förstorat huvudet och målat dit ett på vardera sida av suffletten. På taket har jag ritat kroppen, det blir som ett S och det passar både sonens förnamn och vårt efternamn Jag är jättenöjd och jag har fått flera positiva kommentarer av grannar och vänner. Och det är ingen som har en röd Kronan sittvagn med en drake på!
    Gud va snyggt!!! Vad har du använt att rita med?
  • VinterNoll2
    Pearl22 skrev 2010-01-04 20:36:04 följande:
    Gud va snyggt!!! Vad har du använt att rita med?
    Tack
    Jag använde relief-färg på tub för textil. Det ska att gå att tvätta utan strykning men vi får se... Å andra sidan, hur ofta tvättar man sin klädsel?
    Lillprinsen är äntligen här
  • stina84

Hej tjejer! Här är en till som tänkt köpa mig en kronan barnvagn Jag har helt fastnat för en röd som du har vinternoll2. Fast jag hittar ingen röd att beställa på kronan.com hur ska jag göra, någon som vet?
    Vi har ingen möjlighet att åka till någon butik, finns ingen i närheten där vi bor.. Så vi msåte beställa från nätet.
    Tacksam för svar!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12